Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@13:13:16 GMT

پرداخت بیمه بیکاری به ۱۰ رسته شغلی آسیب دیده از کرونا

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۸۱۳۹۷

پرداخت بیمه بیکاری به ۱۰ رسته شغلی آسیب دیده از کرونا

به گزارش خبرنگار مهر، هادی ابراهیمی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طبق شیوه نامه صرفاً بیکاران غیرارادی مشمول قانون کار که بیمه شده تأمین اجتماعی و مشمول قانون بیمه بیکاری هستند از مزایای بیمه بیکاری می‌توانند بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه ، بیکاران مشمول قانون بیمه بیکاری ناشی از حوادث غیر مترقبه ثبت نام شده در سامانه بیمه بیکاری به نشانی bimebikari.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

mcls.gov.ir بر اساس رسته‌های شغلی ۱۰ گانه مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا می‌توانند تا سه ماه یعنی اسفند ۹۸، فروردین و اردیبهشت ۹۹ بیمه بیکاری دریافت کنند، تصریح کرد: چنانچه بیکاری این گونه متقاضیان بیش از زمان یاد شده به طول بیانجامد، باید در کمیته‌های دو نفره و استانی بیمه بیکاری استان‌ها مورد بررسی مجدد قرار گیرد.

وی افزود: درصورت تأیید غیرارادی بودن بیکاری آنان، با ادامه بیمه بیکاری آنها موافقت خواهد شد و سایر متقاضیان مشمول قانون کار که به عللی خارج از بیکاری ناشی از شیوع ویروس کرونا مانند اتمام قرارداد، اتمام پروژه، اخراج در حین پروژه و یا اتمام بخشی از کار، عدم نیاز و سایر علت‌ها بیکار شده اند با تصویب ستاد مقابله با بیماری کرونا مبنی برعادی شدن وضعیت اضطراری ناشی از شیوع کرونا، طبق قوانین و مقررات موضوعه در کمیته‌های مربوط طرح و رسیدگی خواهند شد.

ابراهیمی گفت: ثبت نام این افراد در سامانه یادشده به منزله دریافت قطعی بیمه بیکاری نبوده و در صورت دارا بودن شرط شمولیت قانون کار جمهوری اسلامی ایران، پرونده آنان بررسی و جهت دریافت مقرری معرفی خواهند شد و هیچ گونه تعهدی صرف ثبت نام متقاضیان در سامانه ثبت نام بیمه بیکاری برای ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایجاد نخواهد کرد.

به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان، شیوه نامه اجرایی دستورالعمل مشترک معاونت روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تأمین اجتماعی در تاریخ ۹۸/۱۲/۲۷ ابلاغ شده است و مراکز تولید و توزیع غذاهای آماده، مراکز مربوط به گردشگری، حمل و نقل عمومی مسافر درون شهری و برون شهری، دفاتر خدمات مسافری و گردشگری، تولید و توزیع پوشاک، تولید و توزیع کیف و کفش، مراکز توزیع آجیل خشکبار، قنادی، بستنی و آبمیوه، مراکز و مجتمع‌های ورزشی و تفریحی، مراکز و مجتمع‌های فرهنگی و آموزشی و مراکز تولید، توزیع و فروش صنایع دستی جز دسته‌های شغلی ۱۰ گانه این دستورالعمل است.

وی خاطرنشان کرد: محدودیتی در زمینه تعدد دریافت بیمه بیکاری نمی‌باشد اما فقط تا سقف ۵۰ ماه شخص می‌توانید بیمه بیکاری دریافت نماید و در هر حال مدت آن از ۳۶ ماه برای بیمه شدگان مجرد و ۵۰ ماه برای بیمه شدگان متأهل و متکفل بیشتر نیست.

کد خبر 4892495

منبع: مهر

کلیدواژه: هادی ابراهیمی بیمه بیکاری ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا شیوع کرونا بوشهر ایلام فاصله گذاری اجتماعی شهرکرد گرگان طرح غربالگری روز طبیعت سال جهش تولید سیلاب ضدعفونی بیرجند مشمول قانون بیمه بیکاری ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۱۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۸ میلیارد تومان برای بیماری‌های صعب‌العلاج در استان یزد

مدیر درمان تامین اجتماعی استان یزد گفت: پس از معرفی ۱۰۷ بیماری به عنوان بیماری صعب‌العلاج، ۱۸ میلیارد تومان در زمینه این بیماری‌ها پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی بیمه تأمین اجتماعی یزد، حامد هاتفی با اشاره به ارائه خدمات درمانی رایگان در راستای ایجاد عدالت اظهار کرد: در شهر یزد یک مرکز بستری به نام بیمارستان شهدای کارگر داریم که این بیمارستان خدمات بستری کاملاً رایگان به بیماران ارائه می‌دهد.

وی افزود: بیمه شدگان تأمین اجتماعی در شهرستان‌ها هم اگر به مراکز دولتی و دانشگاهی مراجعه کنند تمام خدمات برای آنان رایگان خواهد بود.

هاتفی در خصوص بیماری‌های صعب‌العلاج اظهار داشت: ۱۰۷ بیماری به عنوان بیماری‌های صعب‌العلاج معرفی شد که در سال ۱۴۰۲، ۱۸ میلیارد تومان در خصوص بیماری‌های صعب‌العلاج پرداخت شده است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان یزد تصریح کرد: ۹۰ درصد هزینه‌های درمان ناباروری تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفت.

وی ادامه داد: جزو ۵ استان اول کشور هستیم که کلینیک دندانپزشکی مستقل داریم و در این کلینیک خدمات رایگان دندانپزشکی ارائه می‌شود.

کد خبر 747042

دیگر خبرها

  • هزینه ۱۳ میلیارد ریالی درمان بیمه شدگان کرمانشاهی طی سال گذشته
  • جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان
  • پرداخت ۱۸ میلیارد تومان برای بیماری‌های صعب‌العلاج در استان یزد
  • ساماندهی بیش از ۷ هزار آسیب‌دیده اجتماعی در تهران
  • ساماندهی ۷ هزار و ۲۹۸ آسیب‌دیده اجتماعی
  • جزییات طرح ۱۵ روزه ساماندهی افراد آسیب دیده اجتماعی در سطح شهر | کدام مناطق تهران بیشتر معتاد و متکدی دارد؟
  • مطالعات جامعه‌شناسی فاجعه
  • خودکشی ۶۰ جوان بدلایل فقر، اعتیاد و بیکاری
  • قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری‌های صعب العلاج
  • مشاوره به جای مجادله، گام مهم انتظامی استان کرمانشاه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی