Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-03-29@02:20:26 GMT

راه اندازی مرکز جامع ویروس شناسی در واحد تهران مرکزی

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۸۱۴۲۰

راه اندازی مرکز جامع ویروس شناسی در واحد تهران مرکزی

سید علی ابطحی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره اقدامات حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی برای مقابله با ویروس کرونا گفت: بیمارستان های بوعلی، امیر المؤمنین و فرهیختگان با علاقمندی و احساس مسئولیت و احساس وظیفه از شروع کرونا به صورت خودجوش تمام امکانات را برای مقابله با شیوع ویروس کرونا آماده کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: در حال حاضر بخش بیماران کرونایی در هر سه بیمارستان دانشگاه آزاد اسلامی در تهران شکل گرفته است. در این مدت با وجود این که حامیان اصلی سلامت مردم کادر پزشکی و پرستاری بیمارستان ها بودند، کادرهای پشتیبانی نیز در کنار کادر درمانی فعالیت خود را آغاز کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران با بیان این که گروه های جهادی نیز در بین خیرین و دانشجویان شکل گرفته است اضافه کرد: این گروه های جهادی تجهیزات لازم از جمله گان و ماسک را فراهم کرده اند و از نظر وسایل و تجهیزات پزشکی در وضعیت خوبی هستیم.

اکثر کارشناسان سامانه ۴۰۳۰ از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران هستند

او با بیان این که دانشکده علوم پزشکی آزاد تهران آموزش مجازی خود را نیز آغاز کرده است تصریح کرد: کلاس های دروسی را که می‌توانستیم به صورت مجازی برگزار کنیم شکل گرفت و آموزش مجازی آن ها در حال انجام است. به گفته ابطحی اکثر کارشناسان سامانه ۴۰۳۰ وزارت بهداشت از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران هستند.

ابطحی ادامه داد: علاوه بر بخش درمان یک مرکز ویروس شناسی در درمانگاه قدس راه اندازی کردیم که تجهیزات این درمانگاه از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی تامین شد و دکتر آقامیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران نیز در این راستا هماهنگی و کمک های لازم در کسب مجوز و خرید تجهیزات را انجام دادند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران با بیان این که این مرکز برای تشخیص کرونا است اضافه کرد: ۸۰ نمونه تست در این مرکز انجام شده است. این مرکز هم برای پاسخگویی به نیاز مردم و هم آموزش دانشجویان راه اندازی شده است. علاوه بر آن در واحد تهران مرکزی با موافقت دکتر آقامیری در حال راه اندازی یک مرکز جامع ویروس شناسی هستیم.

او تاکید کرد: ساخت این مرکز به پایان رسیده و در حال حاضر مقدمات تجهیز آن آغاز شده است. این مرکز برای همیشه میتواند هم برای مردم و هم کشور برای تمام بیماران ویروسی مفید باشد؛ تا قبل از پایان فروردین ماه این مرکز تجهیز خواهد شد و دومین مرکز آزمایشات ویروس شناسی در استان تهران خواهد بود.

ابطحی با بیان این در بیمارستان بوعلی در حال راه اندازی یک بخش آی سی یو جدید هستیم گفت: در نظر داریم این بخش تا آخر فروردین راه اندازی و افتتاح شده و به امکانات بیمارستان بوعلی اضافه شود تا بیمارانی که نیاز به مراقبت های ویژه دارند در این بخش بستری شوند. در حقیقت توان بیمارستان را در پذیرش بیمارانی که نیاز به مراقبت های ویژه دارند دوبرابر خواهیم کرد.

او گفت: علاوه بر این که در پذیرش بیماران و ایجاد آزمایشگاه ویروس شناسی اقدامات لازم را انجام دادیم، با موافقت دکتر آقامیری خوابگاه های دانشجویی به عنوان نقاهتگاه بیماران کرونایی در نظر گرفته شود. رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران توضیح داد: این نقاهتگاه ها به دو شکل پیش بینی شده است. یعنی نقاهتگاه برای افرادی که تست کرونای آن ها مثبت است اما نیاز به بستری در بیمارستان ندارد اما در عین حال باید قرنطینه شود. نقاهتگاه دوم برای افرادی است که در بیمارستان بستری بوده و در حال حاضر بهبود یافته است اما به دلیل ناقل بودن نمیتواند به منزل رفته و در جامعه حضور پیدا کند. این مراکز نقاهتگاهی در صورت نیاز در اختیار مردم تهران قرار خواهد گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران در بخش دیگری از سخنان خود درباره حضور دانشجویان علوم پزشکی در بیمارستان ها و خدمت به بیماران کرونایی گفت: دانشجوی پرستاری که ترم ۶ خود را طی کرده باشد میتوانیم با او قراردادی به عنوان قرارداد کار منعقد کنیم. دانشجویانی نیز که در بخش بیماران کرونایی فعالیت می کنند باید در مرحله ای باشند که دوره بالینی آن ها آغاز شده باشد تا بتوانند در این بخش فعالیت کرده و حضور آن ها به عنوان گذراندن واحد عملی محسوب شود.

انتهای پیام/

341 / 167 سید علی ابطحی بیماران کرونایی مرکز ویروس شناسی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: بیماران کرونایی مرکز ویروس شناسی رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران دانشگاه آزاد اسلامی بیماران کرونایی ویروس شناسی راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۱۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرکز آبشارشناسی دانشگاه لرستان تأسیس می‌شود

نشست  با حضور مجازی اعضاء از جمله دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان برگزار شد و اعضاء درباره راهکار‌های کمک به تأسیس مرکز آبشارشناسی دانشگاه لرستان مستقر در روستای بیشه لرستان، به تبادل دیدگاه پرداختند.

براساس اطلاعات و داده‌های این نشست مقدماتی مجازی، تعداد ۸ روستا در ایران برای ورود به فهرست ثبت جهانی یونسکو رقابت می‌کنند که روستای بیشه استان لرستان نیز در این مسیر رقابتی قرار گرفته است و اگر شاخص‌های مدنظر یونسکو را در مراحل نهایی دارا باشد در تراز جهانی، ثبت خواهد شد.

در این مسیر دانشگاه لرستان متناسب با وظایف خویش، به اداره کل میراث فرهنگی استان لرستان کمک خواهد کرد.

مرکز آبشنارشناسی دانشگاه لرستان مستقر در روستای بیشه زیرنظر مرکز لرستان‌شناسی این دانشگاه فعالیت خواهد کرد که مدیریت آن برعهده دکتر علی نوری است.

در نشست مجازی مقدماتی مذکور، دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان در سخنانی بر تقویت مسئولیت‌پذیری اجتماعی دانشگاه لرستان در راه کمک علمی و مسئله‌محور به ثبت جهانی روستای بیشه استان لرستان تأکید کرد.

رئیس دانشگاه لرستان تصریح کرد: از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های گروه‌های آموزشی دانشگاه لرستان همچون آب، محیط زیست، جغرافیا و گردشگری، توسعه روستایی، زمین‌شناسی و ... برای موفقیت هرچه اثرگذارتر مرکز آبشارشناسی دانشگاه لرستان مستقر در روستای بیشه، بهره‌گیری شود.

دکتر علی نظری خواستار شد که از ظرفیت دانشجویان دانشگاه لرستان در قالب بازدید‌ها از روستا و آبشار بیشه استان لرستان نیز استفاده شود.

در این نشست، دکتر علی نوری، مدیر مرکز لرستان‌شناسی دانشگاه لرستان اظهار امیدواری کرد که نشست‌های حضوری مربوط به تمهیدات تأسیس مرکز آبشارشناسی دانشگاه لرستان در روز‌های آتی تداوم داشته باشد.

وی روی این نکته تکیه کرد که مرکز لرستان‌شناسی همه کوشش خویش را به کار می‌گیرد تا بتواند یک مرکز قوی، کارآمد و اثرگذار تحت عنوان مرکز آبشارشناسی دانشگاه لرستان مستقر در روستای بیشه را تأسیس و راه‌اندازی کند که البته مستلزم همکاری دانشکده‌های گوناگون دانشگاه لرستان و گروه‌های آموزشی است.

دکتر علی‌حیدر نصرالهی، رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه لرستان، دکتر علی فروهرمهر، مدیر گروه آموزش‌های آزاد و مجازی دانشگاه لرستان، دکتر مهدی رحیمیان، عضو هیئت علمی گروه آموزشی توسعه روستایی نیز هر کدام دیدگاه‌های خود را درباره موضوع بیان کردند؛ از جمله اینکه تلاش برای اینکه روستای بیشه ثبت جهانی شود متناسب با ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های گردشگری استان لرستان است و می‌تواند در مسیر یاری‌رسانی برای نهادینه شدن گردشگری پایدار استانی، صورت گیرد.

استان لرستان استان آبشارهاست و یکی از زیباترین آبشار‌های ایران به نام بیشه در مجاورت روستای بیشه قرار دارد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • تکمیل زنجیره دانش‌شهر ایران با گشایش ناحیه نوآوری
  • مرکز آبشارشناسی دانشگاه لرستان تأسیس می‌شود
  • مراجعه بیش از ۱۱۰ هزار نفر به مراکز درمانی فارس
  • جذب هسته‌های فناور جدید در دانشگاه آزاد تربت‌حیدریه
  • زندگی دوباره ۳ بیماربا اهدای عضو در مشهد
  • طرح مدرسه عالی گردشگری و مرکز مهارتی حقوق تجاری تدوین می‌شود
  • تحقق جهش تولید و رشد اقتصادی با جریان مستمر علم، فناوری و نوآوری
  • بانوی مرگ مغزی، نجات بخش زندگی یک بیمار
  • بانوی مرگ مغزی نجات بخش زندگی یک بیمار شد
  • تأثیر مستقیم سراهای نوآوری دانشگاه آزاد یزد در رونق بازار