Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@23:34:49 GMT

بوشهر در سال ۹۸

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۸۱۴۴۶

بوشهر در سال ۹۸

کسب رتبه برتر در میزان جذب مسافران نوروزی، تعیین تکلیف منطقه ویژه اقتصادی شمال استان، برگزاری دومین کنگره شهدای استان، قرارگیری دانشگاه خلیج فارس در جمع یک درصد دانشگاه‎های برتر جهان و بازگشت مجدد بوشهری‎ها به لیگ برتر فوتبال پس از گذشت نزدیک به ۱۰ سال، فاز نخست پروژه پایش تصویری و کنترل ترافیک بندر بوشهر، تشکیل کمیته ملی هوای پاک پارس جنوبی، پهلوگیری شناور تحقیقاتی خلیج فارس و تخلیه کالاهای اساسی پس از گذشت ۶ سال از جمله رویدادهای شاخص استان بوشهر در سال ۹۸ بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرقت ۴۴۴ هزار و۶۶۱ لیتر نفت، گاز و بنزین از طریق ایجاد انشعاب غیرمجاز، وقوع اولین مورد کودک آزاری، دستگیری شماری از کارکنان شهرداری بوشهر، توقیف شمار قابل توجهی شناورهای متخلف صید ترال، افزایش چندین وچندباره قیمت بلیط هواپیما، آلوده شدن آب‏های خلیج فارس در محدوده استان بوشهر، نیم فصل قعرنشینی پرطرفدارترین تیم فوتبال استان در لیگ برتر، گرفتن بخش قابل توجهی از اعتبارات آلایندگی استان بوشهر و دادن آن به شهرستان‎های استان همجوار از دیگرد موارد قابل توجه استان بوشهر در سال ۹۸ بود.

متعادل سازی قیمت بلیط هواپیما در مسیر بوشهر- تهران و بالعکس، فعال سازی کشتی بوشهر-قطر با وجود پهلوگیری ۹ ماهه، بهره‎برداری پروژه خبرساز چرخ و فلک شهرداری بوشهر، ساماندهی مناسب خودروهای شوتی (که در سال ۹۸ جان بیش از ۱۰ بوشهری را گرفت) از جمله مواردی است که آرزوی تحقق آنها در سال ۹۸ به دل بوشهری‏ها نشست و حال باید دید سال ۹۹ این موارد رنگ واقعیت پیدا می‏‌کند.

در ارتباط با سفر مسئولان نیز می‌توان به حضور وزیر امور اقتصاد و دارایی، رئیس گمرک ایران و مسئولان قوه قضائیه به استان بوشهر اشاره کرد که مدت سال های بسیار زیادی از نیامدن آنها در بوشهر گذشته بود.

در ادامه گزیده‌هایی از رویدادها و رخدادهای شاخص استان بوشهر استان بوشهر در سال ۹۸ به صورت گذرا آمده‌است.

سرقت عجیب 

در اوایل فروردین ماه دادستان بوشهر گفت: ۴۴۴هزار و۶۶۱ لیترنفت گاز و بنزین از طریق ایجاد انشعاب غیرمجاز از خط لوله اصلی انتقال فرآورده نفتی اسکله اداره بندرودریانوردی به مخازن انبار شهید غریبی بوشهر سرقت شده است.

علی حسن پور افزود: از این میزان سوخت سرقت شده ۳۰۷هزار و ۵۲ لیتر نفت گازو ۱۳۷هزار و ۶۰۹ لیتر بنزین به ارزش ۱۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال است که در بازه زمانی ۲ ساله به سرقت رفته است.
متهم این پرونده از ابتدا شناسایی و دستگیر شد و پرونده برای رسیدگی لازم به دادگاه کیفری ۲ بوشهر ارسال شد.
براساس تحقیق و بررسی های به عمل آمده مشخص شد این سرقت سازماندهی شده نبوده و متهم در مدت ۲ سال به صورت انفرادی اقدام به برداشت و و فروش نفت گاز و بنزین از خط لوله شرکت فرآورده‌های نفتی بوشهر کرده‌است.

سیل غافلگیر کننده

سیل نوروزی باعث خسارت‏‌های زیادی به بار آورد و جاده ساحلی گناوه به بوشهر یکی از پرترددترین مسیرهای استان بوشهر را مسدود کرد.

زیرساخت ها و محصولات کشاورزی نیز در جریان این سیل متحمل خسارت شد.

سیل فروردین ماه همچنین شمار قابل توجهی از مسافران نوروز ۹۸ بوشهر را کاهش داد.

پارس جنوبی میزبان راینزنان اقتصادی خارجی

رایزنان اقتصادی ۴ کشور شامل ژاپن، بلژیک،آفریقای جنوبی و جمهوری آذربایجان به منظور آشنایی با فرصت های سرمایه گذاری و مزیت های اقتصادی طرح های پایین دستی صنعت نفت از منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس بازدید کردند.

این هیات از نزدیک فرصت‏‎های سرمایه‎‌گذاری منطقه پارس جنوبی را مورد بررسی قراردادند و با ظرفیت‎های منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس آشنا شدند.

قطعی شدن سقوط ایرانجوان بوشهر 

۲۸ فروردین ماه از هفته بیست و ششم لیگ دسته ۲ فوتبال کشور روز چهارشنبه ایرانجوان با پذیرش شکست برابر شهرداری بم سقوطش به لیگ دسته سه قطعی شد.
ایرانجوان با این شکست با ۱۸ امتیاز در رده سیزدهم جدول لیگ دسته دوم فوتبال کشور قرار گرفت و به دسته پایین تر سقوط کرد.
تیم ایرانجوان درحالی به دسته سه سقوط کرد که در چند سال گذشته همواره به عنوان کارخانه بازیکن سازی از آن یاد می‌شد.
این تیم بازیکنان مطرحی همچون حسین ماهینی و مهدی طارمی را به فوتبال کشور معرفی کرده‌است.

رتبه نخست تولید میگوی پرورشی 

در ۲۶ فروردین ماه مدیر کل شیلات استان بوشهرگفت: این استان با تولید ۲۳ هزار و۲۰۰تن میگوی پرورشی رتبه نخست تولید این آبزی را در سطح کشور به خود اختصاص داد.

عباسعلی زنده بودی افزود: ۱۰سایت با مساحت پنج هزار هکتار سطح مفید در استان بوشهر زیر پرورش میگو است که تصمیم داریم با برنامه ریزی و حمایت دولت این میزان تولید را به ۲ دوره در سال افزایش دهیم.
۹۰ درصد میگوی پرورشی تولید شده در استان بوشهر به خارج از کشور صادر می‌شود که با توجه به زمینه مساعد صادرات این آبزی به کشورهای هدف ۲برابر کردن دوره تولید آن در سال مورد توجه قرار گرفته است.
آغاز گشت تحقیقاتی کاوشگر خلیج فارس 

پنجمین گشت تحقیقاتی کاوشگر خلیج فارس به مناسبت بزرگداشت دهم اردیبهشت ماه روز ملی خلیج فارس از بوشهر آغاز شد.

مدیرعلمی گشت های شناور کاوشگر خلیج فارس در حاشیه این آیین گفت: گشت پنجم این کاوشگر تا خلیج چابهار در دریای عمان ادامه می یابد که در طول این مسیر ۱۱ ترانسکت و ۶۵ ایستگاه: نمونه برداری و اندازه گیری صورت می‌گیرد.
ابوالفضل صالح افزود: در این گشت که به مدت ۲ هفته پیش بینی شده گروه های مختلف علمی مانند شیمی دریا، فیزیک دریا، زیست شناسی دریا، اقیانوس شناسی ماهواره ای و سایر بخش های مرتبط با علوم دریایی توسط هشت عضو هیات علمی و ۶ تکنسین برای نمونه‌برداری، این شناور تحیقیاتی را همراهی می‌کنند. 
 
 این گشت علاوه بر اینکه برنامه های بلند مدت کاوشگری را ادامه می دهد تاثیر سیلاب های اخیر در بخش شمالی خلیج فارس را رصد می کند تا تاثیر سیلاب ها بر آب های فراساحلی مشخص شود.
یکی دیگر از هدف های آن بررسی لایه کم اکسیژن در دریای عمان است که به تازگی حائز اهمیت بوده و در مجامع علمی و بین المللی مطرح شده است
صالح یادآورشد: اندازه گیری آلودگی های نفتی و فلزی در رسوبات و آب منطقه و همچنین بررسی جانوران و گیاهان دریایی فیتوپلانکتون‌ها و زئوپلانکتون ها از دیگر هدف های گشت پنجم شناور کاوشگر خلیج فارس است.

افتتاح نخستین آزمایشگاه غشایی جنوب کشور 

چهارم اردیبهشت ماه نخستین آزمایشگاه تحقیقاتی غشایی جنوب کشور روز چهارشنبه با حضور عبدالرضا باقری قائم مقام وزیر علوم تحقیقات و فناوری در دانشکده نفت و گاز و پتروشیمی دانشگاه خلیج فارس بوشهر به بهره‌برداری رسید.

 این آزمایشگاه غشایی با اعتباری بیش از چهار میلیارد ریال و از محل ردیف‌های بودجه دانشگاه خلیج فارس تجهیز شده است.
 تجهیزات این مرکز آزمایشگاهی شامل دستگاه تست میکرو فیلتراسیون الترافیلتراسیون و نانو فیلتراسیون غشای سرامیکی، دستگاه الکترودیالیز و الکترو دیالیز معکوس، دستگاه تقطیر غشایی و دستگاه راکتور زیستی غشایی است.
 جامعه هدف و استفاده کنندگان از این آزمایشگاه، سازمان‌های آب منطقه‌ای، آب و فاضلاب، صنایع نفت، گاز و پتروشیمی و شهرداری‌ها برای ارائه راهکار، پیشنهاد فرآیند، عرضه سامانه‌های تصفیه آب و پساب‌های صنعتی و بهداشتی است.

پرواز شاهین بوشهر به لیگ برتر

اردیبهشت ماه از هفته سی و سوم لیگ دسته یک فوتبال کشور شاهین بوشهر با هدایت عبدالله ویسی و برتری برابر سرخ پوشان پاکدشت پس از گذشت ۱۰ سال صعود دیگری را به لیگ برتر فوتبال کشور تجربه کرد.

شاهین بوشهر در پاکدشت با برد یک بر صفر برابر سرخ پوشان این شهر موفق به صعود شد.

شاهین بوشهر ۱۰ سال پیش با برتری برابر شهرداری تبریز در سال ۸۸ راهی لیگ برتر شد و در سال ۹۱ با تساوی برابر سایپا به لیگ یک سقوط کرده بود.

این تیم در نیم فصل نخست لیگ برتر در فصل ۹۸-۹۸ قعرنشین ثابت لیگ بود که این مهم در چندین نوبت با اعتراض شدید هوادارانش نیز همراه شد.

پهلوگیری گراندفری در بندر بوشهر 

در روز پایانی خردادماه کشتی گراندفری به عنوان شناور مسافری باری مسیر بوشهر - قطر در اسکله شماره ۳ این بندر پهلو گرفت.

این کشتی دارای ۱۴۴ متر طول، ۲۶ متر عرض، ۵۰۰ تخت در قالب ۲۵۰ اتاق و یکهزار و ۳۰۰ صندلی است که در پنج کلاس به جابه جایی مسافر می‌پردازد.

این کشتی پس از فراهم شدن مقدمات لازم در مرحله اول با حمل بار فعالیت خود را آغاز و در آینده نزدیک با ایجاد ظرفیت مسافری در محور بوشهر - قطر اقدام به جا به جایی مسافر خواهد کرد.

این کشتی چندی پیش نیز به منظور سنجش ظرفیت‌های پهلوگیری وارد بندر بوشهر شده بود.

با این وجود تامین نشدن سوخت با نرخ یارانه‎ای باعث شده تا پس از گذشت ۹ ماه همچنان این کشتی در بوشهر متوقف بماند.

تصویب اعتبار شهر هوشمند بوشهر 

در ۲۲ مرداد ماه شورای اسلامی بوشهر با لایحه ۲۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی شهرداری برای تصویب بودجه طراحی و مطالعه شهر هوشمند این بندر موافقت کرد.

تصویب این لایحه شهرداری براساس پیشنهاد استانداری بوشهر است که در پی امضای تفاهم نامه سال گذشته با شرکت اتریشی برای توسعه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات در این شهر درخواست شده است.

طرح شهر هوشمند بوشهر با هدف  افزایش سطح کیفیت زندگی، توسعه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و بویژه تسهیل فعالیت استارتاپ‌ها و تقویت کسب و کارهای اینترنتی، بهبود  و مدیریت هوشمندانه خدمات شهری  و همچنین رشد و رونق ظرفیت‌های علمی و نوآوری در بوشهر اجرا می‌شود.

در این ارتباط شورا با لایحه شهرداری برای عقد قرارداد با شرکت دولتی مگفا (مرکز گسترش فناوری اطلاعات) به منظور مطالعه و طراحی طرح شهر هوشمند موافقت کرد.

مالک و بهره‌بردار این طرح شهرداری خواهد بود و ارائه خدمات به دستگاه‌ها از طریق شهرداری صورت می‌گیرد.

پیشتازی بوشهر در انتصاب مدیران زن 

استاندار بوشهر در ۲۴ شهریور ماه گفت: این استان در زمینه وصول درآمدها، در حوزه رونق تولید متناسب با طرح‌ها و پرداخت‌ها و در زمینه تحقق شعار دولت در خصوص انتصاب بانوان رتبه نخست کشور را کسب کرده‌است.

عبدالکریم گراوند افزود: هرچند برخی از دستگاه‌ها در استفاده از توان و ظرفیت بانوان در پست‌های مدیریتی خساست به خرج می‌دهند اما استان بوشهر در اجرای این سیاست دولت پیش‌رو است.

شکستن طلسم منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر

در سفر معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست بررسی‌های لازم برای حفاظت از امور زیست محیطی در منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر انجام و قفل ۹ ساله این منطقه برای اجرای طرح‌ها گشوده شد.

 طرح‌های تدوینی در منطقه ویژه اقتصادی این استان با رعایت ضوابط زیست محیطی اجرا می‌شود که نقشی مهم در تولید، صادرات و اشتغال دارد.

در منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر صنایع پایین دستی پتروشیمی اجرا می‌شود.

گشایش دروازه ورودی بوشهر روی کالاهای اساسی

پس از گذشت پنج سال نخستین کشتی حامل کالای اساسی در اسکله بندر بوشهر پهلو گرفت.

این کشتی حامل ۱۰ هزارتن برنج بود که از مبدا هند وارد بوشهر شد.

براساس برنامه‌ریزی انجام‌شده تا پایان سال جاری چهار فروند کشتی دیگر حامل کالاهای اساسی برای تخلیه در بندر بوشهر پهلو  گرفت.

گردش پرونده چرخ فلک بوشهر در دایره تحقیق و تفحص 

عضو شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: پس از گذشت چهار سال از اجرای پروژه چرخ و فلک این شهر و سه سال از پایان زمان تعیین شده برای بهره‌برداری آن بدلیل نیمه تمام رها شدن، تحقیق و تفحص از این طرح آغاز شد.

به گفته طاهره شمشیری شهردار و پیمانکار درباره بهره‌برداری این پروژه وعده‌های مختلفی دادند ولی تا امروز عملی نشده‌است.

پروژه چرخ‌ و فلک بوشهر در قالب لایحه‌ای سال ۱۳۹۴ در شورای اسلامی شهر بوشهر تصویب و با مشارکت شهرداری و یک سازنده بخش خصوصی در ساحل این بندر به اجرا درآمد، اکنون که چهار سال از زمان آغاز ساخت این چرخ فلک می‌گذرد تنها اسکلتی فلزی از آن نمایان شده که در معرض باران و رطوبت و آفتاب رو به فرسودگی است و اراده‌ای مصمم برای تکمیل و جلوگیری از فرسوده شدن آن وجود ندارد.

یعنی سرمایه سه میلیارد و ۳۸۰ میلیون تومانی که تاکنون شهرداری بوشهر برای ساخت این چرخ و فلک پرداخت کرده در معرض و باد و باران و هوای شرجی زنگ می‌زند و می‌پوسد و پیگیری ها برای تکمیل این پروژه بی نتیجه بوده‌است.  

این چرخ فلک به ارتفاع ۷۲ متر دارای ۴۲ کابین هشت نفره با سیستم گرمایشی و سرمایشی قرار بود در مدت ۱۸ ماه احداث و در نوروز  سال ۱۳۹۵ به بهره برداری برسد.

دختر تیرانداز بوشهری سهمیه المپیک گرفت

فاطمه کرم‌زاده تیرانداز بوشهری در رشته تفنگ سه وضعیت با قرار گرفتن در جایگاه پنجم آسیا موفق به کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو ژاپن شد.

این تیرانداز شایسته بوشهری در طول چند سال اخیر با حضور در رقابت‌های بین‌المللی موفق به کسب مقام‌های ارزشمندی شده‌است.

رفع تشنگی 40 ساله 30 هزار بوشهری 

به گفته استاندار بوشهر با همت مدیران و کارشناسان شرکت آب و فاضلاب شهری خط انتقال آب به منطقه بهمنی شهر بوشهر پس از ۴۰ سال به انجام رسید.

یکی از اقدامات بزرگی که در حوزه تامین آب در حوزه شهری بوشهر انجام شد، اجرای خط انتقال و اتصال آب در منطقه ۲ بوشهر( بهمنی ) است.

 با تلاش‌ها و پیگیری‌های حوزه آب و فاضلاب شهری، تامین آب مناسب برای حدود ۳۰ هزار نفر از جمعیت شهر بوشهر در منطقه بهمنی با موفقیت انجام شد و باید از مسئولان آب و فاضلاب شهری بابت اجرای این پروژه قدردانی کرد.

خودروهایی که ارابه مرگ بوشهری‎ها شدند

خودروهای شوتی در سال ۹۸ جان بیش از ده‎ها تن از بوشهری‎ها را گرفت تا جایی که به این خودروها لقب ارابه مرگ نیز داده شد.

شوتی‌ها، خوردوهایی که با گریز از قانون و حمل کالای قاچاق با سرعت بالا در جاده‌ها تردد می‌کنند و برای آنچه که "آوردن نان سر سفره‌های خود عنوان می‌کنند" باعث حوادث رانندگی و نا ایمن شدن راه‌ها می‌شوند و جان بسیاری از مردم را می‌گیرند.

درحالی که رانندگان خودروهای شوتی معتقدند کالاهایی که حمل می‌کنند قاچاق نیست بلکه اجناس ملوانی است که طبق مصوبه دولت در این زمینه امکان جابه جایی آنها در سراسر استان بوشهر وجود دارد اما مسئولان مبارزه با قاچاق کالا و ارز این مصوبه را اجرا نمی‌کنند و با خودروهای شوتی به عنوان متخلف برخورد می‌کنند و باعث می‌شوند تا آنان برای فرار از چنگ پلیس و مأموران، ضبط کالا، جریمه و توقیف خودرو با سرعت بالا و حرکات خطر آفرین در جاده‌ها تردد کنند.

کالای همراه ملوان (ته لنجی) حقی است که دولت و مسئولان در قبال سختی‌ها و زحماتی که ملوانان و ساحل نشینان در مناطق مرزی با خلیج فارس تحمل می‌کنند، قائل شده است که براساس آخرین مصوبه هر ملوان در هر سفر می‌تواند به میزان ۱۵۰ میلیون ریال کالا شامل مواد غذایی و مایحتاج زندگی را تا بدون پرداخت عوارض و حقوق گمرکی و معافیت وارد کشور کنند.

در سال‌های اخیر به دلیل روشن و شفاف نبودن موضوع کالای همراه ملوان و اختلاف ملوانان و صاحبان شناروهای حمل بار از کشورهای حوزه خلیج فارس به بنادر استان بوشهر و مسئولات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بر سر مصوبه دولت در این زمینه که منجر به اصلاحیه‌ای شد که هنوز اجرایی نشده است تا موضوع جابه جایی کالای وارداتی در میان بندرهای استان بوشهر و دیگر شهرهای کشور و خودروهای شوتی به کلافی سردر گم برای همه فعالان این بخش تبدیل شود تا جایی که یکی خبر تاکید بر توقیف خودروهای شوتی و برخورد جدی با آنها و دیگری خواهان خودداری پلیس از توقیف آنها می‌شود.

اما این وضعیت بلاتکلیفی در ارتباط با کالای همراه ملوان و خودروهای شوتی باعث شده تا خطر آفرینی خودروهای شوتی در جاده‌ها ادامه داشته باشد و بطور معمول هر هفته از تصادف این خودروها در جاده و تلفات این حوادث در رسانه‌ها منتشر شود.

کنگره‌ای برای سرداران راه نور 

کنگره سرداران و ۲ هزارو ۱۲۱ شهید استان بوشهر ۲۵ دی ماه با حضور و سخنرانی سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بوشهر برگزار شد.

تدوین سند تنفس مناطق جنوبی استان بوشهر

به گفته مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر سند کاهش آلودگی هوا در مناطق جنوبی استان بوشهر به عنوان تکلیف کارگروه کمیته ملی ساماندهی محیط زیست عسلویه تدوین شده و در انتظار تصویب هیات دولت است.

فرهاد قلی نژاد افزود: امیدواریم هرچه‌سریع‌تر این سند تصویب و برای اجرا ابلاغ شود تا شاهد گام‌های اساسی در برطرف شدن مشکلات محیط زیست منطقه باشیم.

به پیشنهاد سازمان حفاظت محیط زیست، دستور تشکیل کارگروه ملی کاهش آلودگی هوای برخی مناطق استان بوشهر به ویژه شهرستان عسلویه صادر و نخستین نشست فروردین ماه سال ۹۸ در استانداری بوشهر برگزار شد.

در این ارتباط دستگاه‌های مختلف برنامه‌های مرتبط با حوزه فعالیت و تخصصی به دبیر کارگروه ارائه کردند که در حوزه کاهش آلودگی، سازمان محیط زیست و وزارت نفت موظف به برگزاری نشست‌های موازی و تدوین برنامه نهایی شدند.

برنامه‌های تدوین شده توسط اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر و سند کاهش آلودگی هوای ارائه شده توسط سازمان منطقه ویژه در معاونت محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با حضور نمایندگان سایر اعضای کارگروه مورد بررسی و پس از نهایی‌سازی به سازمان برنامه و بودجه ارائه شد.

خلیج فارس در شمار دانشگاه‌‎های برتر جهان 

رئیس دانشگاه خلیج فارس گفت: این دانشگاه برای دومین بار در فهرست ۱ درصد دانشگاه‌‏های برتر و موثر جهان در سال ۲۰۱۹ انتخاب شد.

عبدالمجید مصلح افزود: این عنوان بر مبنای شاخص‌های کیفی درعملکرد ۱۰ ساله دانشگاه‌ها و موسسه‌های پژوهشی و پژوهشگران پراستناد برتر توسط پایگاه استنادی علوم جهان اسلام آی اس سی (ISC) صورت گرفته‌است.

وی بیان کرد: براساس اعلام این پایگاه تعداد دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی ایران که در فهرست ۱ درصد برتر دنیا قرار دارند از ۳۰ دانشگاه در سال ۱۳۹۴ به ۶۵ دانشگاه در آذرماه جاری افزایش یافته‌است.

مصلح اظهار دشات: این موفقیت در کنار انتخاب "پرویز ملک‌زاده" برای پیوستن به جمع یک درصد دانشمندان برتر و موثر جهان و فعالیت‌های ارزنده آموزشی و پژوهشی یک موفقیت بزرگ برای خانواده دانشگاه خلیج فارس محسوب می‌شود و امیداوریم با تداوم این روند شاهد پیشرفت روزافزون دانشگاه در پیشبرد اهداف و رسالت خود باشیم.

افزایش قیمت بلیت هواپیما در بوشهر و تشکیل کارگروه بررسی آن

در سال ۹۸ افزایش چندین و چنده باره قیمت بلیت هواپیما در مسیر بوشهر –تهران و بالعکس همواره با اعتراض شهروندان بوشهری همراه شد که در این ارتباط مسئولان این استان برای حل این مشکل و کاهش دغدغه مردم کار گروه بررسی افزایش بی رویه قیمت بلیت پروازهای هواپیمایی را تشکیل دادند.

با توجه به اینکه بسیاری از مردم بوشهر برای مشکلات خود در هفته چند بار به تهران سفر می کنند، این افزایش قیمت بلیت هزینه های سنگینی بر آنها تحمیل می کند و انتظارمی رود این موضوع با جدیت توسط ایرلاین های مستقر در استان بوشهر مورد بررسی قرار گیرد.
بر اساس بررسی های انجام شده در بوشهر، یکی از علل گرانی بلیت هواپیما علاوه بر وجود پروازهای چارتری، لغو شدن پروازهای صبح تهران به بوشهر است که باعث افزایش قیمت در ایرلاین ها شده‌است.
معاون امور عمرانی استانداری بوشهر گفت: اینکه پرواز خالی به مقصد می‌رود مشکل مردم نیست، در فضای رقابتی شرکت های هواپیمایی باید قدرت رقابت داشته باشند اما این کار نباید دلیل بر افزایش قیمت بلیت باشد.

سرانجام بوشهر هم کرونایی شد

در ۱۵ اسفندماه سال 98 سر انجام پس از گذشت بیش از 2 هفته از وضعیت سفید بوشهر از لحاظ شیوع کرونا در کشور، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با مثبت شدن آزمایش سه بیمار مشکوک به کرونا، این استان به عنوان آخرین استان کشور از وضعیت سفید شیوع ویروس کرونا خارج شد.

برچسب‌ها بوشهر سازمان حفاظت محیط زیست شورای اسلامی شهر بوشهر شهر هوشمند خلیج فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر سازمان حفاظت محیط زیست شورای اسلامی شهر بوشهر شهر هوشمند خلیج فارس بوشهر سازمان حفاظت محیط زیست شورای اسلامی شهر بوشهر شهر هوشمند خلیج فارس منطقه ویژه اقتصادی شمال استان سازمان حفاظت محیط زیست دانشگاه خلیج فارس کاوشگر خلیج فارس بوشهر در سال ۹۸ استان بوشهر استان بوشهر استان بوشهر خودروهای شوتی استان بوشهر شورای اسلامی کاهش آلودگی بهره برداری فروردین ماه افزایش قیمت فوتبال کشور شاهین بوشهر آب و فاضلاب بندر بوشهر شهر هوشمند پس از گذشت قیمت بلیت شهر بوشهر بوشهری ها بوشهر گفت قابل توجه لیگ برتر لیگ دسته انجام شد ۱۰ سال طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۱۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رگبار شدید باران در ۱۰ استان کشور و جزایر خلیج فارس

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به پیش‌بینی رگبار شدید باران برای بعضی مناطق کشور گفت: پنجشنبه در بعضی نقاط استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و هرمزگان، بارش با شدت کمتری ادامه دارد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: سه‌شنبه در استان‌های فارس، بوشهر، هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه جنوبی استان‌های اصفهان و یزد، شرق خوزستان، جزایر واقع در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان و چهارشنبه علاوه بر این مناطق در خراسان جنوبی، رگبار شدید باران، رعد و برق، وزش باد شدید، تگرگ و در بعضی نقاط گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: پنجشنبه در بعضی نقاط استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و هرمزگان، بارش با شدت کمتری ادامه دارد، همچنین در روز سه‌شنبه در ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده پیش بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: در بعدازظهر جمعه در بعضی نقاط شمال غرب، غرب، استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و دامنه‌های البرز مرکزی و بعدازظهر شنبه علاوه بر این مناطق، در دامنه‌های زاگرس جنوبی، بعضی نقاط استان‌های فارس و هرمزگان، رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید موقت و گاهی گرد و خاک انتظار می‌رود.

ضیائیان ادامه داد: سه‌شنبه در نوار شرقی کشور وزش باد شدید و احتمال خیزش گرد و خاک وجود خواهد داشت، همچنین خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان تا پنجشنبه مواج و طوفانی خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، نیمه ابری تا ابری، گاهی وزش باد شدید و رگبار باران با بیشینه ۱۹و کمینه ۱۲ درجه سانتی‌گراد است و روز چهارشنبه، ابری به تدریج کاهش ابر و گاهی وزش باد با بیشینه ۱۴و کمینه ۷ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 744982

دیگر خبرها

  • کشف ۱۰۰۰کیلو لاشه کوسه ماهی در ساحل بوشهر
  • خلیج فارس مواج و متلاطم است
  • رگبار شدید باران در ۱۰ استان کشور و جزایر خلیج فارس
  • صدور هشدار سطح نارنجی برای تردد‌های دریایی در خلیج فارس
  • احمد اقتداری، پدر مطالعات خلیج فارس بود + فیلم
  • امدادگران هلال احمر بوشهر به حالت آماده‌باش درآمدند
  • انتقال ۷۷۴ میلیون لیتر انواع فرآورده نفتی در منطقه خلیج‌فارس
  • انتقال بیش از ۷۷۴ میلیون لیتر انواع فرآورده نفتی در منطقه خلیج‌فارس
  • فریاد خیبر خیبر یا صهیون از قلب خلیج فارس
  • رشد 23 درصدی ارزش صادرات منطقه ویژه خلیج فارس