Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-19@20:40:08 GMT

باران‌ تالاب‌های خوزستان را احیا کرد

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۸۱۴۸۷

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، محمد جواد اشرفی روز شنبه در بازدید از تالاب هورالعظیم  درباره وضعیت تالاب‌های استان بیان کرد: با توجه به بارش‌های سال گذشته و اعمال مدیریت در تامین حقابه و حفظ و نگهداشت آب، وضعیت فعلی تالاب‌های استان مطلوب است.

وی افزود: میزان آبگیری تا به امروز در تالاب هورالعظیم ۹۶درصد، تالاب شادگان ۹۰ درصد، بامدژ ۸۶ درصد، میانگران ۸۴ درصد و بندون ۴۰ درصد برآورد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اشرفی ادامه داد: تالاب‌ها به دلیل نقش کارکردی در معیشت و اقتصاد تالاب‌نشینان و البته محیط زیست، حیات پرندگان، آبزیان و جاندارانی که زندگی‌شان به زنده ماندن تالاب‌ها وابسته است بسیار با اهمیت هستند.

وی اضافه کرد: خوشبختانه تالاب میانگران در ایذه امسال به صورت مستمر آب داشت و میزان آب در این تالاب کاهش پیدا نکرده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان درخصوص تالاب های هور العظیم و شادگان گفت: علاوه بر نزولات جوی مناسب ، اجرای برنامه های مدیریتی آب در این تالاب‌ها باعث شده  تا بسیاری از قسمت‌ها که سال‌های قبل، خشک و به عنوان کانون‌های گرد وغبار در استان تبدیل شده بودند، زیر آب رفته و باعث شدند تا کانون‌های گرد وغبار در این قسمت‌ها  مهار شود.

 اشرفی در بخش پایانی سخنان خود در خصوص مهاجرت پرندگان به تالاب‌های استان نیز اظهار داشت: در زمستان سال گذشته تالاب‌های خوزستان پذیرای جمعیت زیادی از پرندگان مهاجر بودند و شاهد افزایش حدود ۱۰ درصدی جمعیت پرندگان مهاجر به  تالاب‌های استان بوده‌ایم.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: تالاب های استان تالاب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۱۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع کردن زباله ها توسط فیل دوستدار محیط زیست (فیلم)



منبع:پیج farid_majale

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: قدرت فیل در سرنگون کردن یک درخت (فیلم) حمله وحشتناک فیل خشمگین به خودروی گردشگران (فیلم) بازی بامزه یک بچه فیل با پرنده‌ها (فیلم)

دیگر خبرها

  • باران و تبدیل شدن بوستانی به تالاب در بندرعباس
  • جمع کردن زباله ها توسط فیل دوستدار محیط زیست (فیلم)
  • برگزاری تور پرنده نگری در پارک جنگلی آبیدر سنندج
  • معاون رئیس‌جمهور پاسگاه محیط‌‍‌بانی مهدیشهر را بهره‌برداری کرد
  • مطلوب بودن مشارکت‌های مردمی در بخش کشاورزی خوزستان
  • معرفی واحد تولید کننده آلاینده محیط زیست به دستگاه قضا در گیلان
  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در خوزستان در سال گذشته
  • دستگیری بیش از ۷۰۰ شکارچی و صیاد متخلف در خوزستان
  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در استان خوزستان
  • بازگشت فلامینگو ها پس از چند سال به تالاب گاو خونی