Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران، صادق ضیائیان، با اشاره به اینکه بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و خروجی مدل‌ها امروز (17فروردین) در شمال شرق، بخش‌هایی از شرق، سواحل شرقی خزر و دامنه‌های البرز شرقی بارش‌هایی رخ می‌دهد، اظهار کرد: از اواخر امروز این سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود. همچنین شدت بارش امروز در خراسان شمالی، خراسان رضوی، شرق مازندران و گلستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گفته وی، امروز در برخی نقاط تهران، البرز، قزوین، قم، مرکزی، سمنان، شرق اصفهان و شرق یزد وزش باد نسبتا شدید پیش بینی می‌شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه فردا (18 فروردین) سامانه بارشی دیگری وارد کشور می‌شود و به تناوب تا پایان هفته در کشور فعال است، تصریح کرد: این سامانه روز دوشنبه در شمال غرب، بخش‌هایی از غرب، سواحل خزر، استان‌های واقع در دامنه‌های البرز مرکزی، زاگرس مرکزی و به تدریج در شمال شرق سبب بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت در ارتفاعات بارش برف و در مناطق مستعد سبب بارش تگرگ می‌شود.

ضیائیان ادامه داد: روز سه شنبه (19 فروردین) در نیمه شمالی کشور و برخی نقاط استان‌های خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد و طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (20 و 21 اسفند) در بیشتر مناطق کشور به جز استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب خوزستان، جنوب کرمان و جنوب فارس بارش تداوم دارد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه با اشاره به اینکه از فردا تا چهارشنبه (18 تا 20 اسفند) به سبب نفوذ و استقرار هوای سرد در نوار شمالی کشور به طور میانگین کاهش دما بین پنج تا 10 درجه در این مناطق پیش بینی می‌شود، گفت: دریای خزر طی فردا و پس فردا و نواحی مرکزی و شرقی خزر از بعد از ظهر امروز تا ظهر فردا مواج است.

وی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده تصریح کرد: آسمان تهران فردا (18 فروردین) قسمتی ابری در بعضی ساعات وزش باد و در بعد از ظهر افزایش ابر با حداقل دمای 10 و حداکثر دمای 21 درجه سانتیگراد و روز سه شنبه (19 اسفند) نیز ابری در بعضی ساعات افزایش باد و رگبار و رعد و برق به تدریج کاهش دما با حداقل دمای 12 و حداکثر دمای 16 درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: صدای ایران سازمان هواشناسی پیش بینی وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۱۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوام سامانه بارشی در استان تا فردا + فیلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت:در شبانه روز گذشته بیشترین بارش در فریدونشهر ۱۰.۸، نطنز ۸، خور و بیابانک ۳.۸، اسلام آباد موگویی ۳.۷، دهاقان و بویین میاندشت ۳.۴، چوپانان ۳.۱، خوانسار ۳، گلپایگان ۲.۵، زواره ۲.۳، انارک ۲.۲، شهرضا ۱.۸، داران ۱.۷، نجف آبادو بادرود با ۱.۳ میلیمتر ثبت شده است.


مینا معتمدی با بیان اینکه امروز بیشینه دما بین سه تا پنج درجه در بیشتر مناطق استان کاهش می‌یابد افزود:سامانه بارشی تا بعد از ظهر فردا در استان فعال است و در این مدت افزایش ابر، وزش باد شدید، رگبار و رعد و برق و تگرگ پیش بینی می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


به گفته وی انتظار می‌رود شدت بارش‌ها در نیمه غربی و شمالی استان بیشتر باشد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: جاری شدن روان آب و اختلال در تردد، لغزندگی در گردنه‌های کوهستانی و جاده‌ها، آب‌گرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، تنش دمایی در سالن دامداری، مرغداری و گلخانه‌ها، باغات و مزارع، احتمال سقوط از ارتفاع، اشیا و سقوط درختان کهن از مخاطرات این سامانه است.


وی گفت: تحکیم انواع سازه‌ها، نداشتن صعود به ارتفاعات، کوهنوردی و گردشگری، نداشتن توقف در بستر مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها، محافظت از محصولات کشاورزی، هر نوع اقدام احتیاطی دیگر با توجه به فصل بارش، اقدامات لازم توسط مسئولان جهت لایروبی و پاکسازی کانال‌ها و مدیریت راه‌ها، مدیریت کوچ عشایر و صنعت کشاورزی توصیه می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • آسمان قزوین فردا ابری است
  • تدوام سامانه بارشی در استان تا فردا + فیلم
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت
  • آسمان بارانی در نقاط مختلف کشور
  • پیش بینی وزش باد شدید در چهارمحال و بختیاری
  • پیش‌بینی وضعیت آب و هوا/ آسمان این استان‌ها بارانی می‌شود
  • آغاز بارش‌ها در کشور از امروز | بارش‌ شدید در تهران و ۷ استان | کاهش دما در این مناطق از فردا
  • پیش‌بینی وزش باد شدید و بارش‌های رگباری برای آسمان لرستان
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز یکشنبه ۲ اردیبهشت
  • پیش‌بینی آب‌وهوای تهران طی روزهای آینده