Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@23:15:26 GMT

بیش از ۸۲ هزار تن کود برای کشاورزان کردستان تامین شد

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۸۱۵۲۶

بیش از ۸۲ هزار تن کود برای کشاورزان کردستان تامین شد

محمدصالح احمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اکنون یکی از مهمترین مساله برای کشت‎های بهاره و داشت محصولات پاییزه تامین و تدارک نهاده‌های کشاورزی از جله کود بوده که در سال گذشته ۷۶ هزار تن از کود مورد نیاز تامین و توزیع شده و هم اکنون نیز ۶ هزار و ۷۵۰ تن دیگر نیز خریداری و در حال حمل به استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: در سال گذشته کشاورزان این استان  ۹۷ هزار تن کود شیمیایی تخصیص داشته‌اند و ۷۶ هزار تن تامین شده آن شامل ۵۸ هزار تن ازته، ۱۳ هزار تن فسفاته و چهار هزار و ۵۰۰ تن پتاسه است که تمامی این میزان تحویل کشاورزان شده است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت:  ۶ هزار و ۷۵۰ تن کود اوره تامین شده در بهار امسال نیز به منظور مصرف سرک مزارع گندم وجو ز مبادی پتروشیمی‌های کرمانشاه وبندر امام (ره) درحال حمل به استان و شهرستان‌ها است ودر این زمینه هیچ مشکلی وجود ندارد.

۶۲۵ هزار هکتاراز اراضی کشاورزی استان در پاییز سال ۹۸ تحت کشت محصولات زراعی گندم ، جو،نخود،کلزا،ماشک وخلر قرار گرفته است.

در این فصل ۵۹۰ هزار هکتار گندم، ۳۱ هزار هکتار گندم، یک هزار و ۱۰۰ هکتار کلزا، یک هزار و ۱۰۰ هکتار نخود،  ۷۵ هکتار ماشک و خلر بوده که علی رغم کاهش بارندگی‌ها ، بدلیل پراکنش مناسب وشروع زود هنگام بارش‌های پاییزه وضعیت سبز ورویشی مناسبی دارند.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی کردستان شورای اسلامی شهر سنندج

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی کردستان شورای اسلامی شهر سنندج وزارت جهاد کشاورزی کردستان شورای اسلامی شهر سنندج هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۱۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز ملی گندم و نان یادآور تلاش کشاورزان ایرانی

حاتمی زاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با بیان اینکه گندم از مهمترین غلات دنیا و قوت غالب مردم است، گفت: این محصول بیشترین سهم غذای انسان را به خود اختصاص داده و بالاترین تجارت جهانی در بین محصولات کشاورزی را داراست.

وی با اشاره به ذائفه‌ی ایرانیها، نان را پایه ثابت سفره و به عنوان منبع اصلی انرژی، ویتامین‌ها و مواد معدنی دانست و افزود: تولید نان شامل یک زنجیره کاملی از بهره برداران، تولیدکنندگان، صنایع فرآوری وابسته و بخصوص نانوایی‌ها است.

حاتمی زاده با بیان اینکه سطح زیر کشت گندم استان یزد بالغ بر ۸۵۰۰ هکتار است، گفت: پیش بینی می‌شود بیش از ۵ هزار تن گندم مازاد کشاورزان تحویل مراکز خرید شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان یزد گفت: این سازمان با برنامه ریزی‌های مناسب، آموزش و ترویج ارقام جدید گندم و سازگار با کم آبی، اصلاح الگوی کشت، معرفی سیستم‌های نوین آبیاری و تخصیص اعتبار همچنین همت بالای کشاورزان و گندمکاران در راستای افزایش بهره وری و تولید، گام‌های بسیار مهم و موثری برداشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • خوکفایی در گندم علاوه بر تامین امنیت غذایی، اهرم موازنه قوا در روابط بین الملل است
  • اختصاص بیش از ۶۰۰ هزار هکتار از اراضی کردستان به کشت گندم
  • خودکفایی در تولید بذر گندم در اولویت کاری سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان
  • روز ملی گندم و نان یادآور تلاش کشاورزان ایرانی
  • ۳۱ فروردین، روز ملی گندم و نان
  • تلاش برای خودکفایی در تولید بذر گندم در سیستان و بلوچستان
  • مبارزه علیه آفت‌ سن‌ گندم در مهاباد به ۱۵ هزار و ۴۰۰ هکتار رسید
  • کشاورزان مازندران به استقبال کشت زراعی جدید رفتند
  • آماده شدن ۱۴ سیلو برای خرید گندم در آذربایجان‌غربی
  • وقتی آسیابان‌های تهران بیکار شدند