Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-03-29@07:23:55 GMT

شهرداری بستر انجام تست ارزان‌وسریع کرونا را فراهم کند

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۸۱۶۵۲

شهرداری بستر انجام تست ارزان‌وسریع کرونا را فراهم کند

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، محسن هاشمی در ابتدای جلسه امروز شورای شهر تهران اظهار کرد: آغاز فعالیت در سال جدید را که همزمان با ایام ولادت ولی عصر، حضرت صاحب الزمان شده است را به همه هموطنان عزیز، بخصوص فعالان بخش سلامت و حوزه‌های مختلفی که نوروز امسال را در تلاش برای خدمت به جامعه بودند، تبریک می‌گوییم و امیدواریم انتظار فرج با انتظار عبور از این شرایط سخت به پایان برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: شاید پاندمی یا بیماری جهانی کرونا، نخستین بحرانی است که حتی فراتر از جنگهای جهانی، خشکسالی و بیماری‌ها، تقریبا همه جهان و اکثریت قریب به اتفاق کشورها را درگیر خود ساخته است و امروز غیر از معدود کشورهایی که بدلایل حاکمیتی شیوع این بیماری را تکذیب می‌کنند، همه جهان درگیر این بحران است.

هاشمی ادامه داد: ابعاد این بیماری و شمار مبتلایان و قربانیان آن نیز قاعدتا تفاوت فاحشی نمی‌کند و امکانات و تجهیزات تست و تشخیص بیماری و همچنین سیاستهای اطلاع‌رسانی و شفافیت آنها موجب تفاوت میزان مبتلایان و قربانیان می‌شود و می‌توان گفت که جهان بصورت یکپارچه با تهدیدی جدی که به لحاظ زمان، مکان و عمق محدودیتی تاکنون برای آن تعیین نشده، مواجه شده است.

رئیس شورای شهر تهران افزود: مقابله با این تهدید نیز نیاز به یکپارچگی، هم‌افزایی و کنار گذاشتن شکاف‌ها و اختلافات گذشته دارد که متاسفانه شاهد هستیم برخی کشورها به‌ویژه دولت آمریکا به پافشاری بر سیاستهای یکجانبه و تقابل محور، نسبت به الزامات انسانی و اخلاقی این بحران بی‌توجهی می‌کند که در این رابطه شورای شهر تهران طی نامه به شوراهای شهر کلانشهرها و پایتختهای کشورهای جهان، خواستار استفاده از ظرفیت پارلمان‌های محلی در چارچوب دیپلماسی عمومی برای مقابله با یکجانبه گرایی دولت آمریکا شده است.

وی تصریح کرد: لزوم توجه به نقش مدیریت شهری در ستاد ملی و متمرکز مقابله با کرونا در کشور است که ضمن استفاده از مزایای تمرکز، اختیارات، سرعت و قاطعیت در تصمیم‌گیری‌های این ستاد، از توان کارشناسی و تخصص مدیریت شهری استفاده می‌شود؛ انتظار شورای شهر تهران از ستاد ملی کرونا این است که در این حوزه پیش از تصمیم گیری‌های مرتبط با فعالیتهای شهری تهران مانند سیستم حمل ونقل عمومی یا طرح ترافیک، با گفتگو، اقناع و استفاده از تجربه و تخصص مدیریت شهری، عملکرد موثرتری را ایجاد کنند.

هاشمی ادامه داد: تجربه موفق کشورهای نظیر کره جنوبی در مهار کرونا، نشاندهنده نقش موثر امکان تست آسان و دردسترس برای شهروندان و رصد وضعیت مبتلایان پس از تست است که در این حوزه از شهرداری تهران می‌خواهیم با استفاده از زیرساختهای خود در تعامل با وزارت بهداشت نقش محوری را در ایجاد بستر تست آسان، کم هزینه و سریع در تهران ایفا کند.

رئیس شورای شهر تهران اظهار کرد: موضوع مهم دیگری که باید در دستور کار مدیریت شهری قرار گیرد، تطبیق شرایط کاری و مالی شهرداری با بحران کروناست که با توجه به زمان و شدت نامعلوم شیوع این بیماری در سطح شهر، موجب تغییرات گسترده در منابع و عملکرد شهرداری می‌شود؛ در برخی قسمتها نظیر نظافت شهر موجب افزایش عملکرد و هزینه‌ها و در بخشهای نظیر فعالیتهای عمرانی و شهرسازی موجب رکود می‌شود و بخصوص، بخش منابع مالی دچار انقباض خواهد شد که لازم است بدنه کارشناسی شهرداری در تعامل با کمیسیونهای تخصصی شورا، بخصوص کمیسیون بودجه سناریوهای مختلفی برای این موضوع پیش بینی کرده و اقدامات لازم برای جبران کاهش منابع مالی ناشی از تصمیمات ستاد ملی کرونا را انجام دهند که در نامه‌ای به ریاست جمهور تقاضای استفاده از کمک دولت و همچنین بخشی از وام مصوب برای حفظ اشتغال انجام شده است.

هاشمی همچنین از شهرداری تهران خواست بستر لازم را برای انجام تست آسان، ارزان و سریع کرونا را برای شهروندان فراهم کند.

وی گفت: در خاتمه بار دیگر از همه عزیزانی که در مدیریت شهری به‌صورت حرفه‌ای و داوطلب در این شرایط سخت در حال خدمت به همنوعان خود هستند، به‌ویژه سازمان بهشت زهرا، پاکبانان، سازمان آتش نشانی، شرکت شهر سالم، فروشگاه شهروند و سایر بخشها قدردانی می‌کنم و از سازمان خدمات و مشارکتهای اجتماعی می‌خواهم که از ظرفیت تشکلهای غیردولتی و سمن‌ها، خیرین، گروههای جهادی نسبت به ساماندهی، حمایت و هدایت فعالیتهای خودجوش و مردمی جدیت بیشتری اعمال کند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کروناویروس جهش تولید مناجات شعبانیه وام کرونا محسن هاشمی شورای شهر تهران شهرداری تهران تست کرونا کروناویروس جهش تولید مناجات شعبانیه وام کرونا شورای شهر تهران مدیریت شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۱۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراهم کردن بستر افزایش نشاط اجتماعی/گزارش وزرا به رئیس جمهور

رئیسی با اشاره به سیره اهل بیت (ع) در گرامیداشت علم و عالم، حضور بزرگان علمی در مراکز علمی و پژوهشی را پشتوانه‌ای برای دانشگاه‌ها دانست و بر توجه بیش از پیش به بهره‌مندی از ظرفیت علمی این چهره‌های علمی در دانشگاه‌ها تأکید کرد.

به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رئیسی در جلسه امروز چهارشنبه هیات دولت با تبریک ولادت باسعادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) و تجلیل از برنامه‌ریزی و برگزاری اجتماع معنوی روز گذشته مردم روزه‌دار در ورزشگاه آزادی، بر ضرورت فراهم کردن بستر افزایش نشاط اجتماعی تأکید کرد.

رئیس جمهور سفرهای نوروزی را از جمله بسترهای نشاط‌آفرین در کشور دانست و ضمن تأکید بر تلاش بیشتر مسئولان مرتبط برای تأمین امنیت و رفاه مسافران نوروزی، تصادفات جاده‌ای را نگران‌کننده و نقطه مقابل این نشاط دانست و افزود: کاهش هر چه بیشتر آمار تصادفات جاده‌ای تلاش بیشتر مسئولان مرتبط را می‌طلبد.

ضرورت تکریم و بهره‌مندی از ظرفیت اساتید و چهره‌های علمی پیشکسوت در دانشگاه‌ها، از دیگر محورهای سخنان رئیس جمهور در جلسه امروز هیات دولت بود که رئیسی با اشاره به سیره اهل بیت (ع) در گرامیداشت علم و عالم، حضور بزرگان علمی در مراکز علمی و پژوهشی را پشتوانه‌ای برای دانشگاه‌هاست دانست و بر توجه بیش از پیش به بهره‌مندی از ظرفیت علمی این چهره‌های علمی در دانشگاه‌ها تأکید کرد.

رئیس جمهور همچنین از همه دستگاه‌های اجرایی خواست در سال جدید با بهره‌گیری هر چه بیشتر و بهتر از رسانه‌ها برای تشریح برنامه‌ها و تبیین عملکردها و بیان دیدگاه‌ها و مقابله با هجمه‌های رسانه‌ای دشمن برنامه‌ریزی کنند.

پیش از سخنان رئیس جمهور، وزیر امور اقتصادی و دارایی در گزارشی از نوسازی ناوگان کشنده‌های کشور خبر داد و گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی دولت و واردات ۶ هزار خودرو کشنده در سال گذشته، تعداد خودروهای وارده شده از این دست به کشور طی دو سال و نیم گذشته به ۲۵ هزار دستگاه رسید و نوسازی ناوگان کشنده‌های کشور در سطح مطلوبی قرار گرفت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز به ارائه گزارشی از عملکرد این وزارتخانه در نوسازی ناوگان حمل و نقل در سال گذشته پرداخت و افزود: از سال ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۱، ۵۷ هزار و ۶۰۷ خودرو در ناوگان حمل و نقل جایگزین شده، این در حالی است که تنها در سال گذشته ۶۸ هزار خودرو یعنی ۱۸ درصد بیش از ۴ سال قبل از آن در ناوگان حمل و نقل جایگزین شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در جلسه امروز گزارشی از ارتقاء شاخص توسعه ارتباطات در کشور ارائه کرد و گفت‌: مهم‌ترین شاخص ارزیابی توسعه ارتباطات در کشورها، شاخص اتحادیه بین‌المللی مخابرات (IDI) است که بر اساس ارزیابی‌های این اتحادیه در دو بخش پوشش فراگیر و کیفیت ارتباطات و میزان استفاده مردم از زیرساخت‌های ارتباطی، کشور رشد ۴۷ درصدی و ارتقاء ۶ رتبه‌ای داشته است.

وزیر نفت نیز در گزارش خود از پیشرفت ۳۶ درصدی پروژه جمع‌آوری گازهای مشعل در دولت مردمی خبر داد و گفت: با جمع‌آوری ۷  میلیون متر مکعب از گازهای مشعل علاوه بر تأمین خوراک پتروشیمی‌ها، برای ۶۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۲۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال‌زایی ایجاد شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اجرای برنامه سلامت شهری در کیش
  • بستر‌های مشارکت مردم در جهش تولید فراهم می‌شود
  • تأکید رئیسی بر فراهم کردن بستر افزایش نشاط اجتماعی
  • تاکید رییسی بر فراهم کردن بستر افزایش نشاط اجتماعی
  • فراهم کردن بستر افزایش نشاط اجتماعی/گزارش وزرا به رئیس جمهور
  • طرح‌های شهری با دید کارشناسی اجرا شوند
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • دسترسی بدون واسطه گردشگران به محصولات محلی فراهم شود
  • سرانجام پل حافظ تهران | این پل جمع می شود یا همچنان باقی می ماند؟
  • پل حافظ تهران جمع می‌شود؟