Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@17:14:03 GMT

چالش های آموزش از راه‌دور در اروپا با شیوع کرونا

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۸۱۸۶۴

چالش های آموزش از راه‌دور در اروپا با شیوع کرونا

این تصمیم و روند اجرای آن با انتقادها و استقبال ها مواجه شده و به ویژه دانش‌اموزان مقطع آخر دوره متوسطه که نمرات آنها در فرآیند پذیرش دانشگاه نقش تعیین کننده‌ای دارد، چندان دل خوشی از این سیاست ندارند.

در این گزارش به بررسی چالش ها و انتقادها از روند اجرای آموزش مجازی و از راه دور در کشورهای پرداخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس نظام آموزشی انگلیس، دانش آموزان پایه ۱۳ دوره متوسطه فرم ثبت نام دانشگاه را در ابتدای سال تکمیل و ارسال کرده و درصورت احراز شرایط دانشگاه و کسب نمرات قبولی پذیرش می‌شوند.

این مساله از آن جهت برای دانش‌اموزانی که برای دانشگاه‌های معتبر تقاضای تحصیل کرده‌اند حائزاهمیت است که برای ورود باید نمرات بالایی را کسب کنند.

تایمز گزارش داد که دولت برای دانش‌آموزانی که از نمرات خود رضایت ندارند این امکان را در نظرگرفته که به محض بازگشایی مدارس در امتحانات شرکت کنند، با این حال مقام‌های وزارت آموزش انگلیس امیدوارهستند تعداد کمی از دانش‌اموزان خواستار تعیین نمرات خود بر اساس نتیجه امتحانات شوند.

در همین پیوند، برخی دانشگاه‌های انگلیس دست به ابتکارات تازه‌ای زده و در تلاش هستند تا امتحانات دانشجویان را به صورت آنلاین برگزار کنند.

گاردین گزارش داد که دانشگاه ایمپریال کالج لندن برای اولین بار در تاریخ دانشگاه‌های سراسر جهان، امتحانات دانشجویان سال آخر علوم پزشکی را به صورت مجازی برگزار کرد؛ در این امتحان دانشجویان در سه ساعت فرصت داشتند تا با پاسخ به ۱۵۰ سووال پزشکی، درجه معلومات خود را درباره تشخیص وضعیت یک بیمار با اطلاعات پزشکی ارائه شده، محک بزنند.

بر اساس این گزارش،‌ دانشگاه‌های آکسفورد، ادینبرو، بریستول و یوسی‌ال نیز در صدد برگزاری امتحانات به صورت آنلاین هستند. با این وجود برخی دانشجویان پیشنهاد کرده‌اند که نمرات آنها براساس حدس و گمان اساتید ثبت شده و یا پس از بازگشایی دانشگاه‌ها در امتحان شرکت کنند.

وضعیت در سایرکشورهای اروپایی نیز کمابیش یکسان است و وزیران و مسئولان آموزش را به استفاده از ابزارهای مجازی برای تدریس و آزمون از راه دور سوق داده ‌است.

اتحادیه اروپا در این زمینه صفحه‌ای اختصاصی برای آموزگاران، دانش‌اموزان و به‌طور کلی دانش‌پژوهان تعبیه کرده که در آن مجموعه‌ای از نرم‌افزارهای مجازی و مواد آموزشی برای استفاده عموم در نظر گرفته شده است.

با این حال اصلی ترین چالش کشورها در اجرای طرح آموزش مجازی و از راه دور برای دانش‌آموزانی است که یا فاقد رایانه و یا از سرعت اینترنت مطلوبی برخوردار نیستند.

لیزی ویتنر آموزگار ایتالیایی در یادداشتی برای نشریه گاردین نوشت: شاید در ابتدا دانش‌آموزان این روش را دوست داشتند اما به تدریج مشکلات آن برای آنان و خانواده‌هایی که به فنآوری و یا مکان مناسب برای تحصیل دسترسی ندارند، ظاهر می‌شود.

او با اشاره به اینکه در یک واحد آپارتمانی ۴۰ متری ساکن است، توضیح داد که برای ضبط برنامه‌های آموزشی و ارتباط با دانش‌آموزان به ناچار اتاق نشیمن را به استودیو و آشپزخانه‌ را به اتاق کار تبدیل کرده است.

این آموزگار ایتالیایی درباره تداوم این وضعیت هشدار داد و گفت که زندگی خصوصی و کاری‌ او دیگر جدا نیست و این مساله می‌تواند برای تمام افرادی که شرایط مشابهی را تجربه می‌کنند، به بروز اختلالات روانی منجر شود.

رئیس اتحادیه آموزگاران فرانسه هم در اظهار نظر مشابهی عنوان کرد که درباره آمادگی کشورش برای اجرای طرح آموزش از راه دور تردید دارد.

«فرانسه ووپینو» در گفت وگو با نشریه «لوکال» افزود: سازمان دهی کلاس‌های مجازی نیازمند این است که تمام افراد به رایانه دسترسی داشته باشند، این یک فرآینده پیچیده است که تمام ابزار آن را در اختیار نداریم و آموزگاران هم برای این شیوه آموزش لازم را ندیده‌اند.

برچسب‌ها ویروس کرونا مدارس فرانسه ایتالیا اتحادیه اروپا فضای مجازی انگلستان پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مدارس فرانسه ایتالیا اتحادیه اروپا فضای مجازی انگلستان ویروس کرونا مدارس فرانسه ایتالیا اتحادیه اروپا فضای مجازی انگلستان دانشگاه ها راه دور برای دانش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۱۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر خوب برای دانش‌آموزان؛ با تک ماده ۴ درس را با نمره ۷ قبول شوید

براساس اعلام آموزش و پرورش، شرط ۲ عنوان درس نهایی و دو عنوان درس غیرن‌هایی برای استفاده از تک ماده حذف شد و دانش آموزان می‌توانند تا ۴ درس را بدون درنظر گرفتن نهایی و یا غیرن‌هایی تک ماده کنند.

در این راستا، محمود امانی طهرانی امروز در گفتگو با ما درباره امکان تک ماده در امتحانات نهایی دانش‌آموزان اظهار کرد: پیشتر گفته شده بود که ۲ درس با امتحانات نهایی و ۲ درس با امتحانات غیرن‌هایی می‌توانند از تک ماده استفاده کنند، اما پس از مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و نهایی شدن همه امتحانات دوره متوسطه دوم، استفاده از تک ماده برای ۴ درس امتحان نهایی میسر شد.

وی افزود: بسیاری از مصوبات اخیر در باب ایجاد سابقه تحصیلی در جهت تسهیل مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره سنجش و پذیرش دانشجو است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد: ضوابط در آیین نامه آموزش دوره دوم متوسطه مشخص شده است که ۲ درس از امتحانات نهایی و ۲ درس در امتحانات داخلی مدرسه بود، اما اکنون همه امتحانات از داخلی تبدیل به نهایی شده است و در واقع این یک مصوبه ویژه به حساب نمی‌آید.

منبع: ایرنا

tags # دانش آموزان سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • تاثیر۵۰ درصدی نمرات امتحان نهایی در کنکورسراسری
  • تاثیر ۵۰ درصدی امتحانات نهایی در کنکور سراسری
  • دانش آموزان می‌توانند برای ۴ درس امتحان نهایی تک ماده کنند
  • خبر خوب برای دانش‌آموزان؛ با تک ماده ۴ درس را با نمره ۷ قبول شوید
  • چرا دانش آموزان می‌توانند برای ۴ درس امتحان نهایی تک ماده کنند؟
  • شرایط استفاده دانش آموزان از " تک ماده " امتحانات نهایی
  • دانش‌آموزان در ۴ درس می‌توانند «تک ماده» کنند
  • شرایط استفاده دانش‌آموزان از "تک‌ماده" امتحانات نهایی
  • امکان استفاده از تک‌ماده در ۴ امتحان نهایی
  • دانش‌آموزان در ۴ درس امتحان نهایی می‌توانند تک ماده کنند