Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- سال ۹۸ بازارهای بورس انرژی ایران شاهد انجام معاملاتی به ارزش بیش از ۵۳۷ هزار میلیارد ریال بودند و در این بازار ها شاهد بیش از ۱۷۱ هزار میلیارد ریال، (معادل ۲۱۳ درصد) رشد نسبت به دوره مشابه سال گذشته بودیم.

ریحانه نجاریان، سرپرست اداره بازرسی، امور اعضاء و نظارت بورس انرژی ایران با بیان مطالب فوق  گفت: ۷۰ شرکت کارگزاری عضو بورس انرژی ایران هستند که از سال گذشته از این تعداد ۶۳ شرکت به مستریان خدمات ارایه دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعداد کارگزاران فعال در بازارهای مشتقه ، فیزیکی و سایر اوراق بهادار برای سال ۹۸ نیز به ترتیب ۳۶، ۶۲ و ۱۲شرکت کارگزاری بود.

وی ادامه داد: پنج شرکت کارگزاری برتر از نظر ارزش کل معاملات در بازارهای بورس انرژی ایران در سال ۹۸ به ترتیب شرکت‌های کارگزاری مفید (با۱۱.۲۰ درصد سهم از بازار)، پارس ایده بنیان (با ۷.۴۷ درصد سهم از بازار)، بانک پاسارگارد (با ۷.۰۹ درصد سهم از بازار)، رضوی (با ۶.۵۵ درصد سهم از بازار)، خبرگان سهام (با ۶.۱۳ درصد سهم از بازار) بوده‌اند. مجموع سهم پنج شرکت برتر در این دوره از کل معاملات در بازارهای بورس انرژی ایران بیش از ۳۸ درصد بوده است.

ریحانه نجاریان افزود، همچنین از ابتدا تا پایان سال ۹۸، پنج شرکت کارگزاری برتر از نظر ارزش معاملات در بازار مشتقه بورس انرژی ایران کارگزاری بانک پاسارگاد (با ۱۹.۴۱درصد سهم از بازار)، کارگزاری بانک ملت (با ۱۷.۸۸ درصد سهم از بازار)، کارگزاری بانک پارسیان (با ۱۴.۸۲ درصد سهم از بازار)، کارگزاری بانک کشاورزی (با ۱۳درصد سهم از بازار) و کارگزاری خبرگان سهام (با ۱۱.۲۵ درصد سهم از بازار) هستند.

وی ادامه داد: پنج شرکت کارگزاری برتر در بازار فیزیکی بورس انرژی ایران در سال جاری شرکت‌های کارگزاری مفید (با ۱۵.۴۶ درصد سهم از بازار)، پارس ایده بنیان (با ۱۰.۷۰ درصد سهم از بازار)، نگاه‌ نوین (با ۷.۳۴ درصد سهم از بازار)، رضوی (با ۷.۰۲ درصد سهم از بازار) و پیشگامان بهپرور (با ۶.۴۸ درصد سهم از بازار) بوده اند.

سرپرست اداره بازرسی، امور اعضاء و نظارت بورس انرژی ایران با بیان اینکه سه شرکت کارگزاری برتر در بازار سایر اوراق بهادار قابل معامله در سال ۹۸ نیز شرکت های کارگزاری رضوی (با ۸۶ درصد سهم از بازار)، امین آوید (با ۵ درصد سهم از بازار) و مفید (با ۴ درصد سهم از بازار) بودند افزود: این شرکت ها تقریبا ۹۵ درصد از معاملات را به خود اختصاص داده اند.

سنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: شرکت کارگزاری برتر شرکت های کارگزاری درصد سهم از بازار بورس انرژی ایران کارگزاری بانک پنج شرکت سال ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۱۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت

یه گزارش «تابناک» به نقل از خبرآنلاین، عشقی گفت: اعتمادسازی مهمترین بخش در بازار سرمایه است و تمام دستگاه‌ها باید کمک کنند که اعتماد با تصمیمات به موقع به بازار سرمایه بازگردد.

مجید عشقی، رئیس سازمان بورس در خصوص واریز سود سهام عدالت گفت: مجموعه اتفاقاتی که برای شرکت‌ها افتاده، باعث شد شرکت‌ها مرتکب تخلف شوند و در پایان سال نتوانند سود سهام عدالت را پرداخت کنند. امیدواریم تا خرداد بتوانیم سودهارا جمع آوری کنیم و باقی مانده سود سهام عدالت را پرداخت کنیم. زمان دقیق این پرداخت توسط شورای عالی بورس مشخص خواهد شد.

دیگر خبرها

  • عرضه شفاف فرآورده‌های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی
  • مردم به جای سرمایه گذاری در بانک؛ نفت بخرند!
  • معامله ۵۳ میلیارد کیلووات‌ساعت برق توسط بخش خصوصی در بورس انرژی
  • تامین ۶۰ درصد برق کشور از طریق بورس انرژی در سال ۱۴۰۳
  • مردم به جای سرمایه‌گذاری در بانک نفت بخرند!
  • خبر مهم عشقی درباره زمان پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت
  • ۲۰۰ شرکت در راه بازار سهام
  • معامله ۵٣ میلیارد کیلووات ساعت برق توسط بخش خصوصی در بورس انرژی
  • زمان پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت
  • تحول درمعاملات برقی بورس/حسابهای وکالتی خریدبرق فعال می‌شوند