Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-20@03:19:10 GMT

هیچ خطری فوتبال ایران را تهدید نمی‌کند

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۸۱۹۹۲

هیچ خطری فوتبال ایران را تهدید نمی‌کند

عضو سابق مجمع فدراسیون فوتبال معتقد است ایرادهای مربوط به انتخاد دبیرکل جدید این فدراسیون از سوی AFC موجب خطر جدی نخواهد شد، اما AFC و فیفا انتظار دارند ضوابط به درستی اجرا شود.

به گزارش مشرق، کاظم اولیایی درباره درباره اتفاقات اخیر در فدراسیون فوتبال مبنی بر کنار گذاشتن ابراهیم شکوری و انتخاب مهدی محمدنبی به عنوان سرپرست دبیرکلی که با اعتراض رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا همراه شد گفت: این مشکل ناشی از رعایت نشدن استاندارد مکاتبات بین الملی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما غافل بودیم که باید شکوری در جلسه هیات رئیسه حضور داشته باشد و قبل از آن مهدی محمدنبی از عضویت در هیات مدیره پرسپولیس استعفا بدهد و همچنین صورت جلسه هیات رئیسه را مطابق ضوابط موجود برای کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال کنند.

وی تاکید کرد: فدراسیون فوتبال ملزم است استاندارد‌های مکاتبه‌ای فیفا و AFC را رعایت کند. این مسائل نشان دهنده مبتدی بودن ما در مدیریت فوتبال است.

مدیرعامل سابق استقلال در واکنش به اینکه آیا امکان دارد کنفدراسیون فوتبال آسیا به علت این ایرادها، جریمه‌ای برای فوتبال ایران در نظر بگیرد، گفت: خطری ما را تهدید نمی‌کند چرا که کنفدراسیون فوتبال آسیا به علت اشتباهات دبیرخانه‌ای تصمیمات جدی نمی‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

اساسنامه فوتبال نهایی شد، زمان انتخابات مشخص

اولیایی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا امکان تجدید برگزاری جلسه هیات رئیسه با حضور شکوری برای انتخاب دبیرکل وجود دارد، اظهار کرد: بالاخره طبیعی است که فدراسیون‌های بالادستی توقع داشته باشند مراحل اداری تغییرات در فوتبال ایران رعایت شود. می‌توانیم جلسه را با حضور شکوری برگزار کنیم یا شکوری قبل از جلسه استعفا بدهد.

عضو سابق مجمع فدراسیون فوتبال یادآور شد: از زحمات شکوری تشکر می‌کنم که در این مدت منشأ خیر و برکت برای فوتبال کشور بود. او جوانی فعال، صادق و بسیار کوشا بود. از بازگشت نبی به فدراسیون فوتبال بسیار خوشحالم چرا که فردی با تجربه مدیریت باشگاهی و دبیرکلی فدراسیون فوتبال است که ان‌شاءالله با حضور نبی بتوانند اساس‌نامه فدراسیون فوتبال را با استاندارد‌های فیفا منطبق کنند.

وی تاکید کرد: مشکل اصلی ما این است که سال‌های سال زیر بار استادانداردسازی نمی‌رویم. رعایت استاندارد‌های بین المللی یکی از اصول اولیه در صنعت، هنر و ورزش است. باید در اساس‌نامه جدید استاندارد‌های لازم را رعایت کنیم. در این حوزه باید از محوریت دولت در حوزه فوتبال خارج شویم. این مشکل، رسوب فکر دولتی در کشور‌های جهان سومی است. همه فکر می‌کنیم تمام امور باید توسط دولت انجام شود و، چون درآمد‌های ملی در اختیار دولت است، علاقه‌مند هستند همه چیز در حوزه آن‌ها فرماندهی و اجرا شود.

منبع: ایسنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا مدافعان سلامت سال جهش تولید کاظم اولیایی فدراسیون فوتبال کنفدراسیون فوتبال آسیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۱۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشته‌های نوپا آینده ورزش کشور را رقم می‌زنند

نصرالله پریچهره پنجشنبه شب در مجمع عمومی و سالیانه هیأت انجمن‌های ورزشی استان کردستان اظهار داشت: فضای ورزش استان آرامش بسیار خوبی دارد که مایه توسعه این حوزه می‌شود.

سرپرست فدراسیون انجمن‌های ورزشی با اشاره به اهمیت حضور اسپانسر در هیأت‌های ورزشی بیان کرد: هیات‌ها باید مهارت جذب و نگهداری حامی مالی را کسب کنند و از آن به بهترین نحو ممکن استفاده کنند.

وی بیان کرد: امیدواریم بزودی با تایید کمیسیون حقوق ورزشی مجلس، ۱۰۰ درصد هزینه‌های ورزشی بخش خصوصی شامل معافیت مالیاتی شود.

پریچهره از افزایش اعتبارات فدراسیون انجمن‌های ورزشی در سال جاری خبر داد و گفت: آینده خوبی را برای این فدراسیون و هیات‌های زیرمجموعه آن پیش‌بینی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه رشته‌های نوپا در این فدراسیون آینده ورزش کشور را رقم می‌زنند، افزود: استان کردستان نیز ظرفیت‌های خوبی دارد و خوشبختانه همدلی موجود در این حوزه کم‌نظیر و تاثیرگذار است.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان نیز در این مجمع گفت: بیشتر مشکلات ورزش استان بیشتر به بحث مالی و سپس به زیرساخت‌ها برمی‌گردد.

آمنه غلام‌ویسی با بیان اینکه در آیین‌نامه فدراسیون برای تامین اعتبار مالی هیات‌ها ۱۰ محل مشخص شده است بیان کرد: اداره کل ورزش و جوانان فقط یکی از این محل‌هاست و می‌طلبد از دیگر محل‌های اعتباری بهره گرفته شود.

وی اظهار کرد: اگرچه ما وظیفه داریم که خدمتگزار باشیم، اما اعتبارات پولی برای کمک به هیأت‌های ورزشی جوابگو نیست.

غلام‌ویسی در ادامه از کمک ۴۹ میلیون تومانی به هیأت انجمن‌های ورزشی استان خبر داد و گفت: و هیات‌ها به دنبال ایجاد درآمد پایدار باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • رشته‌های نوپا آینده ورزش کشور را رقم می‌زنند
  • افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیات دولت اجرا می‌شود
  • زمان حراج جدید شمش طلا در مرکز مبادله همراه با جزئیات مشخص شد
  • افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیات دولت اجرا می شود
  • در توزیع مصوبات سفر‌های هیات دولت به فارس عدالت رعایت شده است
  • نشست روسای هیات های مهاجرین با سرپرست امور اتباع سمنان
  • در حاشیه جلسه هیات دولت
  • انتصاب ۲ عضو جدید در هیات رییسه فدراسیون ورزش‌های همگانی
  • بازسازی انهار کشاورزی شهرستان فومن با بیش از ۶ میلیارد تومان اعتبار
  • سند ملی «سبک پوشش اسلامی‌ایرانی» تصویب شد