Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا ،حجت نظری در جریان دویست و ششمین جلسه شورای شهر تهران ضمن تشکر از عوامل مختلف شهرداری اعم از آتش‌نشانی، کارکنان فروشگاه‌های شهروند و میادین میوه و تره‌بار، سازمان بهشت زهرا (س)، شرکت شهرسالم و همه کارکنانی که می‌توانستند در این ایام در کنار خانواده باشند اما به خدمت رسانی مشغول بودند گفت: روز جوان را تبریک می‌گویم و امیدوارم میلاد حضرت علی اکبر حداقل برای شهرداری یادآوری شود تا مصوبه انتصاب جوانان در شهرداری تهران را اجرا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در تذکری به شهرداری تهران درخصوص عدم اجرای بند الف، تبصره دوم بودجه سال۹۸ و ماده ۳۹ مصوبه برنامه پنج ساله سوم شهرداری تهران در مورد برگزاری جلسات کمیته تخصیص است، گفت: متاسفانه این بند اجرا نمی‌شود. یکی از اهداف اصلی نگارش برنامه سوم توسعه شهر تهران، منضبط کردن عملکرد مالی شهرداری و جلوگیری از وقوع انحرافاتی در بودجه بود که برای سالیان طولانی به عنوان رویه‌ای ثابت شناخته می‌شد. ماده ۳۹ به عنوان یکی از راهکارهای پیش بینی شده شورای شهر، شهردار تهران را موظوف به تشکیل «کمیته تخصیص» کرده است. با توجه به اینکه اعتراض هیات تطبیق مصوبات به برنامه پس از موعد قانونی بوده، بنابراین تمام مواد این مصوبه لازم الاجرا هستند و شهردار باید مطابق ماده مذکور از حداقل دو عضو شورا یعنی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و رئیس کمیسیون تخصصی مربوط(حسب موضوع) برای حضور دعوت به عمل می‌آورد. این در حالی است که تاکنون دعوتی از روسای کمیسیون‌های تخصصی به عمل نیامده است.

نظری ادامه داد : همچنین بند الف تبصره دوم بودجه ۱۳۹۸، شهرداری تهران را ملزم کرده است که گزارش جلسات کمیته تخصیص، شامل تخصیص اعتبار بر مبنای پیش بینی تحقق منابع عمومی و اختصاصی و الویت بندی مصارف را به صورت ماهیانه به شورای اسلامی شهر تهران ارائه کند. اما در اجرای این بند نیز هنوز اقدامی از جانب شهرداری صورت نگرفته است.

نظری تاکید کرد: با این توضیحات به شهردار تهران تذکر می‌دهم، در راستای اجرای ماده ۳۹ برنامه سوم توسعه شهر تهران و بند الف تبصره دوم بودجه سال ۱۳۹۸، سریعاً ضمن دعوت از اعضای شورا در کمیته تخصیص، ارائه گزارش‌های این کمیته از ابتدای سال ۱۳۹۸ تا امروز را صادر کند و در ارسال گزاش‌های بعدی تعللی صورت نگیرد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: حجت نظری شهرداری تهران کمیته تخصیص شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۲۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سال ۱۴۰۳ موعد تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام مدیریت شهری است

رئیس شورای شهر کرج با اشاره به اینکه سال ۱۴۰۳، آخرین سال از فرصت چهار ساله خدمت شورای ششم است، گفت: در نظر داریم پروژه‌های نیمه‌تمام را تکمیل و به ثمر برسانیم.

مسعود محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در البرز ضمن تبریک سال جدید، با اشاره به اینکه سال ۱۴۰۳، آخرین سال از عمر فعالیت شورای ششم است، اظهار کرد: در نظر داریم پروژه‌های نیمه‌تمام و غیرفعال سطح کلانشهر کرج را با پیگیری جدی به نتیجه برسانیم.

وی با اشاره به اینکه ایجاد تغییرات در سیمای محلات کمتر برخوردار به صورت جدی در دستورکار است، اضافه کرد: بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرج با کارشناسی درست و دقیقی مصوب شد که تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و اولویت‌دار در آن دیده شده است.

رئیس شورای شهر کرج گفت: در این میان پروژه‌های مربوط به تأمین سرانه محلات کمتر برخوردار به صورت ویژه رصد شد که البته صفر شدن برخی از ردیف‌های بودجه را نیز در پی داشت که ناچار به انجام آن بودیم.

وی افزود: شهرداری کرج برای دومین سال متوالی در بحث جذب و تحقق بودجه و متمم آن عملکرد خوب و قابل دفاعی داشت و جا دارد که در آغازین روزهای کاری سال جدید، با برگزاری جلسات درآمدی، ضمن تاکید بر تلاش مضاعف مدیران برای تحقق بودجه ۱۴۰۳، همچنین مدیرانی که در تحقق بودجه ۱۴۰۲ رکوردشکنی داشتند نیز به صورت ویژه مورد تقدیر قرار گیرند.

رئیس شورای شهر کرج با اشاره به پیش‌بینی افزایش درآمدهای شهرداری از محل بهای خدمات، عوارض پروانه ساخت و جرایم ماده صد در سال آینده، گفت: این مبالغ برای آبادانی و توسعه زیرساخت‌ها و تقویت سرانه‌ها و رسیدگی به مشکلات محلات هزینه می‌شود و انتفاع اصلی آن برای مردم و شهر است.

کد خبر 740140

دیگر خبرها

  • سال ۱۴۰۳ موعد تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام مدیریت شهری است
  • روایت رئیس سازمان برنامه و بودجه از بودجه ۱۴۰۲؛ درآمد‌های دولت چه تغییری کرد؟
  • روایت رئیس سازمان برنامه و بودجه از بودجه ۱۴۰۲/ درآمدهای دولت چه تغییری کرد؟
  • برنامه ریزی برای رفع بیکاری در کردستان
  • اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟
  • لاجوردی: فرهنگ اولین قربانی در تخصیص بودجه است
  • ثبت سفارش و تخصیص ارز به واردات خودرو در حال انجام است
  • توسعه فعالیت‌ های قرآنی نیازمند تخصیص بودجه
  • توسعه فعالیت‌های قرآنی نیازمند تخصیص بودجه
  • تکذیب خبر منسوب به منظور درباره تخصیص ارز واردات خودرو