Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-24@12:49:41 GMT

نصب 310 کنتور هوشمند برای کنترل چاه‌های آب کشاورزی و صنعتی

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۸۲۰۵۰

نصب 310 کنتور هوشمند برای کنترل چاه‌های آب کشاورزی و صنعتی

افشاری معاون حفاظت و بهره‌برداری آب منطقه‌ای زنجان از نصب بیش از 310 کنتور هوشمند به منظور کنترل برداشت آب از چاه‌های کشاورزی و صنعتی در استان زنجان خبرداد و گفت: همه چاه‌های مجاز ملزم به نصب کنتور هوشمند شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اسمعیل افشاری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا؛ در مورد وضعیت مصرف آب در حوزه کشاورزی اظهار کرد: در بحث صرفه جویی در مصرف آب در حوزه کشاورزی در چند سال اخیر اتفاق خاصی نیافتاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: توسعه سیستم‌های نوین آبیاری تا حدودی در سطح استان اتفاق افتاده که این اقدام در میزان تولید محصولات کشاورزی تاثیر گذار بوده ولی در کاهش میزان مصرف آب هیچ تاثیری نداشته است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری آب منطقه‌ای زنجان توسعه آبیاری نوین میزان مصرف آبهای زیرزمینی را کاهش نداده است افزود: همچنان فشار مصرف بر منابع آبی در حوزه کشاورزی وجود دارد.

وی با تاکید براینکه توسعه کشت‌های گلخانه‌ای باید در سطح استان اتفاق بیفتد و از حالت کشاورزی سنتی باید خارج شویم ابراز کرد: تاکنون استفاده اصولی و مدرن از منابع آبی در زنجان جا نیفتاده است.

افشاری با تاکید براینکه درست است که در این چند سال اخیر توسعه آبیاری تحت فشار افزایش یافته ولی این توسعه بر تولید و افزایش بهره‌وری تاثیر گذاشته است عنوان کرد: همچنان فشار بر منابع زیرزمینی استان وجود داشته و اضافه برداشت از آبهای زیرزمینی همچنان تداوم دارد.

وی با اشاره به اینکه برداشت آب در چاه‌های استان زنجان کنترل می‌شود افزود: از ابتدای سال گذشته تا به امروز بیش از 310 کنتور بر روی چاه‌های آب کشاورزی و صنعتی به منظور کنترل میزان برداشت آب از منابع آبهای زیرزمینی نصب شده است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری آب منطقه‌ای زنجان با تاکید براینکه بیش از 90 درصد مصرف آب استان در حوزه کشاورزی است عنوان کرد: خارج از شدن از کشاورزی سنتی و جایگزینی روش‌های آبیاری نوین کمک زیادی می‌تواند به کنترل مصرف آب در حوزه کشاورزی داشته باشد که تا به امروز توسعه این روش تا حدودی اتفاق افتاده ولی تاثیری در میزان مصرف آب نداشته است.

وی با تاکید براینکه کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی نیاز به برنامه‌ریزی اصولی دارد گفت: الگوی کشت و عدم کشت محصولات پرآب‌بر و توسعه کشت گلخانه‌ای و سیستم‌های نوین کشاورزی در کاهش مصرف آب در حوزه کشاورزی بسیار ثاثیرگذار است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مصرف آب در حوزه کشاورزی تاکید براینکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۲۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان ظرفیت تولید گاز به ۸۷۵ میلیون متر مکعب رسیده است

رضا نوشادی مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با اشاره به دستاوردهای شرکت ملی گاز ایران در دوره تحریم، گفت: سال ۱۳۸۹ بانک مرکزی، شرکتی ملی گاز و شرکت ملی نفت تحریم شدند؛ ظرفیت تولید، پالایش، انتقال و توزیع گاز، ۴۰۰ میلیون مترمکعب بود و امروز پس از یک دوره تحریم ۱۵ ساله، میزان ظرفیت تولید، به ۸۷۵ میلیون مترمکعب رسیده است و پالایش، انتقال و توزیع این زنجیره از ۱۰۰۰ میلیون مترمکعب بالاتر است. پیچیده‌ترین تکنولوژی با انتقال تکنولوژی از ساخت توربین و کمپرسور از سوی شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران به عنوان بازوی اجرای شرکت ملی گاز ایران، صورت‌گرفته است.

نوشادی در ادامه با اشاره به لزوم سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی و بخش‌های مختلف صنعت، افزود: جورچین صنعت گاز برای ادامه این مسیر پر افتخار، برای گسترش سطح مشارکت‌های مردمی و پاسخگویی به رشد فزاینده مصرف چه در مسیر توسعه و چه تولید انرژی و محصول و چه مصرف خانگی و تجاری، نیاز دارد که یک هم‌افزایی گسترده‌ای را انجام دهد. در استراتژی جدید شرکت ملی گاز ایران، برای مدیریت اوج مصرف که متأسفانه آسیبش نخست به تولید وارد می‌شود، تصمیم گرفتیم که وارد حوزه جذب سرمایه‌گذاری بشویم و پروژه‌های ذخیره‌سازی گاز، مگاپروژه هوشمندسازی مصرف گاز و بهینه‌سازی مصرف انرژی در ایستگاه‌های تقویت فشار را خدمت شما معرفی کنیم.

در ادامه این نشست علیرضا بیات مدیر سرمایه‌گذاری و کسب‌وکار شرکت ملی گاز ایران نیز با تأکید بر اهمیت صنعت گاز در امر تولید، گفت: سرمایه‌گذاری در تمام حوزه‌ها یکی از اصول اصلی توسعه در هر صنعتی است و صنعت گاز در کشور ما جریان خونی است که در رگ‌ها و شریان اقتصادی جریان دارد و توسعه این صنعت بی شک به توسعه در دیگر بخش‌های تولید همچون صنایع فولادی و پتروشیمی و دیگر بخش‌های صنعتی می‌انجامد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • ۳۲۰۰ کنتور هوشمند روی چاه‌های آب در کرمانشاه نصب‌ شد
  • محور‌های بزرگراهی برای متخلفان نا امن می‌شود
  • رشد ۶ درصدی مصرف برق در صورت افزایش قابل توجه دما
  • میزان ظرفیت تولید گاز به ۸۷۵ میلیون متر مکعب رسیده است
  • افزایش ده برابری هوشمند سازی شبکه برق شیراز
  • جمع آوری بیش از ١١ هزار انشعاب غیر مجاز آب در اهواز
  • میزان صادرات زنجان در سال جاری ۶۵۸ میلیون دلار هدفگذاری شد
  • سهم ۳۲.۶ درصدی بخش کشاورزی از اشتغال استان زنجان
  • صرفه‌جویی ۲۵۰ مگاواتی برق در شیراز با نصب کنتور‌های هوشمند
  • سهم بخش کشاورزی از اشتغال استان زنجان ۳۲.۶ درصد است