Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، رضوان مدنی مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه آمار‌های تماس با صدای مشاور (۱۴۸۰) از ابتدای اسفندماه تا کنون، حاکی از افزایش سه برابری تماس با این سامانه داشته و اکثرا بخاطر استرس ناشی از کرونا بوده است، گفت:در یک نگاه کلی و اجمالی که نشات گرفته از نظرات کارشناسان و مشاورین این اداره کل است کرونا باعث شده مردم نسبت به اسفند ماه گذشته ۳ برابر بیشتر احساس استرس و اضطراب می‌کنند و همچنین مشکلات و مسائل روانشناختی کودکان، نوجوانان و مشاجرات زناشویی در خانواده‌ها نسبت به قبل از کرونا افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اظهار داشت: بر اساس بررسی‌های بعمل آمده، بیشتر مشکلات خانواده با کودکان خود در دوران قرنطینه خانگی، در مورد سرگرم کردن آنها، انجام تکالیف درسی و وابستگی به والدین بوده است.

به گفته مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه بخش دیگری از مسائل روانشناختی خانواده‌ها در دوران قرنطیه خانگی مربوط به متقاعدسازی نوجوانان و جوانان برای ماندن در خانه بوده که عمده مسائل و مشکلات نوجوان خشم و پرخاشگری در این دوران بوده است.

دبیر کمیته روانی،اجتماعی ستاد پیشگیری از بیماری کرونا در استان کرمانشاه در گفتگوی تحلیلی خود در خصوص مشکلات روانی ناشی از کرونا در خانواده ها در ایام قرنطینه خانگی، گفت: بر اساس بررسی های بعمل آمده، حدود ۲۰ درصد از مشکلات روانشناختی خانواده ها در دوران قرنطینه خانگی مربوط به مشاجرات زناشویی بوده که با توجه به آمار جهانی میزان ابتلا و مرگ و میر ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در میان مردان، میتوان عمده مشکلات خانواده ها را مربو‌ط به متقاعدسازی مردان جهت رعایت نکات بهداشتی دانست.

مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه مشکلات اقتصادی و تامین معیشت در خانواده ها ،استرس بسیار بالا و سو تعبیر علایم جسمانی و تغییرات در زمان و میزان خواب افراد را از دیگر مشکلات دربین خانواده ها در ایام قرنطینه عنوان کرد و‌گفت :خودبیمارانگاری و استرس بالا در زمینه ابتلای به ویروس کرونا باعث شده که تعداد ۴۵۰ نفر در استان به مشاوره تخصصی ارجاع داده شوند.


انتهای  پیام/ز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان بهزیستی ویروس کرونا استرس و اضطراب استان کرمانشاه خانواده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۲۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۱۲۹ عملیات آتش‌نشانان شیرازی در بارندگی‌های اخیر

ایسنا/فارس رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز از تلاش‌ها و فعالیت‌های این سازمان در روز بارانی برای امدادرسانی به شهروندان خبر داد.

هادی عیدی‌پور امشب، ۵ اردیبهشت با اشاره به بارش‌های شدید و کم سابقه روز چهارشنبه، ۵ اردیبهشت ماه در شیراز اظهار کرد: تا ساعت ۱۷ امروز آتش‌نشانان شیراز ۱۲۹ عملیات مربوط به بارندگی در مناطق مختلف شهر انجام دادند.

وی، همچنین تعداد تماس‌های شهروندان با سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی شیراز تا این ساعت را ۱۱۴۰ تماس عنوان کرد.

به گفته رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز، ۲۳ واحد عملیاتی جهت بازدید ایمنی دوره ای از محدوده‌ رودخانه خشک و سایر نقاط شهر شیراز در محل‌های مورد نظر مستقر بودند.

وی همچنین با اشاره به اینکه ۲۴ ایستگاه عملیاتی سازمان آتش‌نشانی در آماده باش کامل هستند از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه حادثه با حفظ خونسردی با شماره ۱۲۵ تماس بگیرند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • عصر بارانی شیراز و بیش از هزار تماس با آتش‌نشانی
  • آتشنشانان شیرازی ۱۲۹ عملیات در بارندگی انجام دادند
  • انجام ۱۲۹ عملیات آتش‌نشانان شیرازی در بارندگی‌های اخیر
  • اجرای طرح خانواده میزبان در فارس
  • موارد مطرح شده شهروندان در تماس با سامانه پاسخگو ستاد معاینه فنی تهران
  • هلال احمر استان یزد در حالت آماده باش/در صورت وقوع حادثه با شماره ۱۱۲ تماس بگیرید
  • «صفر» شدن تعداد زنان سرپرست خانوار پشت نوبت حمایت بهزیستی
  • آغاز کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد در استان مرکزی
  • پیگیری قرارداد‌های مشاوران املاک در اصفهان
  • اوتیسم؛ اختلالی که ناشناخته ماند