Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@08:39:33 GMT

دمای هوا در آذربایجان‌غربی کاهش می‌یابد

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۸۲۳۸۸

دمای هوا در آذربایجان‌غربی کاهش می‌یابد

مهدی صابری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه دمای ارومیه طی ۲۴ ساعت گذشته بین ۲ و ۱۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان بود، اضافه کرد: در این مدت چالدران با دمای سه درجه سانتی‌گراد زیر صفر سردترین و خوی با دمای ۱۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم‌ترین شهر آذربایجان‌غربی بودند.

وی با اشاره به اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته تغییرات دمایی در استان وجود نداشت و بارشی نیز به ثبت نرسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیان کرد: از روز دوشنبه سامانه بارشی جدیدی وارد استان می‌شود که همراه با رگبارهای بهاری و رعد و برق است و از بعد از ظهر دوشنبه نیز وزش باد در استان رخ می‌دهد. 

وی از ادامه فعالیت سامانه بارشی تا آخر هفته خبر داد و اضافه کرد: با توجه به رگباری بودن بارش‌های این هفته لازم است تا کشاورزان تدابیر لازم را برای جلوگیری از وارد شدن خسارت‌ها به‌کار گیرند.

رییس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: اجتناب از تردد و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و اجتناب از کوهنوردی و تردد در ارتفاعات و سفرهای غیر ضروری نیز مواردی‌است که لازم به رعایت هستند.

اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی دارای ۱۸ ایستگاه هواشناسی اصلی و تکمیلی و بیش از ۱۲۰ ایستگاه باران‌سنجی و اقلیم‌شناسی است.

آذربایجان‌غربی از استان‌های شمال‌غربی کشور است که در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان در حدود ۳۴۰ میلی‌متر است.

بارش‌های استان از آبان‌ماه شروع می‌شود و تا اوایل خرداد هر سال ادامه می‌یابد.

برچسب‌ها آذربایجان غربی رگبار سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی رگبار سازمان هواشناسی آذربایجان غربی رگبار سازمان هواشناسی آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۲۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه بارشی تا چهارشنبه در اصفهان ماندگار است / افزایش ۶ درجه‌ای

نوید حاج بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به بررسی نقشه‌های هواشناسی استان اصفهان طی سه روز آینده اظهار کرد: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی بیانگر نفوذ و گذر سامانه بارشی از اواخر وقت امروز تا روز چهارشنبه است.

وی افزود: بر این اساس طی این مدت وضعیت جوی در اکثر مناطق به صورت کمی ابری به تدریج افزایش ابر و وزش باد نسبتاً شدید تا شدید گاهی تندباد لحظه‌ای و در مناطق مستعد احتمال گردوخاک و از بعدازظهر امروز بارش‌های رگباری گاهی همراه با رعد و برق و احتمال تگرگ به ویژه در نیمه جنوبی و غرب استان پیش بینی می‌شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان تصریح کرد: همچنین بارش برف در ارتفاعات و مناطق سردسیر و مه آلودگی در مناطق مستعد دور از انتظار نخواهد بود.

وی با بیان اینکه جاری شدن روان آب، سیلابی شدن مسیل‌ها و اختلال در تردد از جمله مخاطرات احتمالی این سامانه جوی است، ابراز کرد: هشدارهای لازم از روز گذشته به نهادهای مربوطه ابلاغ شده است.

حاج بابایی با بیان اینکه کمینه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در اکثر مناطق ۴ تا ۶ درجه افزایش خواهد داشت، ابراز داشت: همچنین در این بازه زمانی مهاباد با دمای ۲۶ درجه سلسیوس گرم‌ترین و بویین میاندشت و سمیرم با دمای ۵ درجه بالای صفر خنک‌ترین نقطه استان پیش بینی شده است.

کد خبر 6079035

دیگر خبرها

  • دمای هوا در خراسان رضوی افزایش می‌یابد
  • افزایش دمای هوا در آذربایجان‌غربی
  • هوای اصفهان بارشی می‌شود + جزئیات
  • پیش بینی آخر هفته ای بارانی برای کرمانشاه/دمای هوا افزایش می‌یابد
  • امواج ناپایدار بارشی آذربایجان‌غربی را فرا گرفت
  • افزایش هشت درجه ای دمای هوا در آذربایجان‌غربی
  • ورود سامانه بارشی جدید به آذربایجان‌غربی
  • سامانه بارشی تا چهارشنبه در اصفهان ماندگار است / افزایش ۶ درجه‌ای
  • دمای هوای آذربایجان‌غربی تا ۸ درجه افزایش می‌یابد
  • خروج سامانه بارشی از خراسان رضوی