Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر علیرضا جوان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نیاز روزانه سیستم بهداشت و درمان استان خراسان رضوی به ماسک ساده سه لایه ۷۰ هزار تا ۹۰ هزار عدد و به ماسک ان.۹۵ حدود ۱۲ هزار عدد می‌باشد.
وی ادامه داد: تولید ماسک ساده سه لایه در این استان با شیوع ویروس کرونا از ۲۰ هزار به ۷۰ هزار عدد در روز افزایش یافته است که امکان تولید بیشتر آن هم وجود دارد و اکنون دغدغه‌ای در زمینه تامین اقلام و ملزومات پزشکی مورد نیاز کادر درمانی نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: ماسک ان.۹۵ پیش از این در خراسان رضوی تولید نمی‌شد اما از زمان شیوع ویروس کرونا روزانه هفت هزار عدد از این نوع ماسک با استانداردهای لازم توسط فعالان بخش خصوصی استان تولید می‌شود.
دکتر جوان افزود: سهمیه اختصاصی از ماسک‌های تولید شده برای دانشگاه علوم پزشکی مشهد و پنج دانشکده و دانشگاه دیگر استان خراسان رضوی در نظر گرفته شده است.

مسوول کارگروه اطلاع رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز گفت: توزیع ملزومات و وسایل حفاظت شخصی در بیمارستان‌های زیر پوشش این دانشگاه به صورت روزانه و بر اساس نیاز هر مرکز انجام می‌شود.
دکتر حمید رضا رحیمی افزود: ماسک‌هایی که از سوی استانداری خراسان رضوی به این دانشگاه داده می شود، علاوه بر اینکه در مراکز درمانی زیرپوشش دانشگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد به سایر سازمان ها و بیمارستان‌ها نیز ارسال می‌شود.
وی با قدردانی از حمایت خیران در تولید ماسک ادامه داد: برخی از ماسک‌های ارسالی به دلیل نداشتن استانداردهای لازم قابلیت استفاده در سیستم بهداشت و درمان را نداشته است.  
هم‌اکنون ۶ دانشکده و دانشگاه علوم پزشکی در شهرهای مشهد، سبزوار، گناباد، تربتحیدریه و تربت‌جام در استان خراسان رضوی مستقر است و ۶۰ بیمارستان در این استان فعالیت دارد.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا تربت جام خراسان رضوی ماسک مراکز درمانی مشهد بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی خراسان رضوی هزار عدد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۲۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزون بر ۶ هزار بیمار به اورژانس مراکز درمانی شاهرود مراجعه کردند

بهادری منفرد گفت: ۲ هزار و ۹۵۷ نفر از این تعداد مراجعه کننده به صورت سرپایی درمان و ترخیص شدند.

وی با اشاره به اینکه هزار و ۲۶۳ نفر در بخش‌های مختلف مراکز درمانی بستری شدند، ادامه داد: از این تعداد ۲۸۴ نفر در بخش‌ اورژانس، ۲۳۹ نفر در بخش‌های عمومی و ۴۵ نفر در بخش‌های ویژه بستری شدند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ابراز کرد: ۱۳۱ مورد عمل جراحی از ابتدای اجرای طرح سلامت نوروزی تاکنون در مراکز درمانی تحت پوشش این دانشگاه انجام شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • بیش از ۳۲ هزار نفر در تعطیلات از مراکز علوم پزشکی سمنان خدمات درمانی گرفتند
  • مراجعه بیش از ۱۱۰ هزار نفر به مراکز درمانی فارس
  • مسمومیت پنج نفر با گاز مونوکسیدکربن در اردبیل
  • فعالیت درمانگاه خاتم الانبیاء (ص) مهاباد از سرگرفته می‌شود
  • تولید آب در بوشهر برای گردشگران نوروزی افزایش یافت
  • ارائه خدمات درمانی به بیش از ۹۳ هزار نفر در بیمارستان‌های فارس
  • مراجعه ۱۰ هزار بیمار به مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • افزون بر ۶ هزار بیمار به اورژانس مراکز درمانی شاهرود مراجعه کردند
  • تولید و تأمین روزانه ۴۴۵ هزار مترمکعب آب در استان بوشهر در نوروز
  • ناوگان حمل و نقل علوم پزشکی کردستان توسعه می یابد