Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-24@02:03:11 GMT

تولید عسل در خراسان شمالی ۴۲.۵ درصد رشد یافت

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۸۲۴۸۴

تولید عسل در خراسان شمالی ۴۲.۵ درصد رشد یافت

مدیر امور طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: تولید عسل در زنبورستان های این استان در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷، رشد ۴۲.۵ درصدی را نشان می دهد.

«مهدی شکاری» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بجنورد با بیان اینکه تولید عسل در زنبورستان های این استان در سال ۹۸ نسبت به سال قبل تر آن، ۴۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵  درصد رشد داشته است، بیان کرد: در سال ۹۸، دوهزار و ۸۷۴ تُن عسل از زنبورستان‌های این استان تولید شده بود که خوشبختانه رشد بسیار خوبی دارشته است.

 

مدیر امور طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی افزود: در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته آن در زنبورستان های این استان دو هزار و ۱۷ تُن عسل تولید شده بود.

 

وی اظهار کرد: طبق آخرین سرشماری، ۲۰۵ هزار و ۵۸۵ کُلنی در زنبورستان‌های این استان وجود دارد که حدود دو هزار بهره بردار در این حوزه مشغول به فعالیت هستند.

 

شکاری با بیان اینکه عسل تولیدی استان از مرغوبیت خوبی برخوردار است، گفت: شرایط مناسب آب و هوایی و وجود مراتع غنی پوشیده از گیاهان دارویی باعث تولید مطلوب و  مرغوبیت این محصول شده است.

 

پایان پیام/569

منبع: شبستان

کلیدواژه: مهدی شکاری تولید عسل گیاهان دارویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۲۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی چهره سال هنر انقلاب‌اسلامی خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ کسب جایزه ملی در جشنواره شعر دفاع مقدس و کنشگری به هنگام در رویداد‌ها و بزنگاه‌های مختلف از دلایل انتخاب این شاعر انقلابی به عنوان چهره هنر سال عنوان شد.
آئین اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی و معرفی چهره هنر انقلاب در خراسان شمالی امروز در مجتمع ایثار بجنورد برگزار و مرضیه براتی (شاعر) به عنوان چهره سال هنر انقلاب خراسان شمالی معرفی شد.

دیگر خبرها

  • بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات خراسان شمالی هستند
  • شدت بارش‌ها همچنان ادامه دارند
  • تولید ۱۷ درصد کلزای خراسان رضوی در مشهد
  • تولیدات خراسان شمالی به ۳۸ کشور جهان صادر می‌شود
  • لغو همه اردو‌های دانش آموزی خراسان شمالی، ۴ و ۵ اردیبهشت ماه
  • (تصاویر) زندگی روستایی در خراسان شمالی
  • ۸۰ خاور زباله از یک منزل کشف شد
  • صنایع برنامه‌محور خراسان رضوی حمایت ویژه می‌شوند
  • معرفی چهره سال هنر انقلاب‌اسلامی خراسان شمالی
  • تولید گوشت‌مرغ در خراسان رضوی ۱۴ درصد افزایش یافت