Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@17:44:03 GMT

کاهش دو هزار و ۵۰۰ میلیاردی بودجه درآمد شهرداری تهران

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۸۲۴۸۷

کاهش دو هزار و ۵۰۰ میلیاردی بودجه درآمد شهرداری تهران

حناچی با اشاره به اقدامات شهرداری تهران برای جلوگیری از شیوع کرونا گفت: دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از درآمد شهرداری تهران به واسطه شیوع کرونا کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، «پیروز حناچی» در صحن علنی جلسه امروز 17 فروردین شورای شهر تهران حضور یافت و گزارشی از اقدامات شهرداری تهران برای مقابله با کرونا ارایه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شهردار تهران با اشاره به فعال سازی ستاد مقابله با کرونا در سازمان مدیریت بحران و تشکیل پنج کمیته تخصصی در شهرداری تهران گفت: 20 هزار نفر نیروی آموزش دیده خدمات شهری، ارایه خدمات آموزشی در 300 سرای محله، توزیع 40 هزار بسته بهداشتی بین نیازمندان از اقدامات کمیته های تخصصی مقابله با کرونا است.

 

وی با اشاره به ضد عفونی روزانه 50 مرکز میوه و تره بار در تهران خاطرنشان کرد: روزانه از شش هزار و 790 کارمند و کارگر میادین میوه و تره بار غربالگری و تب سنجی انجام می شود.

 

شهردار تهران افزود: پذیرش شش هزار نفر در 21 گرمخانه تهران، طراحی 14 کنسرت آنلاین، راه اندازی فروش مجازی در 12 میدان میوه و تره بار، ارایه خدمات 42 فروشگاه شهروند و ضد عفونی روزانه پنج هزار دستگاه اتوبوس، 60 هزار تاکسی و 1500 واگن مترو از دیگر اقدامات شهرداری تهران برای مقابله با شیوع کرونا است.

 

حناچی با اشاره به تجهیز 50 سوله مدیریت بحران گفت: تعطیلی مراکز میانی تفکیک زباله باعث شده است تا حجم پسماندها به بیش از هفت هزار تن برسد، از طرفی زباله های بیمارستانی نیز افزایش یافته است یعنی زباله های عفونی 150 بیمارستان موجود در تهران از 80 تن به 100 تن رسیده است که باید با روش های خاصی امحا شوند.

 

شهردار تهران با اشاره به توزیع 60 هزار ماسک و دستکش بین پارکبان ها تصریح کرد:  سه هزار کارگر با پرداخت یک ماه حقوق به مرخصی رفته اند. همچنین با همکاری بنیاد مستضعفان توانسته ایم به افرادی که کسب و کارشان به واسطه شیوع کرونا به مشکل خورده است، کمک کنیم.

 

شهردار تهران خاطرنشان کرد: اکران 53 هزار متر تبلیغات محیطی در راستای اطلاع رسانی، آماده سازی نسخه جدید اپلیکیشن تهران من برای پوشش مردم در شرایط کرونایی، ارسال پیامک هشدار جهت تردد کمتر در سطح شهر، تعطیلی بیش از 1400 مجموعه ورزشی و بیش از دو هزار و 200 بوستان، ضد عفونی پنج هزار نقطه از شهر با کمک سازمان آتش نشانی از دیگر اقداماتی است که برای مقابله با شیوع کرونا توسط شهرداری تهران انجام شده است.

 

وی در حال حاضر با دو ویروس کرونا و تحریم به صورت همزمان می جنگیم، افزود: باید شرایط موجود را به فرصت تبدیل کنیم و با اقداماتی که انجام می دهیم، فشارهای تحریمی بر مردم کاهش یابد.

 

شهردار تهران با اشاره به اجرای غربالگری با همکاری وزارت بهداشت گفت: غربالگری در داخل شهرداری تهران آغاز شده و با اولویت نیروهای عملیاتی در حال انجام است.

 

حناچی با اشاره به تاثیر کرونا بر بودجه شهرداری تهران گفت: تاکنون دو هزار و 500 میلیارد تومان از درآمد شهرداری تهران به دلیل شیوع کرونا کاهش یافته است.

 

پایان پیام/55

منبع: شبستان

کلیدواژه: ویروس کرونا پیروز حناچی شهرداری تهران شهردار تهران شیوع کرونا دو هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۲۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملکرد حوزه‌های تخصصی شهرداری‌های استان تهران ارزیابی می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، هادی رحمتی عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران از برگزاری نخستین جلسه از سلسله نشست‌های بررسی اقدامات شهرداری‌ها بر اساس گزارش‌های ارزیابی عملکرد حوزه‌های تخصصی شهرداری‌های شهرهای تابعه استان تهران خبر داد.

وی با بیان اینکه اولین جلسه با حضور شهردار، معاون و مدیران دوایر شهرداری دماوند برگزار شده است گفت: با توجه به اهمیت ارزیابی عملکرد حوزه‌های تخصصی شهرداری‌ها در شهرستان‌های استان تهران، این جلسات با حضور شهردار و مدیران سایر شهرداری‌های استان نیز پیگیری خواهد شد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری تهران با تاکید بر ضرورت اصلاح نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت در شهرداری‌ها عنوان کرد: این ارزیابی‌ها با هدف ارتقا سطح کمی و کیفی و افزایش بهره‌وری شهرداری‌های استان انجام می‌شود.

کد خبر 6083892

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۷۰ هزار میلیاردی مالیات با دستکاری دولت و مجلس
  • کاهش ۷۰ هزار میلیاردی درامدهای مالیاتی در بخش دوم بودجه
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • عدم تعیین تکلیف لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه
  • انحراف در بودجه شهرداری کرمانشاه
  • هزینه کرد شهرداری این شهر بدون ابلاغ بودجه، غیرقانونی است
  • هزینه کرد شهرداری مشهد بدون ابلاغ بودجه، غیرقانونی است
  • عملکرد حوزه‌های تخصصی شهرداری‌های استان تهران ارزیابی می‌شود
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است/ دوران شیوع کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم