Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-03-28@15:50:32 GMT

امسال وارد بورس بشویم یا نه؟!

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۸۲۵۵۴

صراط:

اسدلله باقری در خصوص بازار بورس در سال ۹۹ اظهار کرد: بازار بورس، بازار سهام شرکت‌هاست و نامیدن  بورس کشور به بازار سرمایه امری غلط است؛ سرمایه را می‌توان از روش‌های دیگری غیر از معاملات بورسی، معامله کرد،   ولی در بورس، سهام شرکت‌ها مبادله می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران این کارشناس اقتصادی بیان کرد: به نظر می‌رسد شاخص بورس در امسال همچنان رشد کند و رشد آن  در سال آینده بیشتر از امسال شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین تنها بازاری که می‌تواند نقد شوندگی خوبی را محقق کند بازار سرمایه است.

وی ادامه داد: نرخ رشد فروش شرکت‌های بزرگ در حال کاهش است و درآمد‌های ریالی فروش آن‌ها هم که بر روی نرخ رشد تاثیر می‌گذارد، در حال کاهش است. این به مفهوم آن است که اگرچه درآمد‌های فروش شرکت‌ها در سطح بالایی نسبت به سال گذشته قرار گرفته است، اما نرخ رشد آن‌ها روند کاهشی دارد.وی با پیش بینی فرآیند بازار بورس در امسال تصریح کرد: در سال ۹۹ بخشی از اقتصاد کشور از جمله ساخت‌ و ساز و مسکن رونق خواهد داشت و بهتر از سال‌های گذشته پیش بینی می شود و در سهام هم دیده می شود که رشد  به خوبی سال‌های گذشته باشد.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: بازار بورس شاخص بورس صراط شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۲۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص کل بورس به سطح دو میلیون و ۲۶۰ هزار واحد رسید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ شاخص هم وزن نیز با دو هزار و ۷۹۹ واحد افزایش معادل ۳۶ صدم درصد در محدوده ۷۷۰ هزار و ۴۵۸ واحد قرار گرفت.
نماد‌های فارس، ذوب، بوعلی، وامید، پارس، نوری و فملی از نماد‌های تاثیر گذار مثبت بر شاخص کل بورس بودند. اما نماد‌های خودرو، وبملت، وتجارت، شتران و رمپنا با تاثیر منفی از افزایش بیشتر شاخص کل ممانعت کرد.
نماد‌های ذوب، خودر، فولاد، ثشاهد، خگستر و وتجارت هم از نماد‌های پرتراکنش بر بازار سهام بودند.
شاخص کل فرابورس نیز امروز با ۵۱ واحد افزایش به عدد ۲۶ هزار و هفت واحد رسید.
نماد‌های آریا، تجلی، دماوند، توسن و عالیس از نماد‌های با تاثیر مثبت و نماد‌های خاور، انتخاب، کگهر و مادیرا از نماد‌های با تاثیر منفی بر بازار فرابورس امروز بودند.
بازار امروز سهام شاهد ۴۲۲ نماد مثبت برابر ۳۹۷ نماد منفی بود. ۷۲ صف خرید مقابل ۳۰ صف فروش تشکیل شد. خالص ورود و خرج پول حقیقی هم امروز به مثبت ۲۲۵ میلیارد تومان رسید.
معامله گران امروز ۱۴ میلیارد و ۸۹۰ میلیون سهام را به ارزش ۴ هزار و ۵۸ میلیارد تومان دست به دست کردند.
ارزش دلاری امروز بازار سرمایه نیز ۲۳۶ میلیارد دلار بود.

دیگر خبرها

  • رفع کدری آب شرب بیش از ۹۵ درصد مناطق خرم آباد
  • راه‌ اندازی سوت‌ زنی سایبری بازار سرمایه در سال جدید
  • راه‌اندازی سوت‌زنی سایبری بازار سرمایه در سال ۱۴۰۳
  • شاخص کل بورس به سطح دو میلیون و ۲۶۰ هزار واحد رسید
  • رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری
  • عملیاتی کردن بازار آب و ایجاد تشکل آب بران در سال جدید با جدیت پیگیری شود
  • بیگانی : پیش بینی بازاری داغ برای فعالان بورس در تابستان 1403 / صندوقهای طلا، کالا و بعضی سهامی، برندگان سال 1402 بازار سرمایه / حضور ترامپ در انتخابات تمام بازارهای مالی ایران را تحت تاثیر قرار می دهد
  • عملیاتی شدن بازار آب در یزد
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس در سومین روز کاری ۱۴۰۳
  • توفان بورس و ابهام در بازار ارز / در خرید دلار و سکه احتیاط کنید!