Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-18@14:09:11 GMT

دمای هوا در آذربایجان‌غربی کاهش می‌یابد

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۸۲۶۴۵

دمای هوا در آذربایجان‌غربی کاهش می‌یابد

رییس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: بررسی نقشه‌های پیش‌بینی و پیش‌یابی بیانگر افت چهار تا ۶ درجه‌ای دما در استان از روز سه‌شنبه هفته جاری است.

مهدی صابری روز یکشنبه با بیان اینکه دمای ارومیه طی ۲۴ ساعت گذشته بین ۲ و ۱۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان بود، اضافه کرد: در این مدت چالدران با دمای سه درجه سانتی‌گراد زیر صفر سردترین و خوی با دمای ۱۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم‌ترین شهر آذربایجان‌غربی بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته تغییرات دمایی در استان وجود نداشت و بارشی نیز به ثبت نرسید. بیان کرد: از روز دوشنبه سامانه بارشی جدیدی وارد استان می‌شود که همراه با رگبارهای بهاری و رعد و برق است و از بعد از ظهر دوشنبه نیز وزش باد در استان رخ می‌دهد.

وی از ادامه فعالیت سامانه بارشی تا آخر هفته خبر داد و اضافه کرد: با توجه به رگباری بودن بارش‌های این هفته لازم است تا کشاورزان تدابیر لازم را برای جلوگیری از وارد شدن خسارت‌ها به‌کار گیرند.

رییس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: اجتناب از تردد و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و اجتناب از کوهنوردی و تردد در ارتفاعات و سفرهای غیر ضروری نیز مواردی‌است که لازم به رعایت هستند.

اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی دارای ۱۸ ایستگاه هواشناسی اصلی و تکمیلی و بیش از ۱۲۰ ایستگاه باران‌سنجی و اقلیم‌شناسی است.

آذربایجان‌غربی از استان‌های شمال‌غربی کشور است که در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان در حدود ۳۴۰ میلی‌متر است.

بارش‌های استان از آبان‌ماه شروع می‌شود و تا اوایل خرداد هر سال ادامه می‌یابد./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۲۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شروع بارش ها در غرب استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان با اشاره به فعالیت این سامانه بصورت رگبار‌های بهاری و وزش باد به نسبت شدید تا شدید در بیشتر مناطق استان گفت: بارش باران در برخی مناطق غربی و جنوبی استان از جمله بویین میاندشت، فریدونشهر و چادگان آغاز شده است.


محمد رضا رفیعی افزود: هشدار نارنجی هواشناسی برای مناطق جنوبی استان از جمله سمیرم، شهرضا و دهاقان و شهر‌های نایین و ورزنه و هشدار سطح زرد هواشناسی برای امروز در تمامی مناطق استان صادر شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

وی گفت: دمای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعت شبانه روز گذشته به ۲۳ و در خنک‌ترین ساعت به ۱۵ درجه سانتی‌گراد رسید.


رفیعی افزود: بادرود با دمای ۲۹ و فریدونشهر با چهار درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان در شبانه روز گذشته بودند.

دیگر خبرها

  • دمای هوا در خراسان رضوی افزایش می‌یابد
  • کرمانشاه فردا بارانی است
  • خروج سامانه‌های ناپایدار از اصفهان همراه با باد و باران/ دمای هوای استان کاهش می‌یابد
  • افزایش دمای هوا در آذربایجان‌غربی
  • شروع بارش ها در غرب استان اصفهان
  • افزایش تدریجی دمای هوا آذربایجان‌غربی
  • آغاز بارش‌ها در استان یزد/ تداوم بارندگی‌ها تا فردا + فیلم
  • امواج ناپایدار بارشی آذربایجان‌غربی را فرا گرفت
  • افزایش هشت درجه ای دمای هوا در آذربایجان‌غربی
  • ورود سامانه بارشی جدید به آذربایجان‌غربی