Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، علی‌اکبر عباسی راد افزود: ۸۴۶۵ کیلوگرم زغال و چوب تاغ از متخلفان سال گذشته در قالب ۹ محموله به ارزش حدود ۵ میلیارد ریال کشف و ۵ خودرو توقیف شد و ۹ نفر دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی تصریح کرد: چوب تاغ به علت مقاومت بالا در مقابل کم‌آبی و شرایط سخت محیطی ارزش فراوانی در تثبیت خاک، جلوگیری از فرسایش بادی و ایجاد گرد و غبار دارد و در تولید علوفه و نفوذ آب به اعماق زمین نیز تأثیر فراوانی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباسی‌راد افزود: استقرار گیاه تاغ در مناطق بیابانی با مشکلات فراوان و صرف هزینه‌های بالا امکان‌پذیر است و مشارکت آحاد مردم موجب ممانعت از دستبرد متجاوزان و فرصت‌طلبان به این سرمایه ملی می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان گفت: شهروندان می‌توانند هر گونه برداشت غیرمجاز از عرصه‌های منابع طبیعی را با شماره تلفن امداد جنگل و مراتع ۱۵۰۴ و یا ۳۵۲۴۲۲۴۰ گزارش کنند.

کشت تاغ یکی از ارزان‌ترین اقدامات در مهار بیابان‌زایی است که همه ساله توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری انجام می‌شود.

کد خبر 497963 برچسب‌ها منابع طبیعی استان سمنان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: منابع طبیعی استان سمنان منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۲۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف برنج و آرد خارج از شبکه در نهاوند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ حامد خدری گفت: در گشت‌های مشترک در روز گذشته توسط تیم‌های بازرسی اتاق اصناف، اداره صمت و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و با همکاری مامورین نیروی انتظامی مقادیر نامبرده از واحد‌های صنفی شهرستان کشف و با دستور مقام محترم قضایی اداره تعزیرات حکومتی ضبط شد.


او گفت: در پی بازرسی‌های صورت گرفته ماه گذشته تا کنون مقدار ۱۵ تن برنج تنظیم بازار و ۷ تن آرد یارانه‌ای خارج از شبکه و مقدار حدود ۳۰ تن انواع کود شیمیایی قاچاق و خارج از شبکه و بیش از دو هزار انواع سموم کشاورزی قاچاق و تاریخ گذشته در سطح شهرستان نهاوند کشف و ضبط شده است.

رئیس اتاق اصناف نهاوند گفت: نظارت‌ها در حوزه احتکار، عرضه خارج از شبکه و قاچاق کالا با جدیت دنبال شده و بازرسان دستگاه‌های مختلف به دنبال شناسایی و برخورد قانونی با متخلفین این حوزه هستند.

خدری از عموم مردم خواست که در صورت مشاهده هر گونه تخلف آن را از طریق شماره‌های ۳۳۲۴۳۷۰۵ (بازرسی اصناف) و ۱۲۴ (اداره صمت) گزارش نموده و دستگاه‌های متولی در این بخش یاری نمایید.

دیگر خبرها

  • کشف و توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل
  • رفع تصرف ۳۰۰ هکتار از عرصه‌های طبیعی کرمانشاه
  • خام فروشی ثروت‌ها و منابع طبیعی را یکی از مشکلات جامعه است
  • توانمندسازی زنان روستایی، نقش مهمی در توسعه جوامع روستایی دارد
  • رفع تصرف ۱۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • جلوگیری از ورود دام مازاد به مراتع همدان
  • کشف برنج و آرد خارج از شبکه در نهاوند
  • دامداران ضوابط قرق مراتع را رعایت کنند
  • همایش بزرگداشت روز جهانی زمین پاک در کرج برگزار می‌شود
  • انتصاب رئیس شورای نظام مهندسی کشاورزی مازندران