Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: با توجه به بارندگی­ های بهاره احتمال طغیان بیماری سفیدک داخلی انگور در سطح تاکستان ­ها وجود دارد که تاکداران باید نسبت به عملیات پیشگیری و مقابله ای اقدام کنند.

«حسین احمد آبادی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بجنورد بیان کرد: با توجه به بارندگی­ های بهاره احتمال طغیان بیماری سفیدک داخلی انگور در سطح تاکستان ­های این استان وجود دارد که تاکداران باید نسبت به عملیات پیشگیرانه اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی، اظهار کرد: برای این منظور کشاورزان باید با مراکز جهاد کشاورزی و کارشناسان مربوطه در ارتباط باشند و از توصیه های آنان بهره مند شوند.

 

وی افزود: در این راستا باید محلول ­پاشی باغات انگور پس از هرس با یکی از سموم مسی انجام شود.

 

وی بر توجه به پیام های ترویجی در حوزه مدیریت حفظ نباتات تاکید کرد و گفت: با توجه به شروع فصل مبارزه با علف های هرز، بهترین زمان جهت علفکشی مزارع غلات ۴-۲ برگی علف های هرز و مرحله پنجه زنی گندم است.

 

احمد آبادی گفت: در مزارعی که مشکل علف هرز وجود دارد، بهترین زمان علفکش‌­پاشی مزارع مرحله شروع بند دوم ساقه گندم و با علفکش‌­های توتال و آپیروس است.

 

وی اظهار دداشت: بهترین سمپاش برای علفکش‌­پاشی مزارع گندم، سمپاشی پشت تراکتوری بوم­دار با نازل تی­‌جت است.

 

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی افزود: استفاده از آب مناسب و زلال یکی از عوامل مهم در موفقیت آمیز بودن عملیات سمپاشی علیه علف‌های هرز است.

 

وی افزود: عملیات سمپاشی را در هوای خنک و در روزهای بدون بارندگی و یا نزدیک غروب آفتاب یا اوایل صبح انجام دهید.

 

احمد آبادی بیان کرد: با توجه به خسارت بسیار بالای شته مومی، در صورت مشاهده شته مومی در مزارع کُلزا، هرچه سریعتر نسبت به سمپاشی اقدام شود.

 

 

پایان پیام/569

منبع: شبستان

کلیدواژه: تاکداران بیماری سفیدک انگور جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۲۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهاسازی ۱۲ میلیون متر مکعب آب سد نهب قزوین+ فیلم

راه انجام معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی قزوین گفت: آب سد نهب دو روز گذشته برای آبیاری اراضی کشاورزی و باغات پایین دست رهاسازی شد و با توجه به مشکلات زیر ساختی که داشت جلسه مشترکی با حضور کشاورزان در کنار سد نهب برگزار شد.

وی افزود: جلسه‌ای هم بعد از ظهر امروز در شرکت آب منطقه‌ای برگزار و تصمیماتی برای انتقال آب گرفته شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی قزوین گفت: ۵۷ درصد از آب سد نهب برای اراضی کشاورزی نواحی ۲ و ۳ و ۴۳ درصد هم برای ناحیه یک است، اما با توجه به ماسه برداری ها، آبرسانی به نواحی دو و سه با تاخیر انجام می‌شود.

به گفته راه انجام، ۱۲ میلیون متر مکعب آب در ۲۰ روز از این سد رهاسازی می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • توجه به گسترش کشاورزی دانش‌بنیان، زمینه صادرات مازاد نیاز داخلی را فراهم می‌کند
  • مبارزه با آفت سن گندم در بیش از ۱۵ هزار هکتار از مزارع مهاباد
  • رهاسازی ۱۲ میلیون متر مکعب آب سد نهب قزوین+ فیلم
  • مبارزه با انواع بیماری و آفت در سطح دو میلیون و ۲۰۰هزار هکتار از مزارع کشور
  • پاکسازی ۱۴۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی لرستان در برابر بیماری قارچی زنگ زرد
  • اقدامات پیشگیرانه سیل در شهرستان‌های خاتم و مروست
  • اقدامات پیشگیرانه سیل در شهرستان های خاتم و مروست
  • چغندرکاران خوزستانی زودتر محصول خود را برداشت کنند
  • توصیه‌های هواشناسی کشاورزی استان همدان
  • توصیه های هواشناسی کشاورزی استان همدان