Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمید منتظرقائم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در خصوص لزوم همکاری و مشارکت دانشگاه‌ها و به‌ویژه واحدهای دانشگاه آزاد به عنوان یک دانشگاه مسئله محور در جهت رفع مشکلات جامعه و مردم در مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: اقداماتی در حوزه‌های فناوری در واحد نجف آباد انجام و در حال پیگیری است که از آن جمله می‌توان به ساخت دستگاه ضدعفونی‌کننده لباس‌ کادر درمانی، طراحی و ساخت دستگاه ضدعفونی‌کننده دست اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دستگاه ضدعفونی کننده لباس در یکی از واحدهای فناور مستقر در مرکز رشد ساخت تجهیزات پزشکی این دانشگاه طراحی و ساخته شده است. با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و نیاز به پیشگیری از انتشار بیشتر و ابتلا به این بیماری، این طرح در حال پیگیری از طریق اتاق بازرگانی اصفهان و هماهنگی با بیمارستان‌ها و نقاهتگاه‌های علوم پزشکی جهت اجرا و نصب در محل‌های لازم است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی نجف‌آباد بیان کرد: امید است با حمایت وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامی تولید انبوه این محصول به‌زودی آغاز شود. این دستگاه در کمترین زمان ممکن با مصرف کمترین مواد ضدعفونی کننده و بدون نیاز به تماس فیزیکی فقط با قرارگرفتن مقابل دستگاه، قادر به ضدعفونی کردن البسه است.

منتظرقائم در تشریح این دستگاه ادامه داد: عملکرد سریع پاشش مواد ضدعفونی و راحتی استفاده از این دستگاه و علاوه بر آن، عملکرد اتوماتیک، بی‌صدابودن، مصرف مناسب مواد ضدعفونی کننده بدون هیچگونه تماس فیزیکی از ویژگی‌های این محصول فناورانه است. دستگاه حاضر با استفاده از یک سنسور تشخیص مانع، حضور فرد را تشخیص داده و بلافاصله شروع به پاشش مواد ضدعفونی‌کننده می‌کند و کافی است افراد در فاصله ۵۰ تا ۹۰ سانتی متری از دستگاه (متناسب با قد خود که مواد بر روی صورت پاشیده نشود) به مدت پنج ثانیه قرار گیرند و یک چرخش ۳۶۰ درجه به دور خود داشته باشند تا تمام بدن آنان از ذرات ریز مواد ضدعفونی‌کننده پوشیده شود (تا ضمن خیس نشدن البسه زیر فرد) کاملاً ضدعفونی شوند.

وی همت فناوران دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد را در مواجهه با پدیده ویروس کرونا ستودنی خواند و گفت: طرح دیگر که به منظور ضدعفونی‌کردن دست طراحی و ساخته شده، دستگاه ضدعفونی‌‌کننده دست با همکاری مرکز تحقیقات فناوری‌های نوین ساخت وتولید و مرکز تحقیقات توسعه علوم پرستاری و مامایی واحد نجف‌آباد طراحی و ساخته شده است، این دستگاه می‌تواند در ورودی مکان‌هایی که امکان تعطیلی آنها در شرایط کنونی نیست و از طرفی تردد افراد زیاد است؛ مانند بانک‌ها، فروشگاه‌‌های زنجیره‌ای یا حتی جایگاه‌های پمپ بنزین نصب و بهره‌برداری شود. با تأکید بر لزوم رعایت بهداشت عمومی و فردی در شرایط کنونی برای پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا، دستگاه ضدعفونی‌کننده دست علاوه بر استفاده در مکان‌های عمومی در منزل نیز قابل استفاده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی نجف‌آباد درباره ویژگی‌های منحصربه‌فرد این محصول نیز بیان کرد: از ویژگی عملکرد دستگاه ضدعفونی‌کننده عدم نیاز به تماس فیزیکی با دستگاه است که با قرارگرفتن دست زیر دستگاه ضدعفونی‌کننده و فعال شدن سنسور تشخیص، دستگاه پس از اسپری کردن دست با جریان هوای گرم موجب تثبیت ماده ضدعفونی روی دست می‌شود.

وی افزود: دستگاه ضدعفونی‌کننده دست دارای دو مخزن ۲۵۰ میلی‌لیتری بوده که می‌تواند پاشیدن روی هر دو دست را به صورت همزمان انجام دهد و پس از اتمام مخزن، تعویض آن به سادگی قابل انجام است. هر مخزن به طور متوسط می‌تواند حدود ۳ هزار مرتبه عمل ضدعفونی را انجام دهد که برای محیط‌های شلوغ و پررفت‌وآمد مانند بانک‌ها یا فروشگاه‌های زنجیره‌ای بسیار مناسب است. وزن دستگاه ضدعفونی‌کننده بسیار پایین بوده و بهترین مکان برای نصب آن به دیوار ورودی ساختمان است، اما امکان تعبیه پایه برای آن نیز وجود دارد تا در هر قسمت از محل موردنظر که لازم است قرار داده شود.

منتظرقائم تصریح کرد: از فعالیت های دیگر مربوط به جلوگیری از شیوع و انتشار ویروس کرونا ایجاد سامانه مراقبت از راه دور برای بیماران بهبود یافته در دوران قرنطینه است که این طرح به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و ستاد مرکزی مبارزه با ویروس کرونا ارسال و در حال بررسی است. این سامانه با همکاری مرکز تحقیقاتی علوم پرستاری و مرکز تحقیقات این واحد دانشگاهی در حال طراحی و انجام است.

انتهای پیام/

358 / 167 دانشگاه آزاد نجف آباد حمید منتطر قائم دانشگاه آزاد علیه کرونا ضدعفونی لباس کادر درمانی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه آزاد نجف آباد دستگاه ضدعفونی کننده دانشگاه آزاد اسلامی مواد ضدعفونی کننده واحد نجف آباد طراحی و ساخت ویروس کرونا کننده دست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۲۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراجعه بیش از ۱۱۰ هزار نفر به مراکز درمانی فارس


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از این تعداد ۱۶ هزار بیمار بستری و مابقی سرپایی درمان شده اند.
شریفی با بیام اینکه این آمار مربوط به مراجعه کنندگان به مراکز درمانی زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز است، افزود: در این مدت در این بیمارستان ۳ هزار ۶۰۰ عمل جراحی انجام شده است.
وی ادامه داد: امسال برنامه ریزی شده بود که تجهیزات و پزشک برای بیمارستان شهرستان‌ها تامین شود که در حال حاضر ۵۵ درصد از خدمات درمانی در شهرستان‌ها انجام می‌شود و این اقدام از مراجعه بیماران به مرکز استان در ایام تعطیلات جلوگیری کرده است.

دیگر خبرها

  • مراجعه بیش از ۱۱۰ هزار نفر به مراکز درمانی فارس
  • جذب هسته‌های فناور جدید در دانشگاه آزاد تربت‌حیدریه
  • استفاده از ظرفیت دانشجویان در فعالیت‌های فناورانه و دانش‌بنیان
  • برخورد با خاطیان زیرمیزی بگیر در مراکز درمانی کردستان
  • ساخت دستگاه ایرانی ضدعفونی هوا، به روش مه خشک
  • شبکه‌سازی کارآفرینان برای ایجاد خطوط تولید فناورانه در تحقق جهش تولید
  • دانشکده‌ هوش مصنوعی در تبریز تاسیس می شود
  • افزون بر ۶ هزار بیمار به اورژانس مراکز درمانی شاهرود مراجعه کردند
  • ناوگان حمل و نقل علوم پزشکی کردستان توسعه می یابد
  • تأثیر مستقیم سراهای نوآوری دانشگاه آزاد یزد در رونق بازار