Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-25@18:56:27 GMT

تبدیل وضعیت پرستاران شرکتی یا رفع مشکل افزایش حقوق آنها

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۸۳۰۵۸

به گزارش ایلنا، در متن نامه «حیدرعلی عابدی» نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی، آمده است: 

مشروح این نامه به شرح زیر است:

جناب آقای روحانی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

با سلام و تحیات

در این موقعیت خطیر به خوبی به نقش پرستاران در انجام وظیفه فداکارانه واقف هستید به طوری‌که مورد تشویق و تقدیر مقام معظم رهبری، جنابعالی، هیئت دولت و ملت ایران قرار گرفتند ولی متاسفانه تاکنون آن دسته از پرستاران فداکاری که به عنوان نیروی خدماتی شرکتی در بیمارستان‌ها شاغل هستند، مشمول دریافت افزایش ۵۰ درصد مزایای حقوقی امتیازاتی که در فصل ۱۰ از ماده ۶۴ تا ۸۰ وجود دارد نشدند و از طرفی مسئولان ذیربط معتقد هستند چون نیروهای شرکتی تابع قانون کار هستند، این موضوع باید در شورای عالی کار مطرح شود که با توجه به شرایط حاکم بر آن شورا این افزایش تقریبا غیرممکن خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین پیشنهاد می‌شود به منظور تقدیر عملی از خدمات این دسته از پرستاران فداکار دستور فرمایید، جهت حل این مشکل تبعیض‌آمیز نسبت به تبدیل وضعیت استخدامی از شرکتی به قراردادی یا موافقت با افزایش حقوق مرتبط با موضوع فوق به عنوان جزء فنی شغلی این گروه از پرستاران، اقدام عاجل و لازم صورت گیرد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: شورای عالی نظام پرستاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۳۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش نماینده ایران به کشف گور‌های جمعی در خان یونس

نماینده ایران در ژنو در نامه‌هایی به رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل نوشت: سبعیت رژیم صهیونیستی در غزه دیگر موجب شگفتی هیچکس نیست، این نسل کشی را فورا متوقف کنید.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، علی بحرینی، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در ژنو طی نامه‌های جداگانه‌ای خطاب به رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و کمیسرعالی حقوق بشر سازمان ملل ضمن برشمردن فهرستی از موارد جنایات جنگی، جنایات علیه بشریت و نسل کشی که توسط رژیم صهیونیستی در ۸ ماه گذشته به وقوع پیوسته است، خواستار اقدام فوری سازمان‌های بین‌المللی برای توقف از این نسل کشی شد.

سفیر و نماینده دائم کشورمان با اشاره به گزارش موسسه دفاع مدنی در غزه مبنی بر کشف گوردسته جمعی حاوی پیکر‌های ۲۰۰ تن از شهدای فلسطینی که توسط نیرو‌های اسرائیلی در مجتمع پزشکی ناصر در خان یونس غزه کشته و دفن شده بودند، در این نامه اظهار داشته است که پیش از ارتکاب به این جنایت نیز کارشناسان سازمان ملل در خصوص حمله به بیمارستان‌ها توسط رژیم صهیونیستی هشدار داده بودند.

وی افزود: این واقعیت نشان می‌دهد که اگر این جنایات دهشتناک فورا متوقف نشود، لاجرم شاهد تکرار چنین فجایعی خواهیم بود.

بحرینی در این نامه‌ها، با استناد به حقوق بین‌الملل، حقوق بین‌المللی بشردوستانه و اسناد مهم بین المللی از قبیل کنواسیون‌های چهارگانه ژنو، حمله به بیمارستان‌ها و اماکن درمانی، گرسنگی دادن به مردم به عنوان ابزار جنگی، جلوگیری از انتقال کمک‌های بشردوستانه و مواردی از این قبیل را مصادیق غیر قابل انکار جنایت علیه بشریت و جنایت جنگی خوانده و اظهار داشت که سبعیت در حملات غیر انسانی رژیم صهیونیستی در غزه دیگر موجب شگفتی هیچکس نیست و این رفتار قبلا نیز توسط این رژیم وعده داده شده است.

خاطر نشان می‌گردد، کنوانسیون‌های بشردوستانه ژنو، متضمن حقوق غیر نظامیان در مخاصمات مسلحانه است و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ به عنوان پاسدار و نگهبان حقوق بین‌المللی بشردوستانه و کنوانسیون‌های ژنو موظف است حداکثر تلاش خود را برای اجرای مفاد این کنواسیون‌ها مبذول دارد.

دیگر خبرها

  • تصویب قطعنامه حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی ایران در پارلمان اروپا
  • افزایش حقوقها مطابق قانون و هزینه‌های سبد خانوار نیست
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • جزئیات تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی به قرارداد کار معین در سال ۱۴۰۳
  • واکنش نماینده ایران به کشف گور‌های جمعی در خان یونس
  • ایران خواستار اقدام فوری بین‌المللی برای توقف نسل‌کشی در غزه شد
  • تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی به قرارداد کار معین در سال ۱۴۰۳
  • کوثری:‌ بزرگترین مشکل آمریکا در ایران آیت‌الله خامنه‌ای است
  • سرکوب دستمزد کارگران و لطمات بزرگی که به کشور تحمیل شده
  • بزرگترین مشکل آمریکا در ایران حضور یک ابرحریف به نام آیت‌الله خامنه‌ای است