Web Analytics Made Easy - Statcounter

عزت الله اکبری تالارپشتی ، درباره اولویت‌های مجلس یازدهم، گفت: مطالبه اصلی مردم رفع مشکلات معیشتی و ساماندهی اقتصاد کشور است که این مساله مستلزم آن است که صنعت و تولید متحول شود و در فضای کسب و کار کشور هم تحولات اساسی ایجاد شود.

وی افزود: برای رونق تولید لازم است از صدور مجوزهای دست و پا گیر خودداری شود و دولت هم نباید در امور اقتصادی دخالت‌های بی مورد داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم بیان کرد: باید در سال ۹۹ از بخش خصوصی استفاده حداکثری شود و هر چه بیشتر دولت از امور اقتصادی کنار بکشد بهتر است چرا که دخالت دولت در امور اقتصادی هیچ سودی ندارد.

اکبری تالارپشتی تصریح کرد: همانطور که مردم در فضای سیاسی مشارکت می‌کنند، لازم است در امور اقتصاد و تولید هم از مردم استفاده حداکثری شود و آنان بتوانند در این امور هم ورود کنند.

وی با بیان اینکه دیپلماسی پارلمانی و اقتصادی باید تقویت شود، اظهار داشت: متاسفانه دولت صرفاً دیپلماسی سیاسی را سرلوحه خود قرار داده است در حالی که باید دیپلماسی اقتصادی را هم مورد توجه قرار دهد.

منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم با بیان اینکه بی برنامگی‌های دولت باعث مشکلات اقتصادی شده است، گفت: تحریم‌ها هیچ گونه تاثیری در مشکلات اقتصادی کشور نداشته است و بعضاً خود تحریمی‌ها باعث مشکلات کشور شده و ما به جای آنکه دنبال غربی‌ها برویم، باید بر ظرفیت‌های اقتصادی خودمان تکیه کنیم.

 

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۳۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پول‌ طلا و نقره مشکلات اقتصادی را حل می‌کند

محسن اراکی امروز در همایش «اقتصاد اسلامی در مواجهه با چالش‌های اساسی اقتصاد ایران» که در سالن همایش‌های دانشگاه قم برگزار شد، با اشاره به اینکه اقتصاد جامعه به واسطه چرخه اقتصادی شکل می‌گیرد، مطرح کرد: چرخه اقتصادی از پنج حلقه تشکیل شده است که ازجمله آن‌ها می‌توان به تولید اولیه، تولید ثانویه، عرضه و ... اشاره کرد.

به گزارش ایلنا، عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه یکی از کارکرد‌های پول تسهیل معامله است، عنوان کرد: در نظام اقتصادی باور داریم که باید طلا و نقره واسطه معامله باشند.

وی با اشاره به اینکه در مباحث فقهی آمده است که استفاده از واسطه معامله موجب ثبات بازار می‌شود، خاطرنشان کرد: اعتقاد ما بر این است که پول اعتباری نمی‌تواند واسطه معامله باشد مگر در شرایط استثناء که حاکمیت دخالت داشته باشد.

آیت الله اراکی با بیان اینکه در فقه اسلامی مبنای معامله باید دارای ارزش حقیقی باشد، تصریح کرد: همچنین واسطه معامله نیز باید ارزش حقیقی باشد.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور اضافه کرد: پول فعلی ارزش حقیقی ندارد چراکه یک تکه کاغذ در هر کشور قدرت ارزش متفاوتی دارد و این بزرگ‌ترین دزدی است که در آمریکا رقم می‌خورد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در شرایط فعلی ارزش پول اقتصادی نیست بلکه سیاسی است، یادآور شد: اینکه قدرت سیاسی یک کشور ارزش پول آن کشور را مشخص کند مورد پذیرش فقه اسلامی نیست.

وی با بیان اینکه با حقیقی کردن پول می‌توان مشکل اقتصادی کشور را حل کرد، ابراز کرد: خیانتی که به سرمایه‌های این مملکت می‌شود ضرب سکه‌های طلا است چراکه سکه‌های طلا در خانه‌ها انبار شده و هیچ مشکلی از جامعه را رفع نمی‌کند.

آیت الله اراکی بیان کرد: در بازار اقتصادی اسلامی خلق پول ممنوع است چراکه پول تنها واسطه معامله است و خود پول نمی‌تواند پول تولید کند.

وی با بیان اینکه در اقتصاد اسلامی پول باید زمینه کار شود، اظهار کرد: بانک‌ها در نظام سرمایه‌داری خود را تاجر پول می‌دانند و همه توان جامعه را جمع کرده و در منفعت خود مصرف می‌کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه افزایش تولید می‌تواند گرانی را کاهش دهد، ولی در تورم تاثیری ندارد، مطرح کرد: تورم نتیجه حتمی و قطعی پول اعتباری است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه پول‌طلا و نقره دارای ارزش حقیقی است، عنوان کرد: پولی که دارای ارزش حقیقی باشد، قدرت خرید را افزایش می‌دهد، ولی پول بدون ارزش حقیقی توان رقابت با ارزش کالا را ندارد.

آیت الله اراکی ادامه داد: تورمی که امروز در جامعه شاهد هستیم ناشی از افزایش تقاضا و عدم عرضه نیست بلکه ناشی از اعتباری بودن پول و عدم ارزش حقیقی پول است.

وی اضافه کرد: اعتقاد ما بر این است که پول‌طلا و نقره امکان حل مشکلات را دارد و به اقتصاد دانان پیشنهاد داریم که راجع به این موضوع بحث و بررسی دقیق و فنی داشته باشند.

دیگر خبرها

  • منظور: اقتصاد ایران در اوج تحریم‌ها رشد ۶ درصدی را تجربه کرد
  • پیش‌شرط‌های مردمی‌سازی اقتصاد ایران
  • بزرگ‌ترین ریسک اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳/ تورم‌های سهمگین در راه است؟
  • سهامداری در پالایشگاه‌های فراسرزمینی با مدل جدید چه مزیتی برای اقتصاد ایران دارد؟
  • دولت با تسهیل و تقویت تولید در عرصه تحقق شعار سال گام بردارد
  • پول‌ طلا و نقره مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • رشد دیپلماسی منطقه‌ای سیاست دولت است
  • افزایش تعاونی‌ها به حل مشکلات استان‌ها کمک می‌کند
  • مسئولان به جای صندلی «مداخله‌جویی» روی صندلی «حکمرانی» بنشینند
  • مشارکت مردم حلقه مفقوده اقتصاد