Web Analytics Made Easy - Statcounter

در شرایطی که طی چهل روز و اندی گذشته پروازهای بسیاری در پی شیوع ویروس کرونا، کنسل شده و براساس آمارهای رسمی بیش از ۷۰ درصد بلیت های هواپیما با این مسئله مواجه شدند، دولت برای جبران خسارت شرکت های هواپیمایی هزار میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده که البته به گفته دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی خسارت وارد شده در این بخش به بیش از سه برابر این اعتبار می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، پس از شیوع ویروس کرونا در کشور و بالا رفتن آمار مبتلایان و جانباختگان، محمد اسلامی -وزیر راه و شهرسازی- از همان اوائل اسفند ماه اعلام کرد که مردم می توانند بدون پرداخت جریمه بلیت پرواز یا قطارهای خریداری شده خود را کنسل کرده یا به زمان دیگری موکول کنند و همه شرکت های حمل و نقل هوایی و ریلی هم موظفند هر چه سریعتر بهای بلیت های کنسل شده مردم را بدون کسر وجه به عنوان جریمه، مسترد کنند.

در این راستا آمارهای بلیت های کنسل شده هر روز بیشتر و بیشتر و سفرهای ریلی و هوایی مردم روز به روز کمتر می شد تا اینکه به گفته مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی پروازهای داخلی با کاهش ۸۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته مواجه شد.

وی در این باره به ایسنا اینگونه توضیح داد: در سال گذشته در چنین روزهایی در اوج سفرهای هوایی قرار داشتیم و شرکت‌های هواپیمایی برای پروازهای فوق العاده برنامه‌ریزی می‌کردند، اما امسال شرایط کاملاً برعکس شده و شاهد کاهش شدید پروازهای داخلی و تقاضای مسافران برای انجام این پروازها هستیم و در این میان نیز پروازهای خارجی با محدودیت‌های بسیار آن هم در چندین مسیر محدود از سوی ایران‌ایر انجام می‌شود.

اسعدی سامانی ادامه داد: شرکت‌های هواپیمایی در این هفته‌ها بر اساس محاسبات صورت گرفته بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان تا پانزدهم فروردین ماه زیان می‌کنند که امیدواریم با مصوبات صورت گرفته به گونه‌ای زیان آنها جبران شود.

البته اسلامی در گفت و گو با ایسنا در این زمینه اظهار کرد:  در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد ظرفیت حمل و نقل عمومی کاهش پیدا کرده است و در حوزه‌های مختلف هواپیما، قطار و اتوبوس تعداد بسیار کمی بلیت فروخته می‌شود. به عنوان مثال می‌توان به کنسل شدن بیش از ۳۰۰ هزار بلیت قطار و بیش از ۲۰۰ هزار بلیت هواپیما در این شرایط اشاره کرد.

وی  همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه آیا در ستاد مقابله با کرونا تدابیری برای جبران ضرر و زیان بخش حمل و نقل عمومی اندیشیده شده است؟ پاسخ داد: در کمیته اقتصادی ستاد مقابله با کرونا مصوبات و تمهیداتی برای جبران ضرر و زیان بخش حمل و نقل عمومی داشته ایم که می توان به تنفس سه ماهه در پرداخت وام، مالیات و بیمه اشاره کرد. همچنین درباره آنچه که در ارتباط با معیشت مردم و برخی مشاغل حساس وحود دارد، با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه و وزارت رفاه تسهیلاتی را به صورت بلاعوض به آنها پرداخت می کنیم.

در پی بروز و گسترده تر شدن این مشکلات که البته برای دیگر صنوف و مشاغل نیز رخ داد. حسن روحانی رئیس جمهوری اعلام کرد که دولت برای جبران خسارت های وارد شده به بخش های مختلف اقتصادی کشور که متاثر از شیوع ویروس کرونا آسیب دیده اند، یکصد هزار میلیارد تومان پیش بینی کرده که این عدد به بودجه سال جاری اضافه شده است.

پس از این مسئله آمارها و ارقام رسمی اعلام شده نشان می دهد که هزار میلیارد تومان برای جبران خسارات ناشی از کنسل شده بلیت هواپیما پیش بینی و پرداخت شده است. اما مشخص نیست که این عدد دقیقا کی به دست ایرلاین های داخلی می رسد و با توجه به برآوردهای اعلام شده و ادامه داشتن داستان کرونا و حواشی آن، آیا می تواند جبرانی برای زیان های وارد شده باشد یا اینکه باید تجدید نظری در این زمینه صورت گیرد تا ایرلاین ها بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس پرواز شرکت هواپیمایی شرکت های هواپیمایی میلیارد تومان برای جبران حمل و نقل کنسل شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۳۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه پتروشیمی نهاوند منتظر تأیید کمیسیون امور زیربنایی است

ایسنا/همدان نماینده مردم نهاوند در مجلس گفت: مجوز پروژه پتروشیمی نهاوند با سختی‌های بسیار گرفته شده و اکنون این پروژه منتظر تأیید کمیسیون امور زیربنایی است.

علیرضا شهبازی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: خوراک پروژه پتروشیمی نهاوند با وجود سختی‌ها تأمین ‌شده و منتظر تأیید کمیسیون امور زیربنایی است و پروژه استحصال و فرآوری مس نهاوند با اشتغالزایی ۲۰۰۰ نفری، در دست اقدام است که امیدواریم با همکاری مردم شریف منطقه محقق شود.

وی ادامه داد: مجوز کارخانه بزرگ تولید سنگ از کاغذ با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به میزان ۱۰۰ میلیون یورو گرفته‌ شده است.

شهبازی افزود: چندین بار از مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان برای رفع مشکلات تولیدکنندگان برای حضور در نهاوند دعوت‌ شده و اقدامات خوبی صورت گرفته است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یادآور شد: رایزنی‌هایی در سطح کلان کشور با وزارتخانه‌ها، به ویژه وزارت صنعت، معدن و تجارت برای ایجاد اشتغال در شهرستان انجام‌ شده و با حمایت از بخش خصوصی پیگیری‌های لازم برای احداث واحد فرآوری میوه در دست پیگیری است.

به گفته وی، فاز اول کارخانه داروسازی نهاوند نیز به‌زودی راه‌اندازی می‌شود که اشتغالزایی و سودآوری خوبی برای شهرستان دارد.

وی در ادامه با اشاره به پروژه‌های راه‌سازی در نهاوند گفت: ۸۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای پروژه‌های راه‌سازی جذب‌شده و ۱۷۴۰ میلیارد ریال اعتبار از طریق ماده ۵۶، توسط سه بانک کشاورزی، تجارت و ملت برای سد گرین اختصاص ‌یافته است.

شهبازی اضافه کرد: همچنین برای تسریع در اجرای عملیات عمرانی محور نهاوند به آورزمان، سردار طلایی نیک معاون وزیر دفاع در کارگاه این پروژه حضور یافت.

وی خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم با تجهیز پروژه و آماده‌سازی ماشین‌آلات مورد نیاز این محور هرچه سریع‌تر تکمیل و زیر بار ترافیکی برود.

نماینده نهاوند در مجلس با اشاره به اینکه شرکت عمران ایران به‌عنوان زیرمجموعه صنایع دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از شرکت‌های توانمند در حوزه راه‌سازی است، گفت: علاوه بر چهارخطه کردن این محور، اصلاح، تعریض و چهارخطه کردن محور شوشاب با توجه به حجم تردد از آن نیز از اولویت‌ها است که امیدواریم بعد از تکمیل محور نهاوند- آورزمان عملیات اجرایی آن نیز آغاز شود.

شهبازی با بیان اینکه تأمین اعتبار برای ساخت ۳۰ مدرسه با کمک بنیاد برکت و خیران انجام‌ شده است، مطرح کرد: تأمین اعتبار و تجهیز بیمارستان‌های نهاوند به دستگاه‌های سی‌تی‌اسکن، ماموگرافی، ماشین‌های دیالیز، تجهیزات آزمایشگاهی، تخت‌های آی سی یو نیز انجام‌شده است.

به گفته وی، تأمین اعتبار و تخصیص قیر یارانه‌ای برای شهرداری‌های شهرستان که منجر به اجرای نهضت آسفالت و ساماندهی کمربندی‌ها شده نیز انجام‌ شده است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • تحویل کارت‌های سوخت از یک ماه به یک هفته کاهش می‌یابد
  • زمان تحویل کارت‌های سوخت از یک ماه به یک هفته کاهش می‌یابد
  • تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی در دستورکار استانداری اصفهان
  • تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستور کار استانداری است
  • کاهش ۵۰ درصدی نرخ بازگشت پروازها در ایام نوروز به دلیل نقص فنی
  • پرواز گرگان-مشهد-گرگان برای روزهای یکشنبه و سه شنبه هر هفته بر قرار شد
  • خسارات وارده قطع ۳ هزار اصله نهال در الیمالات نور، جبران شود
  • خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود
  • پروژه پتروشیمی نهاوند منتظر تأیید کمیسیون امور زیربنایی است
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۷ فروردین؛ ۴ فوتی و ۱۰۰۰ ابتلای جدید