Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری پرس اسوسیشن، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا یک روز پس از اخراج مایکل آتکینسون گفت که این دیده‌بان مستقل باید شکایت مورد نظر را با او در میان می‌گذاشت.

رئیس‌جمهوری آمریکا جمعه در نامه‌هایی به کمیته‌های اطلاعاتی مجلس نمایندگان و سنای آمریکا، با اعلام تصمیم برای اخراج آتکینسون گفت که دیگر به این بازرس کل سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا اعتمادی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برکناری این بازرس کل، بخشی از خانه‌تکانی بزرگتر در جامعه اطلاعاتی آمریکا به دست دونالد ترامپ است که همواره به این کارشناسان اطلاعاتی به دیده تردید نگریسته است.

انتقاد روز شنبه ترامپ پس از آن مطرح شد که همکاران آتکینسون در مقام دفاع از او برآمدند. مایکل هوروویتز، بازرس کل در وزارت دادگستری آمریکا گفت آتکینسون به "صداقت، عملکرد حرفه‌ای و تعهد به قانون و نظارت مستقل" شناخته شده بود. او گفت این شامل اقدامات آتکینسون در مدیریت شکایت افشاگر پرونده اوکراین هم می‌شود.

مایکل آتکینسون از جمله مقام‌های امنیتی آمریکا بود که سال گذشته میلادی در پیشرفت تحقیقات در پروندۀ استیضاح دونالد ترامپ نقش داشت.

ترامپ در نامه خود خطاب به قانونگذاران آمریکایی نوشت فرمان اخراج مایکل آتکینسون از مقامش ظرف ۳۰ روز آینده اجرایی خواهد شد. او اعلام کرد: «بسیار مهم است که من به افرادی که برای مقام بازرس کل انتخاب می‌شوند، اطمینان کامل داشته باشم.»

مایکل آتکینسون از جمله افرادی بود که سال گذشته میلادی اعلام کرد گزارش‌های افشاگر مکالمات «اوکراین گیت» دربارۀ سوءاستفاده دونالد ترامپ از قدرتش و اعمال فشار بر رئیس جمهوری اوکراین برای تحقیق از جو بایدن و پسرش، از اعتبار کافی برای انجام تحقیقات برخوردار است.

بنا بر گزارش‌های وزارت دادگستری آمریکا، مایکل آتکینسون همچنین از جمله افرادی بود که معتقد بود دونالد ترامپ با اعمال فشار بر ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین، به‌طور بالقوه «امنیت ملی و ضد اطلاعاتی کشور را به خطر انداخته است».

تصمیم دونالد ترامپ برای اخراج مایکل آتکینسون آن هم در حالی که ایالات متحده با بحران شیوع کرونا دست و پنجه نرم می‌کند، انتقاد دموکرات‌های این کشور را در پی داشت.

مارک وارنر، سناتور دموکرات در این باره گفت: «در شرایط اضطرار ملی، این غیرقابل تصور است که رئیس جمهوری بار دیگر تلاش کند با هدف گرفتن یکی دیگر از مقامات اطلاعاتی کشور آن هم تنها به این دلیل که وظیفه‌اش را انجام داده است، یکپارچگی جامعه اطلاعاتی آمریکا را تضعیف کند.»

* ایسنا

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: اطلاعاتی آمریکا مایکل آتکینسون دونالد ترامپ رئیس جمهوری بازرس کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۳۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرملین مقام ارشد اطلاعاتی مسکو را راهی پیونگ‌یانگ کرد!

به گزارش خبرگزاری مهر، براساس اعلام خبرگزاری دولتی کره شمالی، سرگئی ناریشکین، رییس سرویس اطلاعات خارجی روسیه در سفری دو روزه راهی پیونگ‌یانگ شد و با ری چانگ‌دائه، وزیر امنیت کشور کره شمالی دیدار کرد.

به نوشته رسانه کره شمالی، این سفر ۲۵ تا ۲۷ مارس انجام شد و ناریشکین در گفت‌وگو با «ری چانگ‌دائه» گزارشی درباره شرایط بین‌المللی و اوضاع منطقه ارائه داد و گزارش مشابهی دریافت کرد.

در بخش دیگری از گزارش KCNA آمده است که طرفین در این ملاقات به طور گسترده درباره مسائل عملی در راستای تقویت همکاری متقابل با هدف مقابله با تحرکات جاسوسی و دسیسه‌های روزافزون قدرت‌های متخاصم، بحث و تبادل نظر کردند. این دیدار در حاشیه دیدار مقامات ارشد اطلاعاتی دو کشور و در فضایی «دوستانه و صمیمانه» صورت گرفت.

ناریشکین از متحدان نزدیک ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه است و پیشتر به عنوان رییس دفتر کرملین فعالیت می‌کرد و در ادامه سخنگوی مجلس سفلی پارلمان روسیه شد و از سال ۲۰۱۶ مدیریت سرویس امنیت خارجی مسکو را برعهده دارد.

به نوشته نیوزویک که این خبر را منتشر کرده است، سفرهای خارجی مقامات ارشد اطلاعاتی کشورها عموما با زمان واقعی سفر منتشر نمی‌شود مگر آنکه اهداف خاصی پشت پرده انتشار چنین اخباری وجود داشته باشد.

روابط راهبردی بین مسکو و پیونگ‌یانگ درست به روزهای نخستین جنگ سرد باز می‌گردد؛ زمانی که شوروی سابق به نخستین کشور، به طور رسمی جمهور دموکراتیک خلق کره را در سال ۱۹۴۸ به رسمیت شناخت و در ادامه نیز در جریان جنگ کره، پیونگ‌یانگ را از لحاظ نظامی پشتیبانی کرد. همچنین از آغاز جنگ اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ نیز روابط روسیه و کره شمالی افزایش پیدا کرده و این مساله، نگرانی غرب به ویژه آمریکا را به‌دنبال داشته است.

کد خبر 6064273

دیگر خبرها

  • انتقاد امام‌جمعه سنندج از افزایش سرسام‌آور رهن و اجاره خانه‌
  • سکوت وزارت بهداشت مایه شرمساری است
  • نیویورک‌تایمز: آمریکا نخواست اطلاعات کامل تهدید تروریستی را به روسیه بدهد
  • کرملین مقام ارشد اطلاعاتی مسکو را راهی پیونگ‌یانگ کرد!
  • سفر مقام اطلاعاتی روسیه به کره شمالی
  • از زنان غیرنظامی اوکراینی در آموزش های متمرکز تا جلسه دادگاه دونالد ترامپ
  • از زنان غیرنظامی اوکراینی در آموزش های متمرکز تا جلسه دلدگاه دونالد ترامپ
  • ادعای مقام آمریکایی: ایران با یک کشتی اطلاعاتی در جیبوتی حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند
  • حکم ممنوعیت رسانه‌ای برای ترامپ
  • حکم ممنوعیت رسانه‌ای برای ترامپ در پرونده پرداخت حق‌السکوت