Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-18@03:56:36 GMT

جزئیات تمهیدات حمایتی تاکسیرانان در پی شیوع کرونا

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۸۳۱۶۰

جزئیات تمهیدات حمایتی تاکسیرانان در پی شیوع کرونا

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری مشهد گفت: اگر تاکسیرانان نتوانستند تا پایان اسفندماه سهمیه بنزین خود را استفاده کنند، این سهمیه باطل نمی‌شود.

به گزارش قدس آنلاین، محبی مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری مشهد به تمهیدات حمایتی برای تاکسیرانان اشاره کرد و گفت: براساس مصوبه شورای شهر، آبونمانی که راننده‌های تاکسی در خطوط از ۳۰ تا ۶۰‌هزار تومان پرداخت می‌کنند، از اسفند تا پایان خردادماه بخشیده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او تصریح کرد: همچنین رانندگانی که پروانه کار آن‌ها در این‌مدت باطل شده است، تا پایان اردیبهشت‌ماه لازم نیست که پروانه خود را تمدید کنند و پس از آن نیز هزینه تمدید پروانه با ۵۰ درصد تخفیف انجام خواهد شد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری مشهد گفت: هماهنگی لازم انجام شده است تا اگر تاکسیرانان نتوانستند تا پایان اسفندماه سهمیه بنزین خود را استفاده کنند، این سهمیه باطل نشود.

محبی افزود: طبق پیگیری‌هایی که انجام شده قرار است سبد معیشتی به تمام تاکسیرانان تعلق گیرد، به همین منظور فهرست مجموع تاکسی‌رانان توسط اتحادیه‌ها به دولت ارائه شده است.

او ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و برای حفظ سلامت رانندگان تاکسی و شهروندان درخواست داریم تا شهروندان از پرداخت پول نقد خودداری کرده و کرایه تاکسی را از طریق روش‌های الکترونیک پرداخت کنند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری مشهد گفت: درهمین راستا امکان پرداخت کرایه به صورت اینترنتی توسط کدهایی که در تاکسی‌ها جانمایی شده است، مهیا شده است.

محبی با بیان این که پس از شیوع ویروس کرونا، به صورت میانگین شاهد کاهش ۷۰ درصدی حمل ‌ونقل مسافر در شهر هستیم، افزود: این موضوع باعث شده تا ناوگان تاکسیرانی حداکثر تا ۳۰ درصد ظرفیت فعالیت داشته باشند.

او با اشاره به تمهیداتی که برای رعایت نکات بهداشتی در این‌ایام در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: مجموع ناوگان روزانه به صورت فردی یا گروهی ضدعفونی می‌شود و چهار خودرو که مجهز به مواد ضدعفونی‌کننده‌اند نیز در شهر اقدام به ضدعفونی تاکسی‌ها می‌کنند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری مشهد گفت: همچنین حدود ۷۰۰۰ پک بهداشتی در اختیار تاکسی‌رانان قرار گرفته است؛ بر این اساس اگر راننده‌ها این پک را دریافت نکرده‌اند، می‌توانند به تاکسیرانی مراجعه کنند.

محبی افزود: معاونت مالی و اداری شهرداری به‌طور جدی به دنبال تهیه مواد ضدعفونی برای بخش‌های مختلف شهرداری است که در صورت تأ‌مین بازهم در میان رانندگان توزیع خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: تمهیدات حمایتی تا پایان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۳۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم فرهنگ‌سازی تفکیک زباله‌های خطرناک در قم

سید عبدالله میرابراهیمی، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با اشاره به اهمیت مدیریت صحیح پسماند‌های شهری اظهار کرد: نظم‌بخشی به مباحث مدیریت پسماند در کشور نیاز به تدوین ضوابط به‌صورت دقیق دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه قانون مدیریت پسماند جدید است، هنوز شیوه‌نامه‌ها تکمیل‌نشده و با جلسه‌ای که با رئیس کمیسیون محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی و هیئت مقررات زدایی مجلس برگزار شد، شیوه‌نامه نحوه ساماندهی مراکز، گاراژ‌ها و شرکت‌های فعال در حوزه مدیریت پسماند مورد تدوین قرار گرفت.

به گفته مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم، سازمان متناسب با مناسبت‌ها، تلاش می‌کند که بهترین امکانات را در شهر فراهم سازد و در راستای خدمات کیفی‌تر در سازمان اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

میرابراهیمی خاطرنشان کرد: سازمان پسماند در ایام نوروز با توجه به حضور گسترده مسافران و زائران تلاش کرد که تیم اجرایی را به‌ویژه در حوزه جمع‌آوری پسماند و تجهیزات به‌صورت کامل آماده سازد.

وی با بیان اینکه در ایام نوروز در بوستان‌ها آموزش شهروندان با مشارکت گروه‌های آموزشی و هیئت‌های تئاتر انجام گرفت، عنوان کرد: سال گذشته میانگین پسماند حدود ۶۰۳ تن بود و در طول سال روزانه به طور میانگین ۶۲۰ تا ۶۴۰ تن زباله جابه‌جا می‌کنیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با تأکید بر اینکه بخش عمده فعالیت سازمان در حوزه فرهنگ‌سازی است، افزود: با توجه به اینکه در سازمان تولید کود کمپوست را داریم سعی کردیم فراتر از پسماند خشک و تر، به شهروندان آموزش دهیم تا پسماند‌های خطرناک خود را نیز جدا کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • افزایش حداکثر ۴۵ درصدی نرخ تاکسی در تهران/ شهروندان آنلاین پرداخت کنند
  • راه‌اندازی ۵ ایستگاه سنجش کیفیت هوا توسط شهرداری قم
  • آغاز جذب افراد زباله‌گرد و کارتن‌خواب به عنوان پاکبان
  • شرق تهران هم به آتش‌نشانی بانوان مجهز شد | بازرسی از ساختمان‌ های ناایمن ادامه دارد
  • افتتاح دومین ایستگاه آتش‌نشانی بانوان کشور در تهران
  • جذب افراد زباله‌گرد و کارتن‌خواب به عنوان پاکبان
  • پلمب ۸۰ گاراژ جمع‌آوری زباله در شهر قم
  • لزوم فرهنگ‌سازی تفکیک زباله‌های خطرناک در قم
  • جایگزینی تاکسی های فرسوده تهران با تاکسی های برقی کرمان موتور / ارائه تسهیلات ویژه برای خرید خودرو
  • پیکان و آردی از چرخه تاکسیرانی قزوین خارج می‌شود