Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/زنجان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، از به نتیجه رسیدن بسته حمایت از صنعت گردشگری و صنایع‌دستی با پیگیری‌های وزیر میراث‌فرهنگی در دولت خبر داد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، امیر ارجمند گفت: بسته حمایتی  که به واسطه خسارت‌های متحمل شده در زمان شیوع ویروس کرونا، با پیگیری‌های وزیر میراث‌فرهنگی، شامل حال واحدها، فعالان گردشگری و صنایع‌دستی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اعلام کرد: این بسته حمایتی با هدف حفظ اشتغال نیروی انسانی شاغل در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی تهیه شده است که این افراد از این دو صنعت برای امرار معاش استفاده می‌کردند تا جلوی ایجاد مشکل برای نیروی انسانی این حوزه را بگیرد.

ارجمند افزود: افراد فعال، هنرمند، مهم‌ترین سرمایه صنعت گردشگری و صنایع‌دستی بوده است. آمار جمعیت بیکار شده در صنعت گردشگری و صنایع‌دستی زنجان به زودی مشخص خواهد شد و اقدامات بعدی در این خصوص انجام خواهد یافت.

این مسئول ادامه داد: امهال سه ماهه مالیات اعم از مالیات بر درآمد و مالیات بر ارزش‌افزوده و تعویق سه ماهه بازپرداخت تسهیلات بانکی، از جمله موارد حمایتی این بسته به‌شمار می‌رود.

ارجمند تصریح کرد: همچنین امهال ۲۳ درصد حق بیمه کارفرمایی پرسنل شاغل در واحدهای گردشگری و صنایع‌دستی، از دیگر موارد این بسته حمایتی است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان زنجان، تعویق پرداخت قبوض خدماتی (آب، برق و گاز) را به مدت سه ماه و پس از آن به صورت اقساطی را از دیگر موارد مطرح شده در بسته حمایتی دولت عنوان کرد و گفت: همچنین امکان استفاده واحدها و فعالان گردشگری و صنایع‌دستی از اوراق تضمینی سرمایه در گردش، گواهی اعتبار مولد (طرح گام) و امکان استفاده از تسهیلات بانکی با نرخ ۱۲ درصد در این طرح لحاظ شده است.

ارجمند خاطرنشان کرد: علاوه بر این تمدید سه ماهه موارد فوق‌الذکر به شش ماه نیز توسط وزارتخانه در دست پیگیری است که با نهایی شدن، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری میراث فرهنگی گردشگري زنجان گردشگری و صنایع دستی میراث فرهنگی بسته حمایتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۳۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۳۵۰ میلیارد وام به هنرمندان صنایع دستی خراسان جنوبی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان جنوبی گفت: سال گذشته بیش از ۳۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی از محل اعتبارات مشاغل خانگی و تبصره ۱۸  پرداخت شد. - اخبار استانها -

 هادی شاه‌وردی در گفتگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند اظهار داشت: در راستای حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان مبلغ 108 میلیارد و 110 میلیون ریال از محل اعتبارات اعطایی بند الف تبصره 18 برای 177 طرح صنایع‌دستی در راستای حمایت از تولید و اشتغال‌زایی و ثبات اقتصادی و حفظ زنجیره ارزش پرداخت شد. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی  افزود: مبلغ 244 میلیارد و 448 میلیون ریال نیز به 214 طرح از محل اعتبارات مشاغل خانگی در سال 1402 پرداخت شده است. 

وی بیان کرد: سال گذشته لیست 750 هنرمند صنایع‌دستی متقاضی بیمه تامین اجتماعی برای وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی طی دو مرحله برای تأمین منابع ارسال شد.

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • موافقت با 14 طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • خروج ایران از شورای بین‌المللی موزه‌ها تکذیب شد
  • ۱۸میلیارد تومان صرف مرمت بناهای تاریخی کردستان شد
  • کشف بیش از ۳۰ شی عتیقه از قاچاقچیان در رودبار
  • پرداخت ۳۵۰ میلیارد وام به هنرمندان صنایع دستی خراسان جنوبی
  • ضرغامی: نیمی از مردم دنیا می‌توانند بدون روادید به ایران سفر کنند
  • ضرغامی: ورودی تمامی شهرها بازارچه صنایع‌دستی ایجاد می‌شود
  • ضرغامی: نیمی از مردم دنیا می توانند بدون روادید به ایران سفر کنند
  • نیمی از مردم دنیا می توانند بدون روادید به ایران سفر کنند
  • ۳.۵ میلیارد نفر امکان سفر بدون روادید به ایران را دارند