Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-24@04:51:06 GMT

حمله بدافزاری به نرم افزار داکر

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۸۳۱۹۴

حمله بدافزاری به نرم افزار داکر

محققان از شناسایی بدافزاری خبر داده اند که در ماه های اخیر در حال بررسی و کنترل اینترنت برای شناسایی سرورهای مجهز به نرم افزار داکر بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از زددی نت، یک بدافزار در ماه های گذشته برای شناسایی پرت های مختلف رایانه های سرور و نفوذ به آنها در صورت استفاده از نرم افزار داکر تلاش کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هکرها بعد از نفوذ به سرورهای هدف بدافزاری را به منظور سرقت ارز رمزها بر روی آنها نصب کرده اند. این بدافزار کینسینگ نام دارد و بررسی های موسسه امنیتی آکوآ نشان می دهد حملات یادشده از سال ۲۰۱۹ آغاز شده و کماکان ادامه دارد.

 

نرم افزار داکر یک برنامه رایانه ای متن باز است که با شبیه سازی محیط سیستم عامل ها اجرای نرم افزارهای مختلف کاربردی را ممکن می کند. در واقع یکی از کاربردهای مهم این برنامه عبارت است از: نصب سریع یک سیستم عامل، نصب ابزارهای مورد نیاز روی آن و در نهایت آزمایش نرم افزار خود و پس از پایان کار پاک کردن محیط آزمایش. در واقع داکر نسخه ای کوچک از هر سیستم عامل را در خود دارد که بدون نیاز به نصب سیستم عامل های سنگین و پیچیده می توان نرم افزارها را بر روی آن نصب و آزمایش کرد.

داکر در سال ۲۰۱۳ شروع به کار کرد و توسط شرکت داکر توسعه داده می‌شود. این خدمات در دو نوع رایگان و پولی در دسترس است. هنوز عوامل این حملات و میزان خسارات ناشی از آن مشخص نشده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: اینترنت نرم افزار بدافزار شناسایی سیستم عامل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۳۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش بلیت قطار‌های حومه‌ای قم فقط از نرم افزار سبرا

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز قم؛ غلامحسین دباغ گفت: از اول اردیبهشت امسال خرید بلیت قطار‌های حومه‌ای فقط از طریق سایت ticket.rai.ir و نرم افزار سبرا امکان پذیر است و از وب سایت‌ها و سیستم آژانس‌های مسافری حذف شده است.    وی افزود: مسافران حومه‌ای می‌توانند با مراجعه به سایت و دانلود نرم افزار سبرا نسبت به تهیه بلیت اقدام نمایند.   دباغ گفت: برای سهولت در فرآیند دریافت، نرم افزار مذکور و نحوه استفاده از آن در کانال ایتا راه آهن قم به نشانی https://eitaa.com/ravabetomomiqomrailway بارگذاری شده است.

دیگر خبرها

  • توسعه فناوری همگام با تحولات آموزشی/ تولید نرم‌افزار داخلی با قابلیت آزمایشگاه فیزیکی شخصی
  • عامل حمله به کنسولی ایران در پاریس به حبس محکوم شد
  • محکومیت عامل حمله به ساختمان کنسولی ایران در پاریس به حبس | متهم: می خواستم از مقامات ایران انتقام بگیرم!
  • عامل حمله به ساختمان کنسولی سفارت ایران در پاریس به حبس محکوم شد
  • «متاورس» بازگشته است
  • « متاورس » بازگشته است؟
  • اولین آزمایش ضد حمله هسته‌ای کره شمالی
  • اجرای طرح دوگانه سوز کردن نانوایی های چالدران
  • فروش بلیت قطار‌های حومه‌ای قم فقط از نرم افزار سبرا
  • آمریکا و رژیم صهیونیستی عامل حمله به پایگاه حشد شعبی هستند