Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-19@01:52:34 GMT

اولین قطعنامه سازمان ملل درباره کرونا

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۸۳۲۱۰

در پی افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان به رقمی بیش از یک میلیون نفر و افزایش شمار جان‌باختگان این بیماری به دست‌کم ۵۰ هزار نفر، مجمع عمومی سازمان ملل متحد اولین قطعنامه خود را در موضوع شیوع جهانی این ویروس صادر کرد. ناطقان: این قطعنامه که توسط کشورهای سوئیس، اندونزی، سنگاپور، نروژ، لیختن‌اشتاین و غنا پیشنهاد شده است، بر همکاری بین‌المللی و چندجانبه‌گرایی کشورها برای مقابله با کرونا همچنین بر «لزوم رعایت کامل حقوق بشر» و خودداری از «اعمال هرگونه تبعیض، نژادپرستی و بیگانه‌هراسی» در راه مقابله با این اپیدمی تاکید دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



قطعنامه سازمان ملل با وجود مخالفت برخی از کشورها همچون روسیه، درنهایت با رای موافق ۱۸۸ دولت از ۱۹۳ عضو این سازمان به تصویب رسید و موافقان آن بر نقش محوری سازمان ملل برای حل بحران‌های جهانی ناشی از شیوع کرونا به ویژه بحران سلامت و اقتصاد تاکید کردند.

به گزارش یورونیوز، روسیه یکی از مخالفان قطعنامه جدید سازمان ملل بود. نماینده مسکو پیش‌نویس قطعنامه دیگری را به سازمان ملل ارائه کرد که در آن ضمن تاکید بر همکاری‌های جهانی برای مبارزه با این بحران، خواسته شده بود تا با توجه به شیوع جهانی کرونا و با هدف مبارزه موثرتر با آن، تحریم‌های بین‌المللی لغو شوند.

این پیش‌نویس که از حمایت چهار کشور جمهوری آفریقای مرکزی، کوبا، نیکاراگوئه و ونزوئلا برخوردار بود در نهایت نتوانست به تصویب اکثریت اعضا برسد.


منبع: خبر انلاین برچسب ها: صدور ، کرونا ، ناطقان ، سازمان ملل

منبع: ناطقان

کلیدواژه: صدور کرونا ناطقان سازمان ملل سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۳۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین: آمریکا نباید خود را بالاتر از همه بداند

وانگ یی، وزیر امور خارجه چین تاکید کرد که هر کشور عضو سازمان ملل می‌داند که تصمیمات شورای امنیت بر اساس منشور ملل متحد برای همه کشور‌ها الزام آور است.

براساس گزارش ریا نووستی، وانگ یی در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک پس از دیدار با همتای اندونزیایی خود گفت: ما امیدواریم که آمریکا خود را بالاتر از دیگران تلقی نکند و با دقت به صدای جامعه بین المللی گوش دهد.

به گفته وی، در سازمان ملل متحد هیچ استثنایی در مورد رعایت قوانین بین‌المللی از جمله قوانین شورای امنیت وجود ندارد و آمریکا امتیازات ویژه ندارد.

او افزود: ما امیدواریم که آمریکا عادات قدیمی خود را تغییر دهد و خود را بالاتر از دیگران قرار ندهد. با عضویت در سازمان ملل و همکاری با سایر کشور‌های عضو، باید به تعهدات بین المللی خود عمل کند. واشنگتن باید از قطعنامه ۲۷۲۸ حمایت کند و به دنبال آتش بس همه جانبه در نوار غزه در اسرع وقت باشد. نجات مردم فلسطین از مصیبت آنها هنوز ممکن است. 

در ۲۵ مارس، شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه ۲۷۲۸ را تصویب کرد که در آن خواستار آتش بس فوری در ماه رمضان شد تا منجر به  آتش بس دائمی و پایدار و رفع همه موانع بر سر راه ارائه کمک‌های بشردوستانه در مقیاس بزرگ شود. اما رژیم صهیونیستی با تکیه بر حمایت آمریکا و غرب هنوز این قطعنامه را اجرا نکرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد
  • آمریکا باز هم قطعنامه عضویت فلسطین را وتو می‌کند
  • آمریکا قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را وتو می‌کند
  • تل‌آویو باید هرگونه طرح حمله به رفح را کنار بگذارد
  • چین: تل‌آویو باید هرگونه طرح حمله به رفح را کنار بگذارد
  • خبرگزاری تاس: درخواست روسیه از شورای امنیت برای تحریم اسرائیل
  • یک سالگی جنگ داخلی سودان
  • چین: آمریکا نباید خود را بالاتر از همه بداند
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • رأی‌گیری جدید برای عضویت فلسطین در سازمان ملل