Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم گفت: شـبکه ابررایانش ملی از تمامی پژوهش‌های ملی در راستای مبارزه با ویروس کرونا و پیامـدهای اقتصادی و شـیوع آن، حمایت و پشتیبانی محاسـباتی می‌کند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزرای دانشجو به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، مسعود برومند معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در نامه‌های جداگانه‌ای به معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین روسای دانشگاه‌ها، موسسات آموزش عالی، مراکز پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری گفت: شـبکه ابررایانش ملی تحت حمایت دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهش و فناوری وزارت علوم، از تمامی پژوهش‌های ملی و بین‌المللی در راستای مبارزه با ویروس کرونا و پیامـدهای اقتصادی و اجتماعی شـیوع آن، حمایت و پشتیبانی محاسـباتی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بنابر اعلام این دفتر، ضمن آرزوی سلامتی و تندرستی برای تمامی مردم شریف ایران و به امید غلبه بر مشکلات ناشی از شیوع و ابتلا به بیماری ویروس کرونا، به اطلاع کلیه پژوهشگران، فناوران ودانشگاهیان عزیز می‌رساند که شبکه ابررایانش ملی تحت حمایت دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، از تمامی پژوهش‌های ملی و بین‌المللی در راستای مبارزه با ویروس کرونا و پیامد‌های اقتصادی و اجتماعی شیوع آن، حمایت و پشتیبانی محاسباتی می‌کند.

در این راستا و به منظور ایفای نقش ملی و منطقه‌ای، این شبکه بر اساس مأموریت در نظرگرفته شده از طرف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، امکانات سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و مغزافزاری خود را در اختیار پژوهش‌های مرتبط با موضوع ویروس کرونا قرار می‌دهد.   بدین‌وسیله از کلیه پژوهشگران و فناورانی که به هر نحوی برای یافتن دارو و درمان و یا رفع مشکلات ناشی از شیوع بیماری ویروس کرونا نیاز به انجام محاسبات و شبیه‌سازی‌های پیشرفته دارند، دعوت می‌شود تا درخواست‌های خود را مستقیم به شبکه ابررایانش ملی مندرج در ذیل این نامه ارسال کنند. این درخواست‌ها در اسرع وقت مورد بررسی قرارگرفته و با اولویت بالا امکانات محاسباتی موجود این شبکه در اختیار متقاضیان قرار خواهند گرفت.   امید است که با تلاش دانشگاهیان، پژوهشگران و فناوران کشور و همراهی مردم و مسئولان بتوان هر چه سریع‌تر در مبارزه با ویروس کرونا پیروز شده و اعضای شبکه ابررایانش ملی نیز بتوانند در راستای شکست این ویروس منحوس مشارکت کرده و به نقش و رسالت ملی خودعمل کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مسعود برومند وزارت علوم ویروس کرونا وزارت بهداشت پژوهش راستای مبارزه با ویروس کرونا پژوهش و فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری حمایت و پشتیبانی پژوهش های ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۳۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موزه ها گنحینه فاخر علم و هویت ایرانیان هستند

به گزارش خبرنگار مهر، صمد ابراهیمی نژاد ظهر چهارشنبه در در اولین کنفرانس بین المللی موزه‌ها در سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: موزه ها مکانی برای تحقیق، ترویج و آموزش هویت پیشینیان ما به شمار می‌روند که باید در حراست از این گنجینه ها همه بکوشیم.

وی اهمیت برگزاری این کنفرانس بین المللی را یادآور شد و خاطرنشان کرد: سه وزارتخانه علوم، تحقیقات و فناوری و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و وزارت کشور در برگزاری این کنفرانس ایفای نقش می‌کنند و این اهمیت موضوع را نشان می‌دهد.

مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی را در برگزاری کنفرانس های علمی پیشرو اعلام کرد و گفت: توجه به هویت بومی و منطقه ای در هر استان مهم و حیاتی است و موزه ها یکی از مهمترین محمل ها برای معرفی و شناسایی این هویت هاست.

ابراهیمی نژاد با تاکید بر غیرقابل تغییر بودن تاریخ و جغرافیا گفت: وزارت علوم موظف است در کنار وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای حفظ و انتقال میراث فرهنگی به آیندگان تلاش کند.

وی ادامه داد: موزه‌ها تنها محل بازدید اشیای تاریخی نیستند بلکه مکانی برای تحقیق، ترویج و آموزش هویت پیشینیان ما به شمار می‌روند.

مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه در دانشگاه‌ها نیز گنجینه‌هایی به شکل موزه داریم و باید حفظ و معرفی شوند، افزود: اگر به دنبال اشاعه تمدن ایرانی اسلامی هستیم باید ابتدا آگاهی کاملی نسبت به هویت و پیشینه خودمان داشته باشیم و آنها را به نسل‌های جدید منتقل کنیم.

ابراهیمی نژاد تصریح کرد: با روی کار آمدن انقلاب تکنولوژی باید نگران ناآگاهی فرزندان از گذشته خود باشیم و لازم است در راستای حفظ و اشاعه موزه‌ها از هیچ کوششی دریغ نکنیم.

کد خبر 6087750

دیگر خبرها

  • دانشگاه محقق اردبیلی میزبان اولین کنفرانس بین المللی موزه
  • رتبه دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی قابل توجه است
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • از مبارزه حق طلبانه فلسطین حمایت می کنیم
  • کابل: از مبارزه حق طلبانه مردم فلسطین حمایت می‌کنیم
  • موزه ها گنحینه فاخر علم و هویت ایرانیان هستند
  • دهمین همایش بین‌المللی علوم شناختی برگزار می‌شود
  • دهمین همایش بین‌المللی دوسالانه علوم شناختی برگزار می‌شود
  • ضرورت شبکه‌سازی میان مراکز نوآوری و کارآفرینی
  • توسعه علمی، سکوی جهش تولید