Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@23:26:59 GMT

وضعیت اقتصاد ایران در پاییز ۹۸

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۸۳۲۸۷

وضعیت اقتصاد ایران در پاییز ۹۸

به گزارش خبرگزاری مهر، مرکز آمار ایران گزارش فصلی اقتصاد ایران در پاییز ١٣٩٨ را منتشر کرد.

بر این اساس در فصل پاییز ١٣٩٨ محصول ناخالص داخلی به قیمت ثابت سال ١٣٩٠ به رقم ١٦٥٤١٩٣ میلیارد ریال بوده که رشد آن نسبت به مدت مشابه سال قبل ١.٧- درصد بوده است. در این فصل رشد اقتصادی بدون نفت ٩.٠ درصد رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی کل کشور (بر مبنای سال ١٣٩٥) رقم ١٨٨.٨ بوده که درصد تغییرات دوازده ماه منتهی به آذرماه ١٣٩٨ نسبت به دوره مشابه قبل (نرخ تورم) ٤٠.٠ درصد بوده است.

نرخ بیکاری جمعیت ١٠ ساله و بیشتر ١٠.٦ درصد بوده است که نسبت به فصل تابستان ١٣٩٨، ٠.٢ درصد افزایش داشته است. در فصل پاییز ١٣٩٨ تعداد پروانه‌های ساختمانی صادر شده توسط شهرداری‌های کشور ٣٤٦٢٩ فقره بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل ١٥.٦ درصد رشد داشته است.

حجم نقدینگی کل کشور در پایان آذرماه ٢٢٦٢٣.١ هزار میلیارد ریال بوده که نسبت به پایان سال ١٣٩٧ رشد ٢٠.٢ درصدی داشته است. در فصل پاییز ١٣٩٨ حجم صادرات غیر نفتی و واردات گمرکی به ترتیب ١١١٨٨ و ١٠٤١٤ میلیون دلار بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل به ترتیب ٠.٩ درصد و ٧.٦ درصد رشد داشته است.

کد خبر 4892497 سمیه رسولی

منبع: مهر

کلیدواژه: اقتصاد رشد اقتصادی ایران بیکاری تورم مرکز آمار ایران ویروس کرونا قیمت نفت ایالات متحده آمریکا بانک مرکزی ایران بورس وزارت صنعت معدن و تجارت بازار سهام قیمت دلار بیکاری وزارت نیرو وزارت جهاد کشاورزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای شاخص کل بورس گمرک ایران پاییز ١٣٩٨

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۳۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تردد حدود ۱۲ میلیون خودرو از محورهای استان قزوین

جواد حق لطفی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از آغاز طرح خدمات نوروزی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین در روز ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ تاکنون ۲۵ هزار و ۷۰۵ مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی استان قزوین جابه‌جا شدند.

وی افزود: این میزان جابجایی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین یادآور شد: در همین مدت ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار و ۷۹۵ تردد وسیله نقلیه توسط سامانه‌های ترددشمار مرکز مدیریت راه‌ها در استان قزوین ثبت شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این میزان تردد در محورهای استان قزوین نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد رشد داشته است.

کد خبر 6063019

دیگر خبرها

  • کاهش ۶ درصدی مراجعان به اورژانس بیمارستان‌ها
  • ◄ تصادف مرگبار پژو پارس با تریلر / ثبت بیش از سه میلیون تخلف سرعت غیرمجاز در راه های استان تهران
  • فوت ۱۰ نفر در حادثه رانندگی نوروز امسال در کردستان
  • گیر و گور اقتصاد ایران چیست؟
  • وضعیت انس طلا در بازار جهانی چگونه خواهد بود؟
  • وضعیت انس طلا در بازار جهانی چگونه خواهد بود؟/ بهترین پرتفو بورسی
  • تردد حدود ۱۲ میلیون خودرو از محورهای استان قزوین
  • افزایش ۳ درصدی اعمال جراحی در نوروز ۱۴۰۳
  • قیمت مسکن در اقتصادهای پیشرفته مقرون به صرفه است؟
  • وضعیت بازارهای مالی داخلی در سالی که گذشت