Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@02:01:33 GMT

رشد اقتصادی بدون نفت در پاییز ۱۳۹۸ به ۰.۹ رسید

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۸۳۳۴۵

رشد اقتصادی بدون نفت در پاییز ۱۳۹۸ به ۰.۹ رسید

به گزارش خبرگزاری مهر، مرکز آمار ایران گزارش فصلی اقتصاد ایران در پاییز ١٣٩٨ را منتشر کرد.

بر این اساس در فصل پاییز ١٣٩٨ محصول ناخالص داخلی به قیمت ثابت سال ١٣٩٠ به رقم ١٦٥٤١٩٣ میلیارد ریال بوده که رشد آن نسبت به مدت مشابه سال قبل ١.٧- درصد بوده است. در این فصل رشد اقتصادی بدون نفت ٩.٠ درصد رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی کل کشور (بر مبنای سال ١٣٩٥) رقم ١٨٨.٨ بوده که درصد تغییرات دوازده ماه منتهی به آذرماه ١٣٩٨ نسبت به دوره مشابه قبل (نرخ تورم) ٤٠.٠ درصد بوده است.

نرخ بیکاری جمعیت ١٠ ساله و بیشتر ١٠.٦ درصد بوده است که نسبت به فصل تابستان ١٣٩٨، ٠.٢ درصد افزایش داشته است. در فصل پاییز ١٣٩٨ تعداد پروانه‌های ساختمانی صادر شده توسط شهرداری‌های کشور ٣٤٦٢٩ فقره بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل ١٥.٦ درصد رشد داشته است.

حجم نقدینگی کل کشور در پایان آذرماه ٢٢٦٢٣.١ هزار میلیارد ریال بوده که نسبت به پایان سال ١٣٩٧ رشد ٢٠.٢ درصدی داشته است. در فصل پاییز ١٣٩٨ حجم صادرات غیر نفتی و واردات گمرکی به ترتیب ١١١٨٨ و ١٠٤١٤ میلیون دلار بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل به ترتیب ٠.٩ درصد و ٧.٦ درصد رشد داشته است.

کد خبر 4892497 سمیه رسولی

منبع: مهر

کلیدواژه: اقتصاد رشد اقتصادی ایران بیکاری تورم مرکز آمار ایران ویروس کرونا قیمت نفت ایالات متحده آمریکا بانک مرکزی ایران بورس وزارت صنعت معدن و تجارت بازار سهام قیمت دلار بیکاری وزارت نیرو وزارت جهاد کشاورزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای شاخص کل بورس گمرک ایران پاییز ١٣٩٨

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۳۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اعلام دانشگاه آزاد ثبت نام از روز شنبه ۱ اردیبهشت ماه آغاز و تا روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ادامه دارد.

داوطلبان می توانند با مراجعه به سامانه ثبت نام الکترونیکی مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی به آدرس www.azmoon.org پس از مطالعه دفترچه راهنما و در صورت داشتن شرایط ویژه استعدادهای درخشان مقطع دکتری تخصصی ابتدا نسبت به خرید کارت اعتباری اقدام و سپس با ورود به سامانه نسبت به ثبت نام و انتخاب رشته / محل های درخواستی اقدام کنند.

همچنین لازم است پس از انتخاب رشته/محل، کد رهگیری و نسخه چاپی ثبت نام داوطلب تهیه و تا زمان اعلام نتایج حفظ شود.

کد خبر 6086639

دیگر خبرها

  • طرح کتابخانه‌های بدون کتاب در کشور اجرا شده است/ بی مهری نسبت به کتابخانه‌های عمومی کردستان
  • رشد ۲۶ درصدی ارزش صادرات از گمرکات سیستان و بلوچستان
  • افزایش ۳۱ درصدی تردد از مرز تمرچین
  • آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
  • فوت هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در تعطیلات
  • فوت هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در تعطیلات نوروز
  • آمار سازمان پزشکی قانونی؛ نوروز امسال هزار و ۶۵ نفر در تصادفات جان باختند
  • ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی، جان باختند
  • هیچ فناوری بدون مبنای هستی‌شناسانه نیست
  • کاهش میانگین تورم سالانه به کمتر از ۴۰ درصد/ نرخ تورم برای دهک بدون یارانه نقدی چند درصد است؟