Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار اصفهان گفت: شهرداری ضدعفونی کردن کوچه‌ها و معابر را وظیفه دائمی خود می‌داند و با داشتن امکانات خوب و بسیج پنج هزار نفر از نیروها هر روز این اقدام را انجام می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی امروز_ یکشنبه ۱۷ فروردین ۹۹_ در برنامه رادیویی «صدای شهر» اظهار کرد: بیماری کرونا یک پدیده اجتماعی است و به گونه‌ای شیوع پیدا کرده که زندگی انسان‌ها را تحت تأثیر خود قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شهرداری اصفهان از همان ابتدای شیوع ویروس کرونا تمام تلاش خود را به کار برده تا بتواند با آن مقابله کند.

شهردار اصفهان از همکاری و همراهی مردم که می‌تواند مدیران را به اهداف خود نزدیک کند، تشکر و قدردانی کرد و افزود: همکاری مردم می‌تواند مسئولان را به انجام اقدامات بیشتر امیدوار کند تا بتوانیم با رفتار جمعی بر این بیماری غلبه پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه با تغییر سبک زندگی مردم «در خانه ماندن» برای افراد کار راحتی نیست، گفت: تلاش می‌کنیم زمینه ماندن در خانه برای مردم راحت تر باشد، از این رو شهرداری برنامه‌های فرهنگی متعددی را آماده کرده که بعضی از آنها به صورت کلیپ پخش شده و در اختیار شهروندان قرار گرفته است و امیدواریم با رعایت آنها بتوانیم رفتار گروهی خوبی را از خود نشان دهیم تا در مقابله با این ویروس موفق شویم.

نوروزی با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای مقابله با کرونا، خاطرنشان کرد: آخرین اقدامات تهیه ۵۰ طرح آموزشی برای استفاده از فضاهای مجازی و فضاهای شهری و سبدهای خرید فروشگاه‌ها است.

وی ادامه داد: در حال حاضر دستورالعمل‌هایی برای ادارات و دستگاه‌های مختلف، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تمام مکان‌هایی که امکان تجمع شهروندان وجود دارد، در حال تهیه است تا بتوانیم طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را بر اساس این دستورالعمل‌ها اجرایی کنیم.

شهردار اصفهان گفت: تعدادی طرح در فروشگاه‌ها و مکان‌های عمومی ترسیم می‌شود تا آموزش خوبی به شهروندان صورت گیرد و همه شاهد فضای مناسب برای تداوم زندگی عادی باشیم.

وی تصریح کرد: شهرداری ضدعفونی کردن کوچه‌ها و معابر را وظیفه دائمی خود می‌داند و با داشتن امکانات خوب و بسیج پنج هزار نفر از نیروها هر روز این اقدام را انجام می‌دهد تا خیال شهروندان از عدم شیوع این ویروس آسوده باشد و فضایی امن و بهداشتی در شهر برای مردم داشته باشیم.

نوروزی تاکید کرد: تداوم همکاری شهروندان فضای خوبی را در شهر ایجاد خواهد کرد تا کسبه و اصنافی که شغل آنها تحت تأثیر ویروس به تعطیلی کشیده شده به شرایط عادی باز گردد.

کد خبر 417494

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهردار اصفهان قدرت الله نوروزی صدای شهر ویروس کرونا ضدعفونی شهرداری اصفهان کلانشهر شهر شهروند مشارکت شهروندان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۳۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌باش ۵۳۰ نیروی آتش‌نشان برای تأمین ایمنی شهروندان و مسافران نوروزی اصفهان

مسئول کمیته ایمنی و حوادث ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان گفت: کل نیروهای عملیاتی سازمان آتش‌نشانی اصفهان شامل حدود ۵۳۰ نیرو و عوامل ستادی برای تأمین ایمنی شهروندان و مسافران نوروزی در آماده‌باش کامل قرار دارند.

سرآتشیار محمدمهدی مقدس‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شب گذشته _دوشنبه ششم فروردین‌_ مسافران نوروزی ۱۰۸ چادر در کمپ باغ فدک برپا کردند و نیروهای آتش‌نشان مستقر در این محل ۲۴ وسیله گرمایشی را از چادر مسافران خارج کردند تا آن‌ها شب بدون حادثه‌ای را سپری کنند.

وی با بیان اینکه شب گذشته در مجموعه باغ فدک حادثه‌ای نداشتیم، افزود: نیروهای عملیاتی سازمان آتش‌نشانی در باغ فدک حضور دارند و با استفاده از دستگاه‌های مدرن حرارت‌سنج، میزان گرمای تمام چادرهای مسافران را سنجش می‌کردند تا شرایط ایمنی برای مسافران فراهم شود.

مسئول کمیته ایمنی و حوادث ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان خاطرنشان کرد: جدا از ایستگاه‌های بیست‌وهفت‌گانه آتش‌نشانی که هر روز حدود ۱۷۴ آتش‌نشان در آن آماده‌باش هستند، ۳۵ نفر در دو شیفت کاری به‌همراه دو دستگاه خودروی اطفائیه سبک و یک دستگاه موتورسیکلت مجهز به خاموش‌کننده در مجموعه باغ فدک فعال است.

مقدس‌زاده ادامه داد: با توجه به اضافه شدن یک فروند پهپاد مجهز به دوربین ترمال حرارت‌سنج به ناوگان عملیاتی سازمان آتش‌نشانی، رصد حرارت داخل چادرهای مسافران شب‌خواب در باغ فدک از این طریق انجام خواهد شد و این خدمت جدیدی برای ارتقای ایمنی مسافران نوروزی است.

وی خاطرنشان کرد: تدابیری برای رعایت نکات ایمنی ستاد دائمی خدمات سفر و اسکان مسافران نوروزی توسط این سازمان و خدمات ایمنی شهرداری این کلان‌شهر در نظر گرفته شده است.

مسئول کمیته ایمنی و حوادث ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان گفت: با توجه به درخواست مطرح شده از سوی اداره کل آموزش و پرورش استان، حدود ۵۰۰ مدرسه به سازمان آتش‌نشانی اعلام شد و اقدامات لازم در راستای بازدید ایمنی آن انجام و ایرادات ایمنی آن نیز احصا شد و نتیجه کلی برای مرتفع شدن به این اداره کل ارسال شده است.

مقدس‌زاده افزود: از هتل‌ها، مهمان‌پذیرها و خوابگاه‌های دانشجویی مورد درخواست بازدید کردیم و نکات ایمنی آن به اتحادیه‌ها و انجمن‌های مربوطه اعلام شد.

در ۲۴ ساعته گذشته امدادرسانی به سه حریق و ۲۴ حادثه انجام و خدمات ایمنی ارائه شده است

وی تاکید کرد: با توجه به شرایط جوی اعلام شده از سوی اداره کل هواشناسی و با نظر و هماهنگی مدیریت ستاد دائمی خدمات سفر، برای استفاده از ورزشگاه‌های منتخب سطح شهر، بازدید از سوی سازمان آتش‌نشانی انجام و اعلام شد حداقل موارد ایمنی آن باید رعایت شود.

مسئول کمیته ایمنی و حوادث ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان با اشاره به ایمنی منازل استیجاری گفت: بعضی از این منازل ایرادها و نواقصی داشت که به راحتی قابل احصا نبود، از این‌رو طبق هماهنگی انجام شده، دستورالعمل ایمنی برای رعایت مسافران نوروزی به اتحادیه مربوطه ارسال شده است تا در اختیار مسافران قرار گیرد و در کنار آن مالکانی که قرار بود منازل خود را در اختیار هم‌وطنان قرار دهند، این موارد را رعایت کنند تا شاهد حادثه تلخی نباشیم.

مقدس‌زاده ادامه داد: با توجه به تراکم ترافیکی که در ایام تعطیلات نوروزی داریم، ۱۸ مورد استقرار اطفائیه در طول شبانه‌روز در سطح شهر انجام شده است و در صورتی که گره ترافیکی جدیدی اعلام شود، استقرار جدید از طریق ستاد فرماندهی آتش‌نشانی اعمال خواهد شد.

وی با بیان اینکه در بیست‌وچهارساعته گذشته امدادرسانی به سه حریق و ۲۴ حادثه انجام و خدمات ایمنی ارائه شده است و سه گشت ایمنی داشتیم، خاطرنشان کرد: کل نیروهای عملیاتی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان شامل حدود ۵۳۰ نیرو و عوامل ستادی برای تأمین ایمنی شهروندان و مسافران نوروزی در آماده‌باش کامل قرار دارند.

مسئول کمیته ایمنی و حوادث ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان با بیان اینکه روز گذشته شش نیروی غواصی در حاشیه زاینده‌رود مستقر بودند، تصریح کرد: شب گذشته ۴۱ تخته چادر در ورزشگاه امیریه، ۲۳۰ تخته چادر در ورزشگاه امام خمینی (ره)، ۱۰۰ تخته در ورزشگاه ولایت، ۴۵ تخته در امام‌زاده هفتشویه و ۷۰ تخته در نمایشگاه پل شهرستان برپا شد.

کد خبر 739253

دیگر خبرها

  • انتقاد یک فعال رسانه‌ای اصولگرا به زاکانی/ ۶ مسجد و حسینیه در اطراف پارک قیطریه/ شهرداری با بسیج دانشجویی+ نقشه منطقه
  • تردد کامیون و انجام فعالیت های عمرانی و حفاری در شب های قدر ممنوع است
  • هدف‌گذاری اجرای ۲ میلیون مترمربع آسفالت در معابر سنندج
  • احداث ۶۶ هزار متر مربع پیاده‌رو در سال گذشته
  • طرح‌های شهری با دید کارشناسی اجرا شوند
  • مشارکت مردم بر پایه توجه به نظرات شهروندان است
  • نظرات کارشناسان «قبل از اجرای پروژه‌ها» مدنظر قرار گیرد/ شهرداری در مواجهه با منتقدان از خود سعه‌صدر نشان دهد
  • بازگشایی مسیرهای کنارگذر شیراز
  • کنارگذرهای رودخانه خشک شیراز پاک‌سازی و بازگشایی شد
  • آماده‌باش ۵۳۰ نیروی آتش‌نشان برای تأمین ایمنی شهروندان و مسافران نوروزی اصفهان