Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، بررسی نرخ بیکاری ۳۲ استان کشور در زمستان سال ۹۸ (پیش از شیوع ویروس کرونا) نسبت به زمستان سال ۹۷ نشان می‌دهد نرخ بیکاری برای ۱۹ استان کشور در زمستان پارسال دو رقمی ثبت شده است در حالی که در زمستان ۹۷ نرخ بیکاری در ۲۰ استان دو رقمی بود.

بر اساس این آمار، نرخ بیکاری پنج استان که در زمستان سال ۹۷ دو رقمی بوده است، در زمستان سال ۹۸ تک رقمی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقایسه نرخ بیکاری استان‌ها نشان می‌دهد، نرخ بیکاری پنج استان ایلام از ۱۰.۴ درصد به ۷ درصد، خراسان رضوی از ۱۲.۸ به ۸.۹ درصد، تهران از ۱۱ به ۸.۸، زنجان از ۱۱.۴ به ۹.۳ و همدان از ۱۱.۷ به ۹.۳ درصد کاهش یافته و تک رقمی شده است.

در مقابل نرخ بیکاری یک استان در مقایسه با زمستان سال ۹۷ دو رقمی شده که بر این اساس نرخ بیکاری استان بوشهر از ۹.۴ درصد به ۱۰.۳ درصد افزایش یافته است.

استان‌هایی که نرخ بیکاری آنها تک رقمی شده است (منبع: مرکز آمار ایران) ردیف استان زمستان ۹۸ زمستان ۹۷ ۱ ایلام ۷ ۱۰.۴ ۲ خراسان رضوی ۸.۹ ۱۲.۸ ۳ تهران ۸.۸ ۱۱ ۴ زنجان ۹.۳ ۱۱.۴ ۵ همدان ۹.۳ ۱۱.۷

اما همچنان نرخ بیکاری در ۱۹ استان کشور دو رقمی و در ۱۳ استان کشور تک رقمی است. مقایسه آماری آخرین نتایج منتشر شده از وضعیت نیروی کار در استان‌ها توسط مرکز آمار ایران ایران نشان می‌دهد، در بین استان‌های دارای نرخ بیکاری دو رقمی استان کردستان با نرخ بیکاری ۲۰ درصد همچنان در صدر بیکاری ترین استان کشور و استان کهکیلویه و بویراحمد با نرخ بیکاری ۱۰.۱ درصدی در پایین‌ترین نرخ بیکاری در بین نوزده استان دارای «نرخ بیکاری دو رقمی» قرار دارند.

پس از استان کردستان، استان‌های کرمانشاه با نرخ بیکاری ۱۷.۹ درصد، لرستان با نرخ بیکاری ۱۶.۸ درصد، آذربایجان غربی با نرخ ۱۴.۵ رصد، چهارمحال و بختیاری با نرخ ۱۴.۵ درصد، خوزستان با نرخ ۱۲.۴ درصد، گلستان با نرخ ۱۲ درصد، هرمزگان و گیلان با نرخ ۱۱.۹ درصد، یزد با نرخ ۱۱.۶ درصد، اردبیل با نرخ ۱۱.۵ درصد، سیستان و بلوچستان با نرخ ۱۱.۳ درصد، خراسان شمالی با نرخ ۱۱.۲ درصد، البرز با نرخ ۱۱.۱ درصد، کرمان و قزوین با نرخ ۱۰.۶ درصد، بوشهر و اصفهان با نرخ ۱۰.۳ درصد و کهکیلویه و بویراحمد با نرخ ۱۰.۱ استان‌های دارای نرخ بیکاری دو رقمی در کشور هستند.

استان‌های دارای نرخ بیکاری دو رقمی

ردیف استان زمستان ۹۸ ۱ کردستان ۲۰ ۲ کرمانشاه ۱۷.۹ ۳ لرستان ۱۶.۸ ۴ آذربایجان غربی ۱۴.۵ ۵ چهارمحال و بختیاری ۱۴.۵ ۶ خوزستان ۱۲.۴ ۷ گلستان ۱۲ ۸ هرمزگان ۱۱.۹ ۹ گیلان ۱۱.۹ ۱۰ یزد ۱۱.۶ ۱۱ اردبیل ۱۱.۵ ۱۲ سیستان و بلوچستان ۱۱.۳ ۱۳ خراسان شمالی ۱۱.۲ ۱۴ البرز ۱۱.۱ ۱۵ کرمان ۱۰.۶ ۱۶ قزوین ۱۰.۶ ۱۷ بوشهر ۱۰.۳ ۱۸ اصفهان ۱۰.۳ ۱۹ کهکیلویه و بویراحمد ۱۰.۱

کد خبر 4892555 سمیه رسولی

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا بیکاری نرخ بیکاری اشتغال مرکز آمار ایران ویروس کرونا قیمت نفت ایالات متحده آمریکا بورس بانک مرکزی ایران وزارت صنعت معدن و تجارت بازار سهام بیکاری قیمت دلار وزارت نیرو وزارت جهاد کشاورزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای شاخص کل بورس گمرک ایران نرخ بیکاری دو رقمی نرخ بیکاری زمستان سال استان کشور نرخ ۱۱ رقمی شده تک رقمی ۳ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۳۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار عجیب ترنت الکساندر آرنولد؛ مشارکت سه رقمی در گل‌های لیورپول به عنوان مدافع

ترنت الکساندر آرنولد که بخشی از فصل را به دلیل مصدومیت از دست داده بود، در حال بازیابی فرم بازی‌ خود است. 

طرفداری | لیورپول در روز درخشان ترنت الکساندر آرنولد مقابل فولام به برتری رسید.

ترنت الکساندر آرنولد که مقابل فولام با یک ضربه ایستگاهی به گل رسیده بود، اکنون به عنوان یک مدافع روی 100 گل لیورپول نقش مستقیم ایفا کرده است. مدافع 25 ساله در مجموع 305 بازی در تمامی رقابت‌ها 19 گل و 81 پاس گل با پیراهن قرمزها به ثبت رسانده است. به گزارش اسکواکا؛ از فصل 18-2017، آرنولد بیش از هر مدافعی در لیگ برتر در گل‌های یک تیم نقش داشته است (73). او طی این مدت در آمارهای زیر نیز در بین مدافعان لیگ برتر رکورددار محسوب می‌شود:

بیشترین پاس به داخل محوطه جریمه  خلق بیشترین موقعیت گل خلق بیشترین موقعیت مسجل گلزنی  بیشترین پاس گل  بیشترین گل از خارج از محوطه جریمه  

از دست ندهید ????????????????????????

چرا دیوید تیلور باخت؟  خداحافظی دیوید تیلور از کشتی و ورود به MMA پیش‌بینی سیمپسون‌ها؛ رونالدو در فینال جام جهانی 2026 فان؛ اگر شغل نیکولا جکسون رانندگی بود!

دیگر خبرها

  • بانک‌هایی که همچنان نرخ سود ممنوعه روی میز دارند/ با بهره بانکی ۴۰ درصد، دلالی جایگزین تولید می‌شود!
  • سال گذشته یک هزار میلیارد تومان مالیات بر درآمد در گلستان وصول شد
  • افزایش ۵۷ درصدی دستمزد ۱۴۰۱ بیکاری را ۸ درصد کاهش داد
  • نرخ بیکاری در اردستان به ۷.۸۲ رسید
  • اشتغالزایی در آذربایجان شرقی ۱.۳۱ برابر بیشتر از تعهد انجام شد
  • وزیر تعاون: بخش قابل‌ توجهی از «فقر شدید» کشور کاسته شده است
  • وزیر کار: بخش قابل‌توجهی از «فقر شدید» کشور کاسته شده است
  • آمار عجیب ترنت الکساندر آرنولد؛ مشارکت سه رقمی در گل‌های لیورپول به عنوان مدافع
  • بارش‌ها در آذربایجان غربی ۱۴ درصد افزایش یافت
  • ۱۱ استان کشور همچنان درگیر کاهش بارش