Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-25@20:15:33 GMT

نیمی از شالیزارهای گیلان آماده کشت است

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۸۳۴۷۲

نیمی از شالیزارهای گیلان آماده کشت است

گیلان- مدیر جهاد کشاورزی رشت گفت: در حال حاضر نیمی از شالیزارهای رشت بزرگترین شهرستان برنج خیز کشور برای نشاء برنج آماده شده  است.

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازروابط عمومی جهادکشاورزی گیلان ، مسعود اسدی پرور گفت: شهرستان رشت بالغ بر ۶۲هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد و در حال حاضر نیمی از این اراضی آماده کشت برنج هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: علاوه بر اینکه شخم اول در ۵۰ درصد از شالیزارهای رشت زده شده، در حال حاضر خزانه گیری نیز در پنج درصد از این شالیزارها انجام شده است.

اسدی پرور ادامه داد: با توجه به شیوع کرونا، به شالیکاران توصیه کرده ایم، حتما کشت مکانیزه این محصول را مد نظر قرار دهند و از بکارگیری کارگران غیربومی به جد خودداری کنند.

وی با بیان اینکه سال گذشته در ۶۲درصد از شالیزارهای شهرستان رشت کشت برنج به صورت مکانیزه انجام شده بود، خاطرنشان کرد: امسال برنامه ریزی کرده ایم، تا در بیش از ۷۰درصد از این شالیزارها کشت برنج به صورت مکانیزه انجام شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشت گفت: کشت مکانیزه برای مقابله با کرونا روش بسیار موثری در جلوگیری از بیشتر شدن این بیماری است و به همین دلیل طی مکاتباتی از فرمانداری رشت تقاضا کرده ایم تا سامانه تسهیلات خرید ماشین آلات کشاورزی را برای متقاضیان باز کنند تا کشاورزان بتوانند ماشین آلات مورد نیازشان را هر چه سریعتر خریداری کنند.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: گیلان جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۳۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۷۸ نفر پارسال بر اثر مسمومیت با قرص برنج در مازندران فوت کردند

به گزارش خبرگزاری مهر، علی عباسی افزود: در سال گذشته ۱۷۸ نفر بر اثر مسمومیت با قرص برنج در استان جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۷ درصد افزایش داشت و از کل فوتی‌های مسمومیت با قرص برنج در استان ۱۲۵ نفر مرد و ما بقی زن هستند.

وی گفت: در این مدت شهرستان‌های بابل با ۳۷، ساری و میاندورود با ۲۸ و آمل با ۲۶ فوتی به ترتیب بیشترین و کمترین آمار مسمومیت با قرص برنج در شهرستان‌های بهشهر و عباس آباد هر کدام ۲ فوتی گزارش شده است

بر اساس این گزارش شهریور با ۲۳، مهر با ۲۰ و آذر با ۱۹ مورد بیشترین فوتی و خرداد، تیر هر کدام با ۱۰ مورد کمترین فوتی در آن گزارش شده است.

عضو شورای قضائی استان خاطر نشان کرد: هر چند طی سال‌های گذشته و طبق آمارهای موجود شاهد کاهش تلفات قرص برنج در استان بودیم بنابراین برای کاهش مرگ و میر با قرص برنج به گونه‌ای باید اقدام کرد که به آسانی و سهولت در دسترس مردم قرار نگیرد و برای مصارف خاص این قرص باید آن را از مجاری مناسب تهیه کرد و به گونه‌ای عرضه آن باید محدود شود نه اینکه افراد به راحتی بتوانند آن را از مغازه‌ها تهیه کنند.

کد خبر 6086031

دیگر خبرها

  • نخستین نشای مکانیزه برنج در شفت انجام شد
  • فعالیت ۲۱ بانک نشا در آمل/کشت مکانیزه ۲۴ هزار هکتاری
  • درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی
  • پیش‌بینی ۸۰ درصدی نشاء مکانیزه در بهشهر
  • تولید برنج سالم در شالیزارهای رامسر
  • نخستین نشاء مکانیزه برنج در بهشهر
  • آماده همکاری با دولت برای بازگشت آرامش به بازار برنج هستیم
  • لایروبی بیش از نیمی از انهار کشاورزی شهرستان رشت
  • ۱۷۸ نفر پارسال بر اثر مسمومیت با قرص برنج در مازندران فوت کردند
  • نشاکاری 25 درصد شالیزارهای محمودآباد