Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@13:09:34 GMT

شرایط اسدآباد رو به ثبات است

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۸۳۵۶۴

ایسنا/همدان فرماندار شهرستان اسدآباد گفت: با پیوستن مردم اسدآباد به کمپین «در خانه می مانیم» شرایط شهرستان تقریباً رو به ثبات است که امیدواریم ادامه این روند حضور مهمان ناخوانده کروناویروس را به صفر برساند.

مجید درویشی در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه نقش آفرینی سپاه و بسیج در کنار مردم و دولت در تمامی برهه ها و عرصه ها همواره قابل تحسین و مثال زدنی بوده است، اظهار کرد: در اوایل طرح مقابله و پیشگیری با کروناویروس شهرستان اسدآباد تهیه ماسک، الکل و وسایل و اقلام تجهیزاتی برای خانواده های محروم مشکل بود که با پشتیبانی سپاه از طریق پایگاه های مقاومت و هیئت فاطمیون و با برنامه ریزی های انجام شده بیش از ۸۰ هزار قطعه ماسک تهیه و در اختیار مردم شهرستان قرار داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه نیروهای بسیجی شهرستان در بحث تهیه بسته های بهداشتی شامل ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی و در اختیار قرار دادن آنها به مردم کم درآمد حاشیه شهر و خانواده های بی بضاعت نقش مؤثری داشتند، افزود: گندزدایی و ضدعفونی سطح شهر و روستاها توسط سپاه با کمک و همکاری شهرداری، مردم و پایگاه های مقاومت و هیئت ها، اجرای عملیات دفاع بیولوژیک با همکاری تیپ انصارالحسین(ع) استان همدان و با محوریت قرارگاه منطقه ای نجف اشرف کرمانشاه و گندزدایی کامل  شهر آجین و اسدآباد و روستاها در ۲۴ ساعت با استفاده از ادوات و تجهیزات سنگین و نیمه سنگین از دیگر اقدامات و خدماتی بوده که سپاه و بسیج طی شیوع کرونا در این شهرستان انجام داده اند.

درویشی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در بحث امدادی و نیروهای درمانی نیز از ظرفیت ارزشمند سپاه و بسیج در شهرستان استفاده شده و ۶۰۰ نفر از نیروهای بسیجی برای زمان نیاز و ضرورت دانشکده در بحث کروناویروس آموزش دیده و آمادگی کامل دارند.

وی با اشاره به اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در شهرستان اسدآباد از هفتم فرودین همزمان با سراسر کشور نیز بیان کرد: در این طرح نیز بسیج و سپاه در دو ایستگاه ورودی و خروجی شهرستان در کنار نیروهای راهور، ثبت احوال، هلال احمر و دانشکده در بحث غربالگری مسافران و اجرای دقیق طرح به ویژه در ۱۳ فرودین، روز طبیعت نقش مؤثری داشتند.

بهبودی و ترخیص ۸۵ درصد بیماران کرونایی اسدآباد از بیمارستان

معاون عمران و برنامه ریزی فرمانداری شهرستان اسدآباد نیز در کمیته بهداشت محیط ستاد کنترل، مقابله و پیشگیری کروناویروسشهرستان اسدآباد، از بهبودی و ترخیص ۸۵ درصد بیماران کرونایی شهرستان از بیمارستان خبر داد و گفت: غربالگری بیماران کرونایی شهرستان از طریق سامانه خوداظهاری ۹۵.۳۱ درصد بوده که در این راستا اسدآباد در ۱۰ روز گذشته بین رتبه اول تا سوم قرار داشته است.

لیلا امیدی با اشاره به سامانه سیب نیز اعلام کرد: ۹۷ هزار و ۵۹۷ نفر از جمعیت ۱۰۰ هزار و ۶۰۰ نفری شهرستان در سامانه سیب غربالگری شده و در این راستا دانشکده اسدآباد در سطح کشور جزء ۱۰ دانشکده ای است که غربالگری را انجام داده و در تلاش هستیم که به صورت ۱۰۰ درصدی صورت گیرد.

وی با تقدیر از خدمات ارزشمند سپاه و بسیج در بحث پیشگیری و مقابله با کروناویروس بیان کرد: در حال حاضر از ظرفیت بسیج در مرکز کروناویروس شهرستان استفاده شده که این اقدام آنها جای تقدیر و قدردانی دارد.

امیدی در پایان با تأکید بر تشدید نظارت و رصد بر بهداشت محیط خاطرنشان کرد: برای تحقق صددرصدی غربالگری جمعیت اسدآباد در سامانه سیب درحال حاضر تنها غربالگری ۲۶۰۰ نفر دیگر از جمعیت شهرستان باقیمانده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس شهرستان اسدآباد سپاه و بسیج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۳۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاشت ۸۰هکتار باغ زیتون در لرستان

مسئول بسیج سازندگی سپاه لرستان از کاشت ۸۰هکتار باغ زیتون توسط سپاه این استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، سرهنگ احسان جهان‌بخش، صبح امروز، در دورۀ منطقه‌ای آموزش و توانمندسازی تسهیلگران اقتصاد مقاومتی گفت: 80کیلومتر کانال آب‌بر در مزارع لرستان با اعتبار 20میلیارد تومان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون احداث شده‌است.

او با بیان اینکه تمام اقدامات سپاه و بسیج سازندگی در راستای تحقق تولید و ایجاد اشتغال است، اضافه کرد: 812صندوق قرض‌الحسنه در لرستان فعال است.

اجرای 8طرح آب‌رسانی در روستاهای پلدختر توسط سپاه لرستان

مسئول بسیج سازندگی سپاه لرستان با اشاره به فعالیت 14تعاونی سپاه یادآور شد: سپاه این استان از افراد معرفی‌شده برای عضویت در صندوق‌های قرض‌الحسنه حمایت می‌کند.

جهان‌بخش با تأکید به عقب‌ماندگی‌های مداوم لرستان با وجود آب فراوان و خاک حاصلخیز متذکّر شد: اجرای طرح جهاد آب‌‎رسانی در جهت انتقال آب شرب به مناطق محروم این استان است.

او با بیان هدف‌گذاری برای احداث گلخانۀ 3200متری در لرستان، بیان کرد: 80هکتار باغ زیتون توسط سپاه این کاشت شده‌است و توسعۀ این باغ را در دستور کار داریم.

مسئول بسیج سازندگی سپاه لرستان با تأکید به فعالیت شبانه‌روزی برای رونق اشتغال در این استان، اعلام کرد: خدمت‌رسانی سپاه در 160 شهر در حال انجام است.

انتهای پیام/ 644

دیگر خبرها

  • انهدام باند مواد مخدر و کشف ۱۱۰ کیلو مواد در همدان
  • ۲۳۰ مربی در سپاه و بسیج استان سمنان فعالیت می‌کنند
  • افتتاح مرکز جامع غربالگری اتباع در شهرستان ری
  • کاشت ۸۰هکتار باغ زیتون در لرستان
  • برگزاری کنگره ملی هزارو ۶۶شهید قوچان
  • کنگره ملی ۱۰۶۶ شهید قوچان در سال ۱۴۰۳ برگزار می‌شود
  • بزرگداشت سردار شهید سید محمد حجازی و سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درشهرستان کرخه خوزستان برگزار شد
  • سپاه خدمت‌رسان مردم در سیل است
  • همدلی و همراهی بین مسؤولان بوشهر در رفع مشکلات مردم اثرگذار است
  • بررسی طرح های عمرانی و محرومیت زدایی پیرانشهر