Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-24@05:20:34 GMT

روستای سعد آباد مراوه تپه در طرح کوچ قرار گرفت

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۸۳۵۹۲

روستای سعد آباد مراوه تپه در طرح کوچ قرار گرفت

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان مراوه تپه گفت: برای جابجایی و اسکان ساکنین روستای سعد آباد در زمین 4 هکتاری تمهیدات لازم درنظر گرفته شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از گلستان ما، بارش های  شدید باران در چند روز گذشته موجب رانش زمین در شهرستان مرزی مراوه تپه شد.

در پی این رانش که در روستای سعدآباد مراوه تپه(نزدیک به روستای آق امام) روی داده بود؛ خانه های اهالی این روستا دچار تخریب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا امانگلدی ضمیر فرماندار مراوه تپه به همراه مدیرکل بحران، مدیرکل بنیاد مسکن، مدیرکل راهداری استان گلستان و نماینده مردم شرق گلستان از روستای آق امام و روستای سعد آباد که بر اثر بارش شدید باران دچار رانش شده بود؛ بازدید کردند.

مرتضی صابری رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان مرزی مراوه تپه در خصوص اقدامات مد نظر گرفته شده توسط این اداره برای این روستا در گفتگو با خبرنگار ما، گفت: کار مطالعات روستای آق امام از سال گذشته انجام شد و پهنه بندی خطر روستا هم ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه با پیگیری حسینی مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان، اعتبار لازم جهت پایدار سازی و ایمن سازی روستا تصویب شده که پس از انتخاب پیمانکار، عملیات اجرایی این پروژه شروع خواهد شد.

وی در خصوص محله سعدآباد نیز گفت: محله سعد آباد در پهنه بندی ابلاغی‌ توسط مشاور مطالعات، به عنوان محله پرخطر و با ممنوعیت ساخت و ساز شناسایی شده است و در این راستا تنها مرتع داخل روستا که حدود ۴هکتار تعیین شده و پرونده تملک از منابع طبیعی شهرستان آماده و به منابع طبیعی استان ارسال شده؛ برای محل جابجایی و اسکان اهالی این روستا درنظر گرفته شده است.

صابری تصریح کرد: در ابتدا مردم روستا زمین های کشاورزی ورودی روستا را جهت جابه جایی پیشنهاد دادند که پس از ابلاغ پهنه بندی و جلسات مختلف با مالکین زمینها و عدم پذیرش آنها،  مقرر شد اولویت اول همان‌ مرتع ۴ هکتاری داخل روستا به عنوان محل جدید روستا تعیین گردد.

روستای آق امام از توابع شهرستان مراوه تپه و در استان گلستان واقع شده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: روستای آق امام روستای سعد بنیاد مسکن مراوه تپه سعد آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۳۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزار دف، یک پیش نیاز برای ثبت جهانی پالنگان است

کیومرث حبیبی به تشریح برنامه های دولت برای ایجاد زیرساخت های ثبت جهانی در روستای پالنگان پرداخت و گفت: حدود سه سال است که در حال تلاش برای ثبت جهانی این روستا هستیم و ایجاد زیرساخت ها نیز یکی پس از دیگری انجام می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان افزود: بر اساس دستورالعمل‌ها اقداماتی مانند رمپ معلولین، سنگ‌فرش راه و ... باید ایجاد شود.

وی گفت: رویدادمحوری یکی از پارامتر‌های اصلی در ثبت جهانی روستاهاست که تاکنون سابقه برگزاری یک رویداد با حضور بیش از ۳۰ هزار نفر جز در پالنگان، در هیچکدام از روستا‌های کاندید ثبت جهانی برگزار نشده است.

حبیبی با اشاره به رفع مشکل ۳۰ ساله شبکه فاضلاب روستای پالنگان، بیان کرد: لوله لازم برای اجرای این پروژه خریداری شده و ظرف یکی دو سال آینده اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید

طنین نوای هزار دف در پالنگان + تصاویر

به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان، جاده دسترسی روستا نیز توسط راهداری و با مشارکت مردم در حال تعریض است ضمن اینکه کل جاده دسترسی نیز با توجه به برنامه‌ریزی برای ثبت جهانی پالنگان در دستور کار است.

وی با تاکید بر اینکه مشکل روشنایی روستای پالنگان مرتفع شده و احداث چند چشمه سرویس بهداشتی هم در برنامه قرار دارد، ادامه داد: همچنین در روستای تاریخی گردشگری پالنگان یک زمین فوتسال یا زمین محصور فوتبال گل کوچک احداث می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان با بیان اینکه دنبال نورپردازی آثار تاریخی هستیم گفت: اگر بتوانیم این روستا را در گان‌های مختلف به عنوان ثبت جهانی ثبت کنیم می‌توانیم اعتبارات خوبی را جذب کنیم.

 روستای پالنگان جز ۸ استان کاندید برای ثبت جهانی است و براساس امتیاز‌هایی که یونسکو اعلام کرده، پالنگان و ابیانیه دو روستای اول از این هشت روستای انتخاب شده هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • بسته شدن ورودی روستای ماربین
  • خسارت بارش باران درشمال اصفهان/سیلاب در روستای صالح‌آباد جاری شد
  • هزار دف، یک پیش نیاز برای ثبت جهانی پالنگان است
  • برق ۴۴۵ روستا‌ی سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • روستای هجیج جزو روستا‌های کاندیدای ثبت جهانی
  • بهره مندی دو روستای شهرستان تفت از اینترنت پرسرعت
  • روستای ورقستان شهرستان رزن قطب تولید موزیک سازی استان همدان
  • ۶۵ روستای خراسان جنوبی آبرسانی شد
  • نجات ۲۱ روستای در معرض خطر رانش سنگ و سیلاب شهرستان کلات در گرو احداث دیوار ساحلی
  • آزرده خاطر شدن اهالی روستای یل چشمه سفلی از نابودی جنگل + تصاویر