Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید محمدتقی مدرسی از مراجع معظم تقلید شیعیان در کربلا، ۱۴ فروردین‌ماه در جلسه سخنرانی هفتگی خود که به‌صورت مجازی برگزار شد، احزاب سیاسی عراق را به کنار گذاشتن اختلافات سیاسی در این شرایط بسیار سخت به خاطر منافع کشور دعوت کرد و گفت: کشور در سطح بهداشتی و اقتصادی با یک اپیدمی بزرگ مواجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مرجع تقلید با بیان اینکه کشور امانت خداوند سبحان در دست سیاستمداران است، اظهار کرد: متأسفانه برخی از احزاب و سیاستمدران به‌دنبال منافع حزبی هستند، این افراد بدانند که این مسئله محاسبه سخت الهی را در پی خواهد داشت، چراکه عدالت شامل همگی می‌شود. لذا، تمامی سیاستمداران عراقی باید به خاطر منافع کشور در این شرایط سخت، اختلافات حزبی را کنار گذاشته و به گفت‌وگوی جدی و آشتی و مصالحه بر اساس ارزش عدالت روی بیاورند.

آیت‌الله مدرسی شیوع جهانی ویروس کرونا را یک شوک جهانی و بزرگ بر تمام بشریت دانست و گفت: اپیدمی جهانی ویروس کرونا شوکی بزرگ بر تمام بشریت وارد کرد تا بشریت با این شوک انحرافات و نقاط منفی خود را بشناسند و به‌صورت جدی به‌دنبال اصلاح آن باشند.

وی ادامه داد: قدرت‌های بزرگی که بزرگ‌ترین زرادخانه‌های جنگی جهان را ساختند و مدعی بودند که هیچ قدرتی نمی‌تواند آنها را فلج کند، اکنون از این ویروس کرونا رنج می‌برند و این ویروس کشور آنها را فلج کرده است؛ مسئله‌ای که هیچکس شش ماه قبل به خاطر سرپوش گذاشتن رسانه‌های جعلی بر حقایق، خطر این ویروس را باور نداشت.

این مجتهد عراقی با طرح این سوال خطاب به آمریکایی‌ها، گفت: آیا بهتر نبود ایالات متحده آمریکا که هفت تریلیون دلار برای حمله به عراق هزینه کرد، نصف این مبلغ را برای بیمه سلامت ملت خود هزینه کند؟

وی با اشاره به نقاط ضعف کشورهای منطقه از کمبود زیرساخت‌های بهداشتی، اظهار کرد: این ویروس نقاط ضعف کشورهای منطقه از جمله کمبود زیرساخت‌های بهداشتی و تعداد پزشکان را آشکار کرد، و بشر را متوجه خداوند کرد تا از انحرافات و اشتباهات گذشته توبه و آنها را اصلاح کنند. چراکه بازگشت به‌سوی خداوند متعال به معنی بازگشت به عقل و وجدان است.

وی خواستار بازنگری در مدیریت سازمان‌های مسئول کشور در بُعد پزشکی، چه در سطح زیرساخت‌ها مثل بیمارستان‌ها و مراکز پزشکی و یا در سطح انسانی شد و بر ضرورت اختصاص بودجه‌های بیشتر تأکید کرد و گفت: این بودجه‌ها یا کافی نبود یا در امور نادرست صرف می‌شد.

آیت‌الله مدرسی در بخشی دیگر از سخنان خود از تلاش‌های کادر پزشکی که در این دوره در خط مقدم مقابله با ویروس کرونا مجاهدت و مبارزه کردند، تشکر و قدردانی کرد و ادامه داد: بسیاری از آنان جان خود را در این راه از دست دادند و برخی دیگر روزهای سختی را سپری می‌کنند و زندگی آنان همچون وضعیت رزمندگان در میدان جنگ شده است.

وی بر ضرورت قدردانی از تلاش‌های کادر پزشکی و تکریم آنان و اختصاص بودجه‌هایی که به استخدام آنان منجر شود، تأکید کرد.

این مرجع تقلید در پایان با پیشنهاد راه‌اندازی مراکز مطالعاتی برای بررسی چنین مسائلی در آینده، گفت: باید مراکز مطالعاتی بیشتری در زمینه‌های مختلف برای بررسی راه‌های اصلاح اشتباهات سابق در جامعه و تعیین نقشه راه برای ۲۵ سال آینده در زمینه‌های مختلف تشکیل شود تا نسل‌های آینده به اشتباهات این نسل مبتلا نشوند.

وی در پایان اظهار داشت: همچنین باید در خصوص اصلاح برنامه تربیتی در مراکز آموزشی و دانشگاهی به‌صورت جدی فکر شود تا تربیت انسان بر آموزش آن مقدم باشد و مسئله فکر کردن به شغل و منفعت شخصی فارغ‌التحصیل بر خدمت به کشور و وطن مقدم نشود.

کد خبر 4892604

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا شیوع کرونا ویروس کرونا کنفرانس بین المللی شیوع کرونا امام سجاد ع سازمان اوقاف و امور خیریه فلسفه فضای مجازی پیام تسلیت مسلمانان معرفی کتاب سیدهادی خسروشاهی مهدویت امام زمان حضرت مهدی عج امام حسین ع ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۳۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۱ هزار نوآموز کردستانی در پایگاه‌های سنجش ارزیابی شدند

طالب محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، سازمان آموزش و پرورش استثنایی را متولی و مجری اجرای برنامه سنجش دانست و افزود: ۲۰ پایگاه در مراکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله به‌هنگام رشدی- تربیتی در شهرستان‌ها و مناطق تابعه استان برای اجرای برنامه سنجش اختصاص یافته است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان عنوان کرد: اولیا می‌توانند تا اواخر اردیبهشت ماه جاری با مراجعه به آدرس اینترنتی https://my.medu.ir نسبت به ثبت نام نوآموزان در پایگاه‌های سنجش محل زندگی خود اقدام نمایند.

محمدی گفت: ۲۰ پایگاه در مراکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله به‌هنگام رشدی- تربیتی از ۲۳ آبان ماه ۱۴۰۲ در شهرستان‌ها و مناطق تابعه استان برای اجرای برنامه سنجش اختصاص یافته است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان افزود: تعرفه عادی سنجش ۶۰۰ هزار ریال و تعرفه عشایر، افاغنه و دانش آموزان بی بضاعت رایگان (از طریق شناسایی کد ملی و اتصال به درگاه الکترونیک سازمان ملی هدفمندی یارانه‌ها) و پرداخت از طریق درگاه الکترونیکی است.

وی با بیان اینکه از آغاز اجرای برنامه سنجش سلامت وآمادگی تحصیلی (۲۳ آبان ۱۴۰۲) تاکنون ۲۱ هزار و ۷۴۶ نوآموز بدو ورود به دبستان ارزیابی شدند، عنوان کرد: پیش بینی می‌شود امسال حدود ۳۴ هزار نوآموز چهار و پنج ساله با مراجعه به مراکز جامع از لحاظ بینایی، شنوایی، جسمی و هوش ارزیابی شوند.

دبیر اجرایی ستاد سنجش استان افزود: استفاده از مراکز جامع سنجش به عنوان پایگاه سنجش، بهره گیری از نیروهای توانمند این مراکز، تغییر نوع و درجه پایگاه‌ها و اجرای برنامه سنجش در طول سال تحصیلی چهار ویژگی سنجش با رویکرد جدید می‌باشد.

محمدی هدف برنامه سنجش را شناسایی به موقع مشکلات نوآموزان و تهیه بانک اطلاعات جامعی از نارسایی‌ها و نقاط ممتاز در ابعاد مختلف جسمانی، ذهنی، عاطفی و اجتماعی کلیه کودکان ورود به مدرسه به منظور مداخلات به هنگام آموزشی و توان بخشی جهت انجام برنامه ریزی آموزشی و درسی مناسب و جایدهی درست آنان برشمرد.

وی ادامه داد: این اطلاعات و خصوصیات با هدف برنامه ریزی آموزشی و درسی مناسب متناسب با توان مندی و نیازهای نوآموزان، جایدهی مناسب، جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های مادی و معنوی کشور، ارتقای وضعیت و حرکت در راستای استانداردهای آموزشی بین المللی، بهره برداری‌های مدیریتی و مداخلات بهنگام آموزشی و توانبخشی در اختیار متولیان آموزش و پرورش قرار می‌گیرد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی تأکید کرد: یکی از گلوگاه‌های بسیار بنیادین در کیفیت بخشی نظام آموزشی، اجرای برنامه سنجش سلامت جسمانی، ذهنی، عاطفی، اجتماعی و آمادگی تحصیلی نوآموزان است.

کد خبر 6081700

دیگر خبرها

  • نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها
  • رهبر انصارالله: عملیات ایران، معادلۀ جدیدی برای پاسخ به حملات اسرائیل ایجاد کرد/ برخی کشورهای عربی به بهانه جلوگیری از تشدید تنش، به دنبال ممانعت از واکنش ایران بودند/ عربستان و امارات خود را رهبر کشور‌های عربی معرفی می‌کنند، اما حمایتی از فلسطین نکردند
  • آماده‌سازی بزرگ‌ترین پروژه نهصت ملی مسکن در اشتهارد
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • ۲۱ هزار نوآموز کردستانی در پایگاه‌های سنجش ارزیابی شدند
  • آیین‌نامه‌های شورا‌های عالی آموزش و پرورش استان‌ها بازنگری می‌شوند
  • سرپرست دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه‌طباطبائی منصوب شد
  • رومن رینز و پروژه‌ای بزرگ خارج از دنیای WWE
  • ◄ غفلت بزرگ موسسه های آموزشی و دانشگاه های دریایی
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد