Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-یکی از نامزدها حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از کمبود تجهیزات حفاظتی برای پرستاران و کادر درمانی آمریکا که در خط مقدم مقابله با ویروس کرونا قرار دارند انتقاد کرد.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آریا، «برنی سندرز» سناتور ایالت ورمونت و یکی از نامزدهای دموکرات ها برای انتخابات ریاست جمهوری 202 آمریکا در پیامی در توئیتر از کمبود امکانات برای کادر درمانی آمریکا که خط مقدم مقابله با شیوع ویروس کرونا در این کشور هستند انتقاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در پیامی در توئیتر نوشت: «این تکان دهنده است که کادرهای خط مقدم، نظیر پرستاران که در حال درمان مبتلایان به کووید-19 هستند هنوز تجهیزات حفاظتی کافی در بحبوحه این بحران ندارد.»
سندرز از «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا خواست تا فورا و با قدرت این کمبود را برطرف کند.
«یوجین جو» پزشک آمریکایی نیز در پیامی در توئیتر به شرایط پزشکان و پرستاران آمریکایی در مقابله با شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و نوشت:«بیمارستان ها در حال اخراج پزشکان و پرستارانی است که در رسانه های اجتماعی درباره شرایطی که آنها در مقابله با ویروس کرونا با آن مواجه هستند، صحبت می کنند.» ( جزئیات بیشتر )
این پزشک آمریکایی اضافه کرد: «این موضوع به این دلیل می باشد که بیمارستان ها نمی خواهند که مردم واقعیت را بدانند. صرفه جویی در هزینه و سود بیش از زندگی انسان ها در بیمارستان ها و شرکت های دارویی آمریکا اهمیت دارد.»
پیشتر نیز خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ گزارش داد که بیمارستان های آمریکا کارمندان بخش درمانی را تهدید می کنند در صورتی که شرایط کاری خود در دوره شیوع همه گیری ویروس کرونا را اعلام کنند اخراج خواهند شد و در چند مورد نیز این اتفاق افتاده است.

سندرز: بی تحرکی ترامپ به مرگ آمریکایی های بسیار زیادی منجر شد
یکی از نامزدهای دموکرات ها برای انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا در پیامی در توئیتر نوشت که بی تحرکی ترامپ برای مقابله با ویروس کرونا به مرگ آمریکایی های بسیار زیادی منجر شد.
«برنی سندرز» یکی از نامزدهای دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بار دیگر از دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در این کشور انتقاد کرد.
وی در پیامی در توئیتر نوشت: « به جای به صف کردن جامعه علمی، به جای آموزش به مردم آمریکا درباره ضرورت فاصله اجتماعی و دیگر چیزهایی که ما باید انجام دهیم، بی تحرکی ترامپ به بهای زندگی آمریکایی های بسیار زیادی تمام شد.»
«آندریو کوومو» فرماندار ایالت نیویورک نیز چند روز پیش گفته بود که واشنگتن می دانست که ویروس کرونا سرانجام به این کشور نیز خواهد رسید اما واکنش به آن دیر هنگام بوده که باعث بروز فاجعه کنونی شد. ( جزئیات بیشتر )
«ند لامونت» فرماندار ایالت کانکتیکت روز سه شنبه گفت که تامین تجهیزات پزشکی از انبار ملی راهبری آمریکا به پایان رسیده و هم اکنون این ایالت باید برای تامین تجهیزات کلیدی در بحبوحه شیوع ویروس کرونا به خود متکی باشد. ( جزئیات بیشتر )
طی روزهای اخیر فرمانداران ایالت های متعددی در آمریکا گفته اند که آنها تقریبا تجهیزات کافی مورد نیاز برای مقابله با ویروس کرونا را دریافت نکرده اند.
فرماندار کانکتیکت در ادامه سخنانش با اشاره به فعالیت کادر پزشکی این ایالت بدون تجهیزات حفاظتی کافی، گفت: «احساس می کنم که شبیه ژنرالی هستم که نیروهایش را بدون تجهیزات حفاظتی که سزاوارشان است به میدان نبرد می فرستد.»


متحدان سندرز خواهان کناره‌گیری او از انتخابات 2020 شدند
برخی از حامیان ارشد برنی سندرز، نامزد دموکرات‌های آمریکا در انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 این کشور، از وی خواسته‌اند تا از انتخابات اصلی کناره‌گیری کند.
 روزنامه واشنگتن پست به نقل از منابع آگاه نوشت: برخی از معاونان و حامیان ارشد برنی سندرز، سناتور ورمونت و نامزد دموکرات‌های آمریکا در انتخابات سال 2020 این کشور از وی خواسته اند تا از انتخابات اصلی کناره گیری کند.
فیض شکیر، مدیر ستاد انتخاباتی سندرز و پرامیلا جیاپال، نماینده ایالت واشنگتن از شناخته‌ترین چهره‌هایی هستند که سندرز را برای لغو ستاد انتخاباتی اش تحت فشار گذاشته اند. از سوی دیگر، چهره‌های دیگری همچون نینا ترنر، همکار مبارزات انتخاباتی سندرز، این نامزد 78 ساله را برای ماندن در این رقابت‌ها تشویق کرده است.
در همین حال، لری کوهن، از حامیان طولانی مدت سندرز گفت: میلیون‌ها نفر روی او برای حضور در رقابت‌های انتخاباتی حساب می‌کنند و برای دیدگاه‌های انتخاباتی‌اش است که از او حمایت می‌کنند و به او رای می‌دهند. اگر او در انتخابات نباشد آن‌ها احساس ترک شدگی می‌کنند.
پیروزی در رقابت‌های اصلی انتخاباتی آمریکا پس از شکست در برابر جو بایدن، دیگر نامزد دموکرات در رقابت‌های سه شنبه بزرگ تا حدود زیادی غیردستیابی است.
نامزد‌های انتخاباتی دموکرات برای پیروزی و ورود به کاخ سفید به 1991 رای دلیگیت نیاز دارند که بایدن 1217 و سندرز 914 رای دارند.
پیشبینی‌ها در خصوص انتخابات سه شنبه بزرگ ایالت ویسکانسن نیز به سود بایدن است.

واکنش بایدن به تصمیم ترامپ در برکناری فرمانده ناو هواپیمابر آمریکا
جو بایدن در واکنش به برکناری فرمانده ناو هواپیمابر آمریکا گفت که ترامپ در این باره قضاوتی نادرست داشته است.
«جو بایدن»، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت دولت ترامپ با برکناری فرمانده یک ناو هواپیمابر که خواستار اقدامات قاطع‌تر برای کنترل ویروس کرونا در کشتی‌اش شد، قضاوتی نادرست به عمل آورد.
بر اساس گزارش رویترز، بایدن در بیانیه‌ای اعلام کرد:” جانشین وزیر نیروی دریایی دونالد ترامپ با اعلام کننده یک خبر برخورد نامناسبی داشت. این فرمانده نظامی به ماموریت امنیت ملی و وظیفه‎اش در خصوص محافظت از کارکنان، وفادار بود. وی به درستی بر نگرانی گسترده‌تر درباره نحوه حفظ آمادگی نظامی در زمان همه‌گیری ویروس کرونا تمرکز کرده بود.
در ادامه این بیانیه آمده است: نیروی دریایی پیامی وحشتناک را درباره بیان حقیقت به کارکنان این نیرو منتقل کرد. در اینجا، دولت ترامپ قضاوت نادرست داشته است. افسر شجاعی که سعی دارد از کارکنانش محافظت کند، مرتکب اشتباهی نشده است. “
پیش از این وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد: برت کروزیر، فرمانده ناو هواپیمابر روزولت به دلیل اتخاذ تصمیم‌های اشتباه درباره اعلام شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این ناو، از سمت خود برکنار شد.
فرمانده ناو هواپیمابر روزولت پیشتر از ابتلای 114 نظامی این ناو به ویروس کرونا خبر داده بود. وی همچنین در نامه‌ای خواستار کمک فوری برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا در این ناو آمریکایی شده بود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری 2020 ترامپ جمهوریخواهان دموکراتها برای انتخابات ریاست جمهوری فرمانده ناو هواپیمابر مقابله با ویروس کرونا پیامی در توئیتر ویروس کرونا شیوع ویروس کرونا تجهیزات حفاظتی نامزد دموکرات بیمارستان ها برنی سندرز دموکرات ها کناره گیری رقابت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۳۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و اموزش پزشکی گفت: ۲۱ هزار نفر از پرستاران که بخش عمده آن‌ها در دوران کرونا نیرو‌های طرحی بودند استخدام شدند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، عباس عبادی، معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر جذب پرستاران در مراکز درمانی در اولویت وزارت بهداشت بوده و تعداد محدودی از همکاران ما در مناطقی که مجوز استخدام در آن‌ها وجود ندارد، برای جذب باقی مانده اند.

وی از تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران خبر داد و گفت: این لایحه دارای ۳۱ ماده است که یک ماده آن به جذب پرستارانی که بحران‌هایی مانند کرونا و ... در خدمت نظام سلامت هستند، اختصاص دارد و امیدواریم با تصویب آن‌ها در مجلس بتوان اقدمات موثرتری برای این قشر زحمتکش برداریم.

عبادی با بیان اینکه کمبود نیروی پرستاری یک چالش عمومی جهانی است و کشور ما نیز از این موضوع مستثنی نیست، گفت: با افزایش پذیرش دانشجویان پرستاری در دانشگاه‌ها و تسهیلاتی که برای استخدام و تبدیل وضعیت آن‌ها در حال انجام است، چنانچه قانونگذار از این بابت به نظام سلامت کمک کند، امیدوار خواهیم بود تا چندسال آتی مشکل کمبود پرستار در کشور کاهش یابد.

وی تصریح کرد: اکنون ۲۰۹ هزار کادر درمان اعم از همکاران پرستار، اتاق عمل، هوشبری، بهیار و کمک پرستار در مراکز درمانی وزارت بهداشت، بخش خصوصی، تامین اجتماعی و نیرو‌های مسلح مشغول به خدمت هستند، و نسبت پرستار به تخت، ۹ دهم و نسبت گروه پرستاری به تخت، ۱.۲ است که امیدواریم با افزایش جذب و تربیت نیروی انسانی، فاصله ۱.۲ تا ۱.۸ در سال‌های آتی برطرف شود.

عبادی اظهار داشت: از اقدامات خوب دولت سیزدهم اجرایی شدن قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری است، زیرا این قانون پس از ۱۵ سال مسکوت ماندن و در دوره طرح تحول سلامت که زمان طلایی اجرای این طرح بود و اتفاقاً برخی افراد که امروز منتقد اجرای این طرح هستند در آن دوران مسوولیت داشتند، می‌توانست اجرایی شود، اما نشد.

وی افزود: ارزش نسبی خدمات پرستاری در بخش‌هایی که سختی کار بیشتر است، بالاتر است. در سال جاری، مثلا در بخش‌های عمومی و داخلی جراحی ارزش نسبی معادل ۸ کا و در بخش‌های مراقبت‌های ویژه تا ۳۳.۴ کا هم افزایش پیدا می‌کند. البته، چون تعداد بیماران بخش‌های عمومی نسبت به بخش‌های ویژه بیشتر است، نوعی تعادل در پرداختی‌ها صورت می‌گیرد؛ در آیین نامه هم پیش بینی شده که نباید بین همکاران پرستار هم رده تفاوت کارانه بیشتر از ۲.۵ برابر باشد.

دیگر خبرها

  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • طرح سرویس مخفی آمریکا برای محافظت از ترامپ در صورت زندانی شدن
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد