Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-29@11:24:42 GMT

ضریب خرید اعتباری سهام به ۳۵ درصد کاهش می‌یابد

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۸۳۸۴۰

ضریب خرید اعتباری سهام به ۳۵ درصد کاهش می‌یابد

بر اساس اعلام سازمان بورس، ضریب خرید اعتباری سهام از روز چهارشنبه این هفته(۲۰ فروردین) به ۳۵ درصد کاهش می‌یابد. ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳ اقتصادی بازار سهام | بورس نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، سازمان بورس و اوراق بهادار به کلیه شرکت‌های کارگزاری اعلام کرد: پیرو دو ابلاغیه مبنی بر پیوست بند 8 صورتجلسه سه مرداد سال 97 هیات مدیره سازمان در خصوص اصلاح دستورالعمل خرید اعتباری اوراق بهادار در بورس تهران و فرابورس و آخرین اصلاحات مصوبه کمیته پایش ریسک بازار در این خصوص با استناد به اختیارات اعطایی به کمیته پایش ریسک بازار طبق مصوبه فوق، تصمیمات مقرر در بند یک صورتجلسه 16 فروردین سال جاری کمیته پایش ریسک بازار در خصوص اصلاح دستورالعمل خرید اعتباری اوراق بهادار در بورس تهران و فرابورس به شرح زیر ابلاغ می‌شود:

1.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در خصوص کاهش ضریب تعدیل سهام و حق تقدم سهام در محاسبه حساب تضمین معاملات اعتباری و اوراق بهادار به شرح زیر تصمیم گیری شد:

در مورد سهام پذیرفته‌شده در بورس تهران و بازار اول و دوم فرابورس 35 درصد قیمت پایانی

این گزارش می‌افزاید: پیش‌تر ضریب خرید اعتباری سهام 45 درصد بوده است که مطابق اعلام سازمان بورس قرار است از روز چهارشنبه این هفته به 35 درصد کاهش پیدا کند.

تعویق 3 ماهه مجامع شرکت‌های بورسی و فرابورسی ابلاغ شدرشد 26 هزار واحدی شاخص بورس در دومین هفته سال جدید

انتهای پیام/

R32365/P/S7,84/CT1 واژه های کاربردی مرتبط سازمان بورس بازار سرمایه فرابورس بورس تهران

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان بورس بازار سرمایه فرابورس بورس تهران سازمان بورس بازار سرمایه فرابورس بورس تهران خرید اعتباری اوراق بهادار سازمان بورس بورس تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۳۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی بورس فردا ۸ فروردین ۱۴۰۳

احتمال دارد بازار فردا متعادل به سمت منفی باشد. احتمال کاهش ارزش و حجم معاملات نیز وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بازار فردا آخرین روز کاری هفته جاری است، دو روز کاری ابتدایی بازار مثبت بود و پرتقاضا روز اول با رشد ۴۰ هزار واحدی همراه بودیم، روز دوم با رشد ۱۷ هزار واحد و امروز نیز کمی بازار عقب نشست شاهد کاهش افت ۴ هزار ۱۷۵ واحدی بودیم.

ارزش معاملات نیز برابر با ۵ هزار ۵۰۰ میلیارد تومان بود، فردا آخرین روز کاری هفته است و بسیاری از مردم هم در تعطیلات هستند، احتمال دارد بازار فردا متعادل به سمت منفی باشد. احتمال کاهش ارزش و حجم معاملات نیز وجود دارد.

کد خبر 739455

دیگر خبرها

  • پیش بینی بورس شنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۳ / بورس تهران روی مدار تعادل قرار گرفت؟
  • پیش بینی بورس شنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
  • واکنش کارشناس حقوقی درباره منع خرید سهام سرخابی ها از سوی بانک‌ها
  • ابهام در واگذاری پرسپولیس؛ سازمان بورس به بانک ملت نامه زد + عکس
  • شاخص کل بورس به سطح دو میلیون و ۲۶۰ هزار واحد رسید
  • سازمان بورس از بانک ملت در مورد خرید پرسپولیس توضیح خواست/ بوی انصراف می آید؟
  • تصمیمات نادرست دولت بورس را سوزاند؟
  • افزایش چند برابری جریمه‌ها برای تخلفات نهادهای مالی
  • پیش‌بینی بورس فردا ۸ فروردین ۱۴۰۳
  • بورس قرمز شد