Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@21:03:28 GMT

جزئیات ساخت ایستگاه فضایی در ماه اعلام شد

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۸۴۰۶۰

جزئیات ساخت ایستگاه فضایی در ماه اعلام شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیجیتال ترندز،  ناسا گزارشی درباره نحوه ساخت ایستگاه هایی در  ماه منتشر کرده تا فضانوردان را از آنجا برای اکتشاف به مریخ بفرستد. این بخشی از برنامه آرتمیس است.

فراهم شدن شرایط حضور طولانی مدت در فضا به انسان کمک می کند تا به نقاط دور دست منظومه شمسی برود و همچنین اطلاعات بیشتری درباره ماه به دست آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخشی از طرح ایستگاه های ماه شامل عناصری مانند وسایل نقلیه برای انتقال فضانوردان به سطح ماه هستند. علاوه بر آن مقرهایی متحرک به فضانوردان کمک می کند تا به مدت ۴۵ روز روی سطح ماه سفر کنند. از سوی دیگر ایستگاه های دائمی در ماه نیز  می توانند در کوتاه مدت میزبان ۴ فضانورد باشند.

 در این گزارش استراتژی با ۳ حوزه برای اکتشافات بلند مدت در پروژه آرتمیس تعریف شده است. این حوزه ها شامل مدار زمین، ماه و مریخ هستند. هدف اصلی پروژه نیز ترویج تجاری سازی مدار زمین، تشویق شرکت ها به استفاده از فضا برای انجام تحقیقات است. مرحله بعد عملیات اکتشافی در ماه به وسیله ربات ها است، مانند کاوشگر ٰVIPER که وظیفه آن جستجو برای آب است.

در مرحله بعد فضانوردان روی سطح ماه فرود می آیند تا ملزومات اکتشافات در مریخ را فراهم کنند. پس از آن عملیات اکتشاف رباتیک در مریخ، زمینه را برای حضور فضانوردان در سیاره سرخ فراهم می کند.

 جیم بریدنستاین در بیانیه ای می گوید: ما اکنون آماده مرحله بعدی اکتشافات فضایی هستیم.  در سال های آینده آرتمیس برنامه راهنمای ماست و ما سعی می کنیم اکتشافات فضایی بیشتری انجام دهیم.

کد خبر 4892470 شیوا سعیدی قوی اندام

منبع: مهر

کلیدواژه: فناوری فضایی نوآوری ناسا ویروس کرونا اینترنت ماهواره شرکت دانش بنیان تحقیقات علمی موبایل نوآوری امنیت اطلاعات هوش مصنوعی ایالات متحده آمریکا فناوری فضایی گوگل سیلاب گوشی آیفون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۴۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویم نجوم اردیبهشت‌ ۱۴۰۳ + دانلود جدول

پدیده‌های نجومی ماه جاری برای سیارات ماه، مریخ، نپتون، مشتری و زحل اتفاق خواهد افتاد، همچنین شاهد بارش شهابی ղ-Lyrid 2024 خواهیم بود.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، در ماه جاری کیهان شاهد رویدادهایی مانند ماه در اوج زمینی، مقارنه سیاره مشتری و اورانوس، سیاره کوتوله 136108 Haumea در تقابل خورشیدی، دنباله‌دار 12P/Pons-Brooks در اوج روشنایی، دنباله‌دار 12P/Pons-Brooks در حضیض خورشیدی، بارش شهابی Lyrid 2024، رصد کهکشان Messier 101، بارش شهابی π-Puppid 2024، ماه کامل، ماه در اوج خورشیدی، غیبت قمری آنتارس، مقارنه سیاره مریخ و نپتون، نزدیک شدن سیاره مریخ و نپتون به یکدیگر، سیاره عطارد در اوج خورشیدی، تربیع آخر ماه، مقارنه ماه و سیاره زحل، نزدیک شدن ماه و سیاره زحل به یکدیگر، غیبت قمری زحل، نزدیک شدن ماه و سیاره نپتون به یکدیگر، غیبت قمری نپتون، نزدیک شدن ماه و سیاره مریخ به یکدیگر، غیبت قمری مریخ، مقارنه ماه و سیاره مریخ، بارش شهابی ղ-Aquariid 2024، ماه در اوج زمینی، مقارنه ماه و سیاره عطارد، ماه در حضیض خورشیدی، ماه کامل، بارش شهابی ղ-Lyrid 2024، سیاره مریخ در حضیض خورشیدی، سیاره عطارد در بیشترین کشیدگی شرقی، غیبت قمری بتا توری، رصد خوشه ستاره‌ای کروی Messier 5، سیاره اورانوس در اتصال خورشیدی، سیاره عطارد در بیشترین ارتفاع در آسمان صبحگاهی، مقارنه سیاره عطارد و سیاره کوتوله Eris، سیاره عطارد در دوگانگی، تربیع اول ماه، سیارک Pallas 2 در تقابل خورشیدی، ماه در اوج زمینی، سیاره مشتری در اتصال خورشیدی و دنباله‌دار 46P/Wirtanen در حضیض خورشیدی خواهد بود.

جزئیات تمام رویدادهای نجوم ماه جاری را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید:

دانلود جدول رویدادهای نجوم اردیبهشت‌

کد خبر 745836

دیگر خبرها

  • ۵ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • ناسا یک باکتری جهش‌یافته و خطرناک را در فضا کشف کرد
  • ساخت و ساز غیرمجاز در زیارت گرگان پس از ۲۰ سال متوقف شد
  • ببینید | نقشه ٧٢ پرواز هلیکوپتر نبوغ در مریخ
  • (ویدئو) نقشه ۷۲ پرواز هلیکوپتر نبوغ در مریخ
  • امکان مسیریابی حمل‌ونقل همگانی در «اصفهان من» فراهم شد
  • شام لاکچری فضانوردان آپولو ۸ چه بود؟ (+عکس)
  • نخستین پرواز فضاپیمای سرنشین‌دار «استارلاینر» انجام می‌شود
  • نمای زیبایی از خلیج فارس از ایستگاه فضایی (فیلم)
  • تقویم نجوم اردیبهشت‌ ۱۴۰۳ + دانلود جدول