Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-20@05:57:01 GMT

شایعه‌ای که ۳۵ همدانی را راهی بیمارستان کرد

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۸۴۲۰۹

شایعه‌ای که ۳۵ همدانی را راهی بیمارستان کرد

ایسنا/همدان پس از شیوع کروناویروس در جهان شایعات و اخبار نادرست یکی پس از دیگری در فضای مجازی دست به دست شدند و ایران نیز از شایعات اخبار مجازی در امان نماند و با شیوع کرونا در کشور بازار شایعات داغ شد.

این روزها برخی به دنبال شایعات فضای مجازی و وحشتی که به جانشان افتاده است، با مصرف الکل صنعتی نه تنها خود را در برابر ویروس واکسینه نمی کنند بلکه جان خود را به خطر انداخته و گرفتار بخش مراقبت های ویژه و عوارض مسمومیت با الکل می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طی یک ماه اخیر شمار افراد بستری شده به علت مسمومیت با الکل افزایش پیدا کرده و حتی برخی را به کام مرگ کشانده است، این افراد بر اثر ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست ندادند اما با مصرف خوراکی الکل به منظور مقابله با کرونا راهی دیار آخرت شده و عزیزانشان را به خاطر باورهای غلط داغ دار کرده اند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان همدان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره مسمومیت های الکلی اظهار کرد: از ابتدایی اسفندماه سال ۹۸ تا امروز ۳۵ نفر به علت مسمومیت با الکل صنعتی به مراکز درمانی استان مراجعه کرده اند و تعدادی از آنها نیز بستری هستند.

دکتر حبیب معصومی افزود: در پی شیوع کروناویروس در ایران و شایعه تأثیر مصرف الکل بر مقابله با این بیماری متأسفانه چهار نفر در همدان بر اثر مسمومیت الکلی جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه این باور که مصرف خوراکی الکل موجب ضدعفونی شدن بدن و از بین رفتن کروناویروس می شود، یک باور غلط، غیرعلمی و غیربهداشتی است، گفت: مصرف الکل متانول و یا همان الکلی که در محلول‌های ضدعفونی استفاده می‌شود، بسیار سمی است و استفاده از آن اثر منفی دارد و فرد گرفتار عوارض چشمی از جمله تاری دید، کاهش بینایی و کوری دائمی شده و در مواردی حتی فرد آسیب مغزی دیده و دچار کاهش سطح هوشیاری، کما و مرگ شده است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی همدان در پایان بیان کرد: از مردم درخواست می کنیم که با مراقبت بیشتر و پرهیز از انجام رفتارهای غلط بی پایه و اساس از بروز سایر بیماری ها و افزایش فشار کاری در اورژانس و مراکز درمانی پیشگیری کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس الکل اورژانس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۴۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش به شایعه تغییر در تیم اقتصادی دولت

به گزارش همشهری آنلاین، سپهر خلجی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره انتشار شایعاتی از تغییر در تیم اقتصادی دولت، اظهار کرد: اتفاقات خوبی در اقتصاد رقم خورده و رشد اقتصادی افزایش یافته است. کاهش بیکاری را داشتیم، کنترل و کاهش حجم نقدینگی را تجربه کردیم که همه محصول تلاش‌های تیم اقتصادی دولت است.

وی تصریح کرد: شاید برخی چندان دوست ندارند این اتفاقات رخ دهد و شایعاتی می‌سازند اما قرار نیست تغییری در تیم اقتصادی دولت ایجاد شود.

کد خبر 845157 منبع: ایسنا برچسب‌ها خبر ویژه دولت سیزدهم

دیگر خبرها

  • کووید باعث تحریک آسم در کودکان نمی شود
  • مسمومیت 130 سرباز اسرائیلی
  • (ویدئو) واکنش رابعه اسکویی به شایعه ازدواج با مازیار لرستانی
  • مراقب مسمومیت با این نوع هندوانه‌ها باشید
  • پیشگیری از مسمومیت غذایی
  • رئیسی با این تصاویر به شایعات درباره عمل کردنش پایان داد
  • خطر مرگ؛ این گیاهان را دیگر نخورید
  • مراقب مسمومیت با این نوع هندوانه‌ها باشید/ چطور هندوانه غیرسالم را تشخیص بدهیم؟
  • افشاگری بهاره رهنما از شایعات ازدواج مجددش
  • واکنش به شایعه تغییر در تیم اقتصادی دولت