Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-25@14:02:53 GMT

کاربران مرورگر اینترنتی فایرفاکس مراقب باشند

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۸۴۲۲۵

کاربران مرورگر اینترنتی فایرفاکس مراقب باشند

به گزارش صدای ایران، فایرفاکس که بدون شک یکی از محبوب ترین و معروف ترین مرورگرهای اینترنتی در جهان به شمار می رود، با توجه به قابلیت های متنوع همچون پلتفرم متن باز و همچنین ویژگی های امنیتی در راستای حفاظت از حریم خصوصی کاربران طرفداران تاکنون موفق شده تا طرفداران بسیاری را به سمت و سوی خود جلب کند.  

بر اساس گزارش وب سایت بتانیوز، اما حالا به نظر می‌رسد که به عقیده برخی از محققان و کارشناسان فعال در حوزه امنیت سایبری، اطلاعات شخصی و خصوصی در حساب توییتری کاربرانی که از مرورگر موزیلا فایرفاکس استفاده کرده‌اند در معرض افشا و دسترسی هکرها و مجرمان سایبری قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



آنها بر این باورند که اطلاعات شخصی افراد به علت یک باگ نرم‌افزاری و آسیب پذیری امنیتی در قسمت حافظه نهانی و داخلی سیستم ذخیره می شود.   نکته جالب توجه اینجاست که توییتر تاکید کرده کاربران سایر مرورگرهای محبوب همچون گوگل کروم و اپل سافاری در معرض این آسیب پذیری نبوده و آنها حفره‌های امنیتی مذکور را برطرف کرده اند.

سخنگوی توییتر پیشتر در گفتگویی با گزارشگران خاطرنشان کرده بود : ما به تازگی دریافته ایم در صورتی که کاربری با استفاده از مرورگر فایرفاکس در رایانه ای عمومی به حساب کاربری توییتر وارد شده باشید و به دانلود و دریافت و ارسال داده های شخصی خود اقدام کرده باشد،   اطلاعات آن در حافظه نهانی مرورگر ذخیره می شود و حتی پس از خروج از حساب کاربری، اطلاعات در همان مکان باقی ممی مانند. فایرفاکس داده‌های حافظه نهانی را به مدت هفت روز نگه‌ می‌دارد و پس‌ازآن، داده‌ها به‌صورت خودکار پاک می‌شوند. البته این مشکل برای کاربران مرورگرهای دیگر همچون گوگل‌کروم و اپل سافاری وجود ندارد.  

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: صدای ایران فایرفاکس مرورگرهای اینترنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۴۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) هشدار مهم سردار رادان به رؤسای پلیس؛ مراقب باشید!

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • هنگام خرید از فروشندگان دور گرد مراقب کپی اطلاعات کارت بانکی خود باشید
  • (ویدیو) هشدار مهم سردار رادان به رؤسای پلیس؛ مراقب باشید!
  • با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید
  • هکر حرفه ای حساب‌های بانکی اشنویه دستگیر شد
  • هکر حرفه‌ای حساب‌های بانکی در اشنویه دستگیر شد
  • نسخه آبی گوشی ردمی 13C 5G به زودی عرضه می‌شود
  • عرضه اینترنتی دارو کلید خورد | اطلاعات بیماران در اختیار پلتفرم‌ها قرار می‌گیرد؟
  • کاوشگر بین ستاره ای پس از ۵ ماه با زمین تماس گرفت
  • چگونه خطر ضعف حافظه را کاهش دهیم؟
  • قوه قضاییه : همراه داشتن هرگونه وسیله ارتباط الکترونیکی در کنکور تخلف محسوب می‌شود