Web Analytics Made Easy - Statcounter

دنیای اقتصاد نوشت: بازار مسکن روز گذشته به‌صورت مجازی و با تعداد فایل‌های محدود و انگشت شمار آغاز به کار کرد. به علت فراگیری ویروس کرونا، بنگاه‌های املاک از هفته‌های پایانی اسفندماه سال گذشته به‌صورت خودخواسته به یک دوره تعطیلی با زمان پایان نامشخص وارد شدند.

همین موضوع نیز باعث شد که حال و هوای بازار مسکن در شب عید متفاوت از سال‌های گذشته رقم بخورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ادامه وضعیت قرنطینه و تعطیلی بخش زیادی از کسب و کارهای اقتصادی در آغاز سال جدید نیز باعث شد این وضعیت برای بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران تداوم پیدا کند. با این حال روز گذشته-شنبه ۱۶ فروردین ماه- تعداد محدودی از فایل‌های فروش واحدهای مسکونی در سایت‌های مربوط به خرید و فروش مسکن منتشر شدند.  

هرچند در سال‌های گذشته نیز تا پایان فروردین ماه، معاملات انگشت شماری در بازار مسکن شکل می‌گرفتند و به نوعی آغاز به کار واقعی این بازار به نیمه بهار موکول می‌شد؛ اما به تدریج با فعالیت بنگاه‌های املاک، مراجعات تدریجی متقاضیان خرید یا فروش متقاضیان مسکن نیز به این بنگاه‌ها شکل می‌گرفت. اما اکنون با تعطیلی بنگاه‌های املاک، فقط سایت‌های مجازی به انتشار تعداد محدودی از فایل‌ها عرضه شده در بازار پرداخته‌اند.  

بررسی قیمتی فایل‌های عرضه‌شده در فضای مجازی نشان می‌دهد به علت محدود بودن فایل‌های عرضه‌شده، بخش زیادی از واحدهای مسکونی به قیمت میانگین اسفندماه پیشنهاد شده‌اند. در جدول نبض بازار امروز، قیمت پیشنهادی واحدهای مسکونی در سایت‌های مربوط به خرید و فروش مسکن ارائه شده است.

منبع: الف

کلیدواژه: بازار مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۴۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ خرید در بازار مسکن تهران؛ مسکن در این منطقه۴۰ میلیون تومان!

به گزارش خبرنگار مهر، با توجه به اهمیت بازار مسکن در کشور به دلیل ارتباط مستقیم با وضعیت معیشت و رفاه زندگی مردم، «خبرگزاری مهر» قصد دارد در سلسله گزارش‌هایی قیمت خرید، رهن و اجاره واحدهای مسکونی در مناطق مختلف تهران را به صورت مجزا بررسی کند.

در گزارش روزهای اخیر با توجه به افزایش قیمت مسکن در پایان سال (۱۴۰۲)، به بررسی وضعیت نرخ خرید و فروش «منطقه ۱۳» و «منطقه ۱۴» پرداختیم؛ حال قصد داریم در گزارش پیش رو قیمت خرید و فروش مسکن در منطقه ۱۵ تهران را بررسی کنیم.

ناگفته نماند، افزایش قیمت مسکن در حالی است که کف حقوق وزارت کار در سال (۱۴۰۲) حدود هشت میلیون تومان تعیین شده بود و حقوق کارگران (با تبدیل ریال به دلار) ،۱۳۱ دلار است، که همین مبلغ حقوق دریافتی را باید برای اجاره خانه پرداخت کند؛ مبلغ مازادی برای مخارج دیگر باقی نخواهد ماند، اما بر اساس استانداردها، تنها تا سقف ۳۰ درصد از درآمد هر فرد باید صرف مسکن شود.

به طور مثال، هر فرد برای خرید یک واحد نوساز با زیربنای ۶۵ متر یک‌خوابه در خیابان اتابک واقع در منطقه ۱۵ تهران، باید ۲ میلیارد و ۶۰۰ هزار تومان سرمایه داشته باشید.

قیمت خرید واحدهای دیگر در منطقه ۱۵ تهران را در جدول زیر بررسی کنید؛

محله و خیابان (منطقه ۱۵) عمر ساختمان قیمت هر متر (تومان)
مشیریه ۱۳۹۸ ۷۰٬۰۰۰٬۰۰۰
افسریه شمالی ۱۴۰۰ ۸۰٬۰۰۰٬۰۰۰
اتابک خاوران طیب ۱۳۹۰ ۴۰٬۰۰۰٬۰۰۰
دولت‌آباد ۱۳۸۴ ۶۴٬۸۱۴٬۰۰۰
مسلم شمالی ۱۳۹۸ ۸۵٬۶۰۶٬۰۰۰
جنت آباد مرکزی ۱۳۹۴ ۹۹٬۰۵۶٬۰۰۰
شوش. صراف‌ها ۱۳۸۴ ۱۳۱٬۷۶۴٬۰۰۰
افسریه. والفجر ۱۴۰۱ ۶۸٬۴۲۱٬۰۰۰
شوش. بهار شمالی ۱۳۹۳ ۸۹٬۲۸۵٬۰۰۰

به گزارش مهر، منطقه ۱۵ تهران یکی از مناطق معروف واقع در جنوب شرقی تهران است که نقطه اتصال آن با دیگر مناطق تهران است. این منطقه دارای آب و هوای متناسب با دیگر شهرها و استان‌های مرکزی تهران است اما گاهی آلودگی هوا متراکم می‌شود.

کد خبر 6076903 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • قیمت خرید مسکن در منطقه ۱۶ تهران +جدول
  • نرخ خرید بازار مسکن تهران؛ خانه در هاشم آباد متری ۵۰ میلیون تومان
  • شوک بنگاه‌ها در آخر سال
  • نرخ رهن بازار مسکن در تهران؛ رهن کامل در این منطقه با یک میلیارد
  • اتفاقی کم سابقه در بازار مسکن تهران؛ قهر مردم با آپارتمان های نوساز!
  • قیمت آپارتمان در منطقه ۱۵ تهران
  • رشد قیمت خودروهای داخلی و مونتاژی در بازار؛ کوئیک، شاهین و پژو پارس چقدر گران شد؟ | جدول قیمت ها
  • ریزش و رویش فایل‏‏‌های مسکن
  • نرخ خرید در بازار مسکن تهران؛ مسکن در این منطقه۴۰ میلیون تومان!
  • بازار مسکن پایتخت در اولین ماه سال/ فروشنده ها غیب شده اند