Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@05:31:47 GMT

سهمیه بنزین کارت سوخت از بین نمی رود/مردم نگران نباشند

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۸۴۳۱۹

سهمیه بنزین کارت سوخت از بین نمی رود/مردم نگران نباشند

فاطمه کاهی، سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه از ابتدای اجرای طرح سهمیه بندی سوخت بنزین، طبق مصوبه هیئت وزیران هر کارت سوخت « خودروی شخصی» ابتدای هر ماه ۶۰ لیتر بنزین با نرخ ۱۵۰۰ تومان را قابل استفاده دارد، گفت: این میزان بنزین سهمیه ای می تواند برای ۶ ماه قابل ذخیره باشد؛ به عبارتی در صورتی که یک خودروی شخصی به هیچ عنوان از بنزین سهمیه ای خود استفاده نکرده باشد، در پایان ۶ ماه، ۳۶۰ لیتر بنزین دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تنظیمات کارت سوخت خودروهای شخصی به صورت سیستمی به این شکل طراحی شده است و در ماه هفتم که ۶۰ لیتر بنزین سهمیه ای برای کارت سوخت خودروهای شخصی شارژ می شود، در صورتی که شخصی ۳۶۰ لیتر بنزین سهمیه ای خود در ۶ ماه را مصرف نکرده باشد، شامل این افزایش سهمیه بنزین نمی شود. یعنی در ماه هفتم نیز ۳۶۰ لیتر بنزین سهمیه ای دارد نه ۴۲۰ لیتر.

به گفته این مقام مسئول، هر کارت سوخت خودرو شخصی می تواند تا سقف ۳۶۰ لیتر بنزین سهمیه ای داشته باشد و اگر در کارت سوخت خودروی شخصی به طور مثال ۱۲۰ یا ۲۰۰ یا ۱۷۰ یا هر رقمی کمتر از ۳۶۰ لیتر بنزین سهمیه ای وجود داشته باشد، تا ۶ ماه قابل ذخیره سازی بوده و سهمیه ۶۰ لیتر ماهیانه تا سقف ۳۶۰ لیتر به وی تعلق می گیرد؛ بنابراین دارندگان کارت سوخت خودروهای شخصی، نگران سهمیه بنزین خود نباشند.

به گزارش خبرنگار مهر، باتوجه به شیوع بیماری کرونا و محدودیت تردد بین شهری و لزوم کاهش تردد درون شهری، لازم است محدودیت ذخیره سوخت بنزین سهمیه خودروهای شخصی برای ۶ ماه برداشته شده یا سقف ذخیره سازی افزایش یابد چراکه در غیر این صورت، این محدودیت می تواند تبدیل به ابزاری برای تشویق مصرف یا سایر حواشی شود.

کد خبر 4892682

منبع: مهر

کلیدواژه: سهمیه بندی بنزین سهمیه بنزین قیمت بنزین پمپ بنزین کارت سوخت ویروس کرونا قیمت نفت ایالات متحده آمریکا بورس بانک مرکزی ایران وزارت صنعت معدن و تجارت بازار سهام بیکاری قیمت دلار وزارت نیرو وزارت جهاد کشاورزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای شاخص کل بورس گمرک ایران خودروهای شخصی کارت سوخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۴۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۱۰ هزار لیتر سوخت قاچاق

جلیل سلطانی رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان کرمانشاه گفت : مأموران پلیس امنیت اقتصادی حین گشتزنی در پایانه مرزی پرویزخان قصرشیرین موفق به شناسایی چند دستگاه خودرو حامل سوخت قاچاق شدند.

وی ادامه داد: در بازرسی‌های انجام گرفته ۱۰ هزار لیتر سوخت قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال کشف شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان کرمانشاه از تشکیل پرونده‌هایی در این خصوص و ارجاع آنها به مراجع قضائی خبر داد و گفت: برخورد با پدیده قاچاق از مهمترین برنامه‌های پلیس امنیت اقتصادی استان در سال جاری خواهد بود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • بیش از پنج هزار خودرو در استان اردبیل دو گانه سوز شد
  • گام اساسی دولت سیزدهم برای اجرای طرح‌های کیفی‌سازی سوخت در پالایشگاه‌ها
  • کشف ۳ میلیون لیتر سوخت قاچاق در بندرکلاهی شهرستان میناب
  • تله سوخت و راهکارهای عبور از بحران سوختی در کشور
  • ۳۴ درصد مردم از کارت جایگاه داران استفاده می‌کنند
  • در هنگام سوخت گیری از کارت سوخت شخصی استفاده کنید
  • شفافیتمون کجا بود؟
  • نجات 666 میلیون لیتر بنزین توسط وزارت صمت
  • کشف ۱۰ هزار لیتر سوخت قاچاق
  • ۷۰ درصد از مردم از کارت شخصی سوخت استفاده می‌کنند