Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-19@16:59:27 GMT

در مورد سیرسیاه و خواص آن چه می دانید؟

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۸۴۳۹۱

در مورد سیرسیاه و خواص آن چه می دانید؟

به گزارش «تابناک»، این فراورده برای اولین بار توسط کره ای‌ها برای مصارف دارویی تولید شد و گاهی اوقات از آن در تهیه نوشابه‌های انرژی زا یا شکلات سیر سیاه نیز استفاده می‌شود.

سیر سیاه دارای مقدار زیادی ترکیبات آنتی اکسیدانی مانند پلی فنول، فلاونوئید‌ها، مشتقات تترا هیدرو β-کاربولین و ترکیبات ارگانوسولفور از جمله S-allyl-cysteine و S-allyl-mercaptocysteine در مقایسه با سیر تازه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شواهد رو به رشدی که نشان دهنده اثرات درمانی سیر سیاه از جمله ضد سرطان، ضد چاقی، سیستم ایمنی بدن، هیپولیپیدمی، آنتی اکسیدان، محافظت کننده سلول‌های کبدی و محافظت کننده عصبی هستند، در چند دهه گذشته گزارش شده است.

در بین محصولات فرآوری سیر، سیر سیاه به عنوان یکی از شناخته شده‌ترین غذا‌های کاربردی موجود در بازار جهانی می‌باشد. در مقایسه با سیر خام، سیر سیاه دارای رنگ معمولی سیاه، طعم شیرین و بافت جویدنی و بدون بو است.

مردم کشور‌های آسیایی مانند تایلند، کره جنوبی و ژاپن سیر‌های سیاه را به عنوان یک غذای سنتی قرن‌ها تولید و استفاده کرده اند، اما در دهه‌های اخیر وارد بازار جهانی شده است.

سیر سیاه به دلیل خوش طعم بودن و فراوان بودن ترکیبات فعال زیستی، با رشد چشمگیر تقاضای مصرف در طی سال‌های اخیر به یکی از معروف‌ترین و برجسته‌ترین محصولات موجود در مواد مغذی و عملکردی مواد غذایی تبدیل شده است.

 علاوه بر این، سیر سیاه در بهبود روند تولید و همچنین نوآوری محصولات جدید پردازش سیر سیاه توجه مصرف کننده را به خود جلب کرده است. اخیراً برخی از محصولات فرآوری شده سیر سیاه مانند ملاس سیر سیاه، پوره، خمیر، عصاره و قرص‌های مکمل در ویتنام و بازار جهانی معرفی شده اند.

پیشتر برخی رسانه ها در مورد خواص سیر سیاه نوشتند و مدعی شدند که این محصول در تقویت سیستم ایمنی، جلوگیری از سرطان، درمان دیابت و بهبود گردش خون نقش موثری ایفا می کند.

به طور مثال و در مورد بهبود گردش خون ابتدا در تحقیقاتی که در سال ۲۰۰۵ انجام شد، نشان داد میزان این دو عنصر بسیار ناچیزتر از آن است که بتوانند گردش خون را افزایش بدهند. اما بعد‌ها محققان سوئدی به این نتیجه رسیده‌اند این موضوع ریشه در سولفید هیدروژن دارد که با مصرف سیر در بدن ایجاد می‌شود. ترکیبات سولفوریک علاوه بر افزایش گردش خون، به تنظیم فشار خون نیز کمک می‌کنند.

همانطور از آنجا که سیرسیاه سرشار از خواص آنتی اکسیدانی، ضد قارچی و ضد باکتریایی برخی عقیده دارند به همین دلیل مصرف این ماده می‌تواند سیستم ایمنی بدن انسان را به راحتی تقویت کند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کروناویروس جهش تولید ناو روزولت مناجات شعبانیه وام کرونا سیر سیاه سیستم ایمنی بدن کروناویروس جهش تولید ناو روزولت مناجات شعبانیه وام کرونا گردش خون سیر سیاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۴۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فواید یک ویتامین برای زنان

آفتاب‌‌نیوز :

فواید مهم این ویتامین شامل درمان و پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی مانند درد قفسه سینه، فشار خون بالا و گرفتگی یا انسداد رگ‌ها است.

ویتامین‌ای به گروهی از ترکیبات محلول در چربی گفته می‌شود و خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد.

آنتی‌اکسیدان‌ها ترکیباتی هستند که اکسیداسیون را مهار می‌کنند. اکسیداسیون یک واکنش شیمیایی است که می‌تواند مولکول‌های مضری موسوم به رادیکال‌های آزاد را تولید کرده و از این طریق به سلول‌های بدن موجودات زنده آسیب برساند.

ویتامین‌ای همچنین برای سیستم ایمنی بدن بسیار اهمیت دارد. بدن انسان خود قادر به تولید این ویتامین نیست و مصرف مواد خوراکی نظیر دانه‌های روغنی مانند فندق، گردو و همین‌طور روغن زیتون و روغن آفتاب‌گردان می‌تواند نیاز بدن به ویتامین‌ای را تامین کند.

یکی از خواص ویتامین‌ای برای زنان، کمک به تنظیم هورمون‌های بدن است. جلوگیری از سقط جنین در دوران بارداری، درمان خشکی و شکنندگی ناخن‌ها و جلوگیری از گرگرفتگی از دیگر خواص ویتامین‌ای برای زنان است.

همچنین مصرف این ویتامین در زنان باعث کاهش انقباضات و درد‌های عادت ماهانه می‌شود.

با این حال پزشکان تاکید دارند: اگرچه این ویتامین برای زنان نتایج مثبت زیادی به همراه دارد، اما بهتر است زیر نظر پزشک متخصص مصرف شود چراکه استفاده بیش از اندازه آن می‌تواند عوارض جانبی متعددی نظیر مشکلات پوستی یا گوارشی در پی داشته باشد.

متخصصان تغذیه همچنین تاکید دارند: بر خلاف آنچه تاکنون تصور می‌شد برای جذب ویتامین‌ای نیازی به مصرف هم‌زمان چربی نیست. نتایج آزمایش‌ها نشان می‌دهد ویتامین‌ای حتی در مواردی که شرکت‌کنندگان تا ۱۲ ساعت بعد، چربی مصرف کرده‌اند نیز جذب بدن آن‌ها شده و سودمند بوده است.

بنابر گزارش سایت «مای فود دیتا»، برخی مواد غذایی حاوی بالاترین مقادیر ویتامین‌ای شامل تخمه آفتابگردان، بادام‌ها، آووکادو، اسفناج، کیوی، کلم بروکلی، ماهی قزل آلا، روغن زیتون و میگو هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • تصاویری پربازدید خیابان‌های دبی؛ ماهی‌ها به گردش آمدند! | فیلم
  • ببینید | خواص گیاه رازیانه
  • خواص گیاه رازیانه + فیلم
  • فواید یک ویتامین برای زنان
  • این میوه کمبود‌های بدن را جبران می‌کند
  • دانه ضد آلرژی و ضد التهاب
  • ارتباط عجیب آسپیرین و دیابت نوع دو
  • خطر سرطان برای کسانی‌که ته دیگ دوست دارند
  • کاهش کلسترول با این نوع سبزی
  • انواع چای و خواص آن را بشناسید (فیلم)