Web Analytics Made Easy - Statcounter

صدها هزار آواره فلسطینی و سوری در اردوگاه‌های پرازدحام، شلوغ و فرسوده در لبنان زندگی می‌کنند. آنها سعی دارند با کمک نیروهای امدادی با ویروس جدید کرونا مقابله کنند.

خبرگزاری فرانسه در گرارشی به وضعیت آوارگان سوری و فلسطینی در اردوگاه‌های لبنان پرداخته است.

به گزارش عصر ایران لبنان اینک خانه ده‌ها هزار فلسطینی‌ای است که دهه‌‌های گذشته در کمپ‌های شلوغ مناطق مختلف این کشور زندگی ‌کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از آن نیز 1.5 میلیون از جنگ‌زدگان سوریه در کنار فلسطینیان مستقر شدند.

تا کنون تنها یک فلسطینی که در خارج از این اردوگاه زندگی می‌کند و 3 سوریه‌ای در این کمپ‌هابه ویروس کووید 19 مبتلا شده‌اند. این در حالیست که در سراسر لبنان حدود 520 مورد مبتلا و 17 مرگ از این بیماری گزارش شده است.

اما پناهندگان فلسطینی و سوری که در کمپ‌های کوچک، تنگ و شلوغ زندگی می‌کنند با مشکلات بیشتری مواجه هستند. در این کمپ‌ها ارائه خدمات اساسی مانند آب بسیار ضعیف است و به دلیل فقر بهداشت یا تهیه آب، آوارگان و پناه‌جویان در برابر بیماری آسیب‌پذیرند.

یک زن در حال حمل یک مرد معلول در اردوگاه پناهندگان بیروت- لبنان/ عکس:خبرگزاری فرانسه

"هدا سمرا" سخنگوی آژانس پناهندگان سازمان ملل در بخش فلسطینیان در این باره گفت: نگرانی‌های زیادی برای خانواده‌های ساکن در کمپ‌های لبنان وجود دارد. شیوع ویروس کرونا در کمپ‌هایی که امکان ایزوله‌سازی را ندارند بسیار نگران کننده است.

وی افزود: آژانس پناهندگان سازمان ملل به دنبال ایجاد "مراکز ایزوله‌سازی" درون کمپ‌ها برای قرنطینه کردن افرادی است که به آن نیاز دارند.

آژانس پناهندگان سازمان ملل (UNHCR) در این باره گفت: ساختارهای مشابهی در کمپ پناهندگان و آوارگان سوری که در شرق لبنان زندگی می‌کنند، ایجاد شده است.

با این وجود در صورت وخیم‌تر شدن اوضاع بیماران باید از این مناطق دور شده و به بخش مراقبت‌های ویژه در بیمارستان‌های لبنان بروند. جایی که احتمالا تخت و امکانات کافی برای مراقبت از آنها وجود ندارد.

مراقبت‌های بیشتر بیمارستانی

سازمان‌های امدادرسان تلاش‌های خود را برای افزایش آگاهی و بهداشت اساسی و پایه‌ای میان جوامع سوری و فلسطینی ساکن کمپ‌های لبنان افزایش داده‌اند.

یک داوطلب در حال ضدعفونی کردن کوچه‌های باریک کمپ پناهندگان و آوارگان فلسطینی در بیروت پایتخت لبنان/ عکس: خبرگزاری فرانسه

شورای پناهندگان نروژ اعلام کرده ارسال آب به این اردوگاه‌ها را افزایش داده و بخش زیادی از صابون و مواد شوینده در کمپ‌های سوری و فلسطینی را تامین می‌کند.

خودروهای سواری در اطراف اردوگاه‌ها چرخ زده و با بلندگو پیام‌هایی در مورد شستن دست‌ها و لمس نکردن صورت را تکرار می‌کنند.

یکی از عکاسان خبرگزاری فرانسه یک داوطلب با لباس‌های آبی را در حال ضدعفونی کردن در، دیوار و کف کوچه‌‌های تنگ در اردوگاه " اردوگاه پناهندگان "شتیلا" در حومه بیروت مشاهده کرده بود.

براساس آمار رسمی بیش از 174 هزار فلسطینی در لبنان زندگی می‌کنند اما برآوردهای غیر رسمی تعداد فلسطینیان و اجدادشان که پس از شکل‌گیری اسرائیل در سال 1948 از این کشور گریخته‌اند را بیش از 500 هزار عنوان می‌کند.

لبنان می‌گوید پس از شروع جنگ سوریه، در 9 سال گذشته میزبان بیش از 1.5 میلیون سوری بوده است. آژانس پناهندگان سازمان ملل حدود یک میلیون نفر از این پناهندگان را ثبت کرده است.

بسیاری از پناهندگان سوری در فقر زندگی می‌کنند و برای ادامه زندگی به کمک های مردمی و سازمان‌ها متکی هستند.

سازمان ملل تعهد کرده در صورت نیاز هزینه تست، آزمایش و بستری شدن مردم هر دو جامعه پناهنده سوری یا فلسطینی را بپردازد.

از آنجا که هر گونه افزایش میزان ابتلا در بین پناهندگان و آوارگان فشار زیادی را بر سیستم بهداشت و درمان  لبنان وارد می‌آورد، تقویت بیمارستان‌ها در برابر این همه‌گیری ادامه دارد.

"لیدا ابوخالد" سخنگوی آژانس پناهندگان سازمان ملل (UNHCR) در این باره گفت: ما برای حمایت بیشتر و تقویت بیمارستان‌ها بخش بهداشت عمومی را پشتیبانی می‌کنیم.

وی افزود: ما در بخش‌های اضافی تخت بیمارستانی قرار داده و بخش‌های مراقبت ویژه دیگری را تشکیل می‌دهیم تا بتوانیم ظرفیت بیشتری را برای همه جوامع ساکن لبنان و پناهندگان ایجاد کنیم.

______________________________________________________

بیشتر بخوانید:

فروش اعضای بدن پناهندگان سوری و ذخیره آن از سوی سعودی‌ها افزایش پناهندگان سوریه در لبنان به 800 هزار نفر تعطیلی رستوران ها و کافه های لبنان برای مبارزه با کرونا

______________________________________________________

 

لینک کوتاه: asriran.com/0031pH

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: پناهندگان آوارگان سوریه فلسطین کرونا آژانس پناهندگان سازمان ملل خبرگزاری فرانسه زندگی می کنند اردوگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۴۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پافشاری دولت انگلیس بر اجرای طرح ضد مهاجرتی رواندا

محافظه کاران انگلیس همچنان به توافق نامه ضد مهاجرتی رواندا برای اخراج پناهنجویان به این کشور آفریقای شرقی با وجود بالا گرفتن انتقادها پایبند بوده و تغییرات درخواست شده توسط مجلس اعیان را رد کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ" در مطلبی به پافشاری دولت محافظه کار انگلیس برای پیشبرد طرح ضد مهاجرتی رواندا با وجود اعتراضات و انتقادها به این طرح اشاره کرده و نوشت: محافظه‌کاران همچنان به توافقنامه اخراج برنامه‌ریزی شده خود با رواندا پایبند هستند. آنها چندین تغییر خواسته شده توسط مجلس علیا را در مجلس سفلی رد کردند.

به این ترتیب با وجود انتقادهای مداوم در بریتانیا به این طرح، محافظه کاران در پارلمان بار دیگر از اخراج برنامه ریزی شده مهاجران غیرقانونی به رواندا حمایت کردند. آن ها عصر روز دوشنبه در مجلس سفلی چندین تغییر را که مجلس علیا خواستار آن شده بود رد کردند. در این شرایط اپوزیسیون، محافظه‌کاران را به هدر دادن پول و زیر پا گذاشتن تعهدات بین‌المللی با این توافق متهم کردند.

دادگاه عالی لندن این پروژه را غیرقانونی خوانده است. اکنون دولت انگلیس می خواهد این کشور آفریقای شرقی را به موجب یک قانون کشور ثالث امن اعلام کند و از این طریق از اعتراض در دادگاه های بریتانیا جلوگیری کند. هدف این پروژه جلوگیری از ورود پناهندگان به این کشور از کانال مانش با قایق است.

آلیسون تیولیس از SNP اسکاتلند در باره این طرح گفت: این یک اتلاف کامل زمان و پول است.

مایکل تاملینسون، از مقام های وزارت کشور انگلیس اما از این طرح دفاع کرد. وی در پارلمان لندن گفت: ما یک تعهد اخلاقی داریم که قایق ها را متوقف کنیم. باید از مرزها محافظت کرد و زندگی ها را از گذرگاه خطرناک نجات داد. طرح دولت در روند هماهنگی بین هر دو مجلس که به عنوان پینگ پنگ شناخته می شود، گیر کرده است. نخست وزیر ریشی سوناک امیدوار است که این قانون در این هفته توسط پارلمان تصویب شود.

بهر حال در حالی که نخست وزیر انگلیس تلاش می‌کند با وجود موانع و مخالفت‌های زیاد طرح ضد مهاجرتی رواندای خود را هر چه سریعتر اجرایی کند نمایندگان مجلس اعیان می‌خواهند از این مسئله جلوگیری کنند.

تا کنون لردها در مجلس اعیان از تصویب به اصطلاح "لایحه رواندا" خودداری کرده‌اند و در نتیجه آن را به تاخیر انداخته‌اند. از جمله به این دلیل که این طرح قوانین بین‌المللی را نقض می کند.

"ریشی سوناک"، نخست وزیر انگلیس توقف قایق های حامل مهاجران بخصوص از کانال مانش را در اولویت قرار داده است. بر اساس آمارهای منتشر شده تقریباً 30000 مهاجر در سال گذشته از کانال مانش عبور کردند که عمدتاً با قایق های لاستیکی کوچک این کار را انجام دادند. این پناهجویان و همه پناهندگان دیگری که از ابتدای سال 2022 به طور «غیرقانونی» به انگلیس رسیده‌اند، به زودی ممکن است تهدید به اخراج به رواندا شوند. صرف نظر از مبدا و بدون بررسی درخواست پناهندگی آنها باید به این کشور آفریقای شرقی منتقل شوند و سپس درخواست پناهندگی خود را به جای انگلیس در آنجا ارسال کنند.

منتقدان این پروژه را اقدامی نمادین به هزینه مالیات دهندگان می دانند تا از رای دهندگان محافظه کار قبل از انتخابات پارلمانی آینده امتیاز بگیرند.

نخست وزیر انگلیس با وجود برآورد دیوان محاسبات مبنی بر هزینه‌های بسیار بالای توافق ضد مهاجرتی رواندا همچنان از این طرح دفاع کرده و بر لزوم اجرای آن به منظور مقابله با هجوم مهاجران تاکید دارد.

دیوان محاسبات انگلیس چندی پیش اعلام کرد که پیمان بحث برانگیز پناهندگی برای اخراج مهاجران غیرقانونی به رواندا تا نیم میلیارد پوند (584 میلیون یورو) برای مالیات دهندگان بریتانیایی هزینه داشته که این به طور قابل توجهی بیشتر از آنچه قبلاً اعلام شده بود است.

مخالفان این پروژه از جمله آژانس پناهندگان سازمان ملل از این قانون انگلیس خشمگین هستند. منتقدان بر این باورند که هیچ مسیر قانونی برای ورود پناهجویان به این کشور وجود ندارد. این طرح همچنین به زعم منتقدان تعهدات مربوط به محافظت از پناهندگان را نقض می‌کند.

آچمز شدن وزیر خارجه انگلیس در برنامه زنده تلویزیونی!تجاوز جدید آمریکا و انگلیس به «تعز» یمنبالندگی حزب اصلاحات انگلیس خطر بزرگی برای محافظه کاران

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • ۴کودک فلسطینی در میان ۷شهید بمباران اردوگاه یبنا در مرکز رفح
  • جنایت جدید صهیونیست‌ها در غزه | ۱۱ فلسطینی به شهادت رسیدند
  • جنایت جدید صهیونیست‌ها در غزه/ ۱۱ فلسطینی به شهادت رسیدند
  • نبرد سنگین در النصیرات غزه/حملات راکتی سرایا القدس به سدیروت+فیلم
  • پافشاری دولت انگلیس بر اجرای طرح ضد مهاجرتی رواندا
  • وقوع درگیری میان جوانان فلسطینی و متجاوزان به کرانه باختری
  • اعدام هولناک 400 فلسطینی در بیمارستان شفا غزه/حمله حزب الله به تیپ گولانی در مرز لبنان/ شمار شهدای غزه به ۳۳ هزار و ۷۹۷ نفر رسید
  • (تصاویر) بحران پناهندگان در سودان جنوبی
  • ایستادگی جوانان فلسطینی مقابل نظامیان صهیونیست در کرانه باختری