Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی هاشمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: زندان‌ها امن‌ترین مکان برای جلوگیری از این ویروس است چرا که ورود و خروج به زندان به دقت و پایش سلامت صورت می‌گیرد و تمام موارد ایمنی و پیشگیری برای زندانیان فراهم شده است.

 وی ادامه داد: با شیوع ویروس کرونا بلافاصله کمیته آگاه‌سازی و پیشگیری از ویروس کرونا در زندان‌های استان مشخص و برنامه‌های منظمی در زمینه پیشگیری تنظیم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 هاشمی اظهار داشت: در این راستا برای تمامی زندان‌های استان دستگاه تب‌سنج فراهم شده است و هر زندانی که علائم تب و سرفه داشته باشد بلافاصله تحت نظر قرار می‌گیرد.

وی گفت: اظهار داشت: با اطلاع‌رسانی انجام شده قرار شد تا خانواده زندانیانی که احساس می‌کنند علایم تب و سرفه دارند برای ملاقات به زندان‌های استان مراجعه نکنند و در عین حال نیز کسانی که مراجعه می‌کنند تب آنها مورد بررسی قرار می‌گیرد و از ملاقات کابین استفاده می‌کنیم.

مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی بیان کرد: تمام ورودی‌های به زندان اعم از پرسنل، زندانیان و سربازان به زندان‌ها از طریق سنجش علایم بیماری کنترل و از ورود افراد مشکوک جلوگیری می‌شود.

وی افزود: تبلیغات محیطی با نصب استند و بنر با موضوعات آموزش، آگاه‌سازی، کنترل و پیشگیری در زندان‌های استان انجام شده است.

هاشمی یادآور شد: به صورت مستمر خوابگاه زندانیان، کابین‌های تلفن و اماکنی که مورد استفاده همه زندانیان است ضدعفونی می‌شود.

وی بیان داشت: فعالیت‌های اصلاحی و تربیتی اجتماع‌محور از جمله نماز جماعت، کلاس‌های آموزشی، کارگاه‌های اشتغال و حرفه‌آموزی در زندان‌ها فعلا به صورت تعلیق در آمده است.

مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی افزود: زندانیانی که به مرخصی اعزام می‌شوند نیز پس از برگشت ۱۵ روز جدای از دیگر زندانیان نگهداری می‌شوند و پس از پایش وضعیت سلامت آنها به اندرزگاه منتقل می‌شوند.

وی یادآور شد: از دانشگاه علوم پزشکی انتظار می‌رود پس از پایان مرخصی زندانیان با توجه به اینکه زندانیان اعزام شده به مرخصی از اقصی نقاط کشور هستند در بازگشت تست کرونا از آنها اخذ و سپس وارد زندان شوند.

وی خاطر نشان کرد: مواد ضدعفونی کننده، دستکش لاتکس، تب‌سنج غیرتماسی، طلق محافظ و عینک محافظ صورت برای زندان‌های استان تامین شده است.

هاشمی افزود: برای تجهیز بهداری زندان مرکزی بیرجند یک تخت مراقب‌های ویژه همراه با ملزومات لازم از جمله مانیتور مخصوص کنترل علایم حیاتی بیماران خریداری و نصب شده است.

وی گفت: با اجرای بخشنامه مرخصی اعیاد رجبیه، نوروز و مبعث رسول اکرم (ص) ۷۴ درصد زندانیان به مرخصی اعزام شدند و ۹۶ نفر نیز با اجرای این بخشنامه از زندان‌های استان آزاد شدند.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا تلفن خراسان جنوبی زندان کلاس های آموزشی نوروز بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی زندان های استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۴۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همراهی مردم با پلیس برای پیشگیری از سرقت

سرهنگ حمیدرضا میرحبیبی گفت: یکی از مهم ترین ماموریت‌های پلیس در ایام نوروز، پیشگیری از وقوع انواع سرقت در سطح محله‌های شهری و روستایی، اماکن عمومی، تجاری، معابر، پارک‌ها و بوستان‌ها و محل حضور گردشگران نوروزی است که به همین منظور تیم گشت محسوس و نامحسوس پلیس آگاهی نیز به واحد‌های گشت انتظامی کلانتری و پاسگاه‌های هر حوزه اضافه شده اند.

وی افزود: اما در این میان از خود شهروندان می‌خواهیم با رعایت نکات ایمنی و خودمراقبتی‌های لازم در زمان ترک منزل و رفتن به مسافرت از جمله: استفاده از قفل‌های مناسب، غیرقابل نفوذ کردن ورودی‌های منزل در قسمت‌های تراس، نورگیر و بالکن و  نگهداری نکردن طلاجات و اشیای قیمتی در منزل از وقوع سرقت جلوگیری و حضور افراد و خودرو‌های مشکوک در محله را به پلیس گزارش کنند. 

رئیس پلیس آگاهی استان کرمان با اشاره به تراکم جمعیت در مراکز فروش، معابر و ایستگاه‌های مسافربری از شهروندان خواست با انجام خودمراقبتی‌های لازم از وقوع کیف قاپی، جیب بری، سرقت قطعات و لوازم خودرو جلوگیری و ضمن به کارگیری نگهبان محله و سپردن منزل خود به همسایه‌ها در زمان مسافرت در انجام خرید‌های خرد و کلان، انتقال وجوه و خرید‌های اینترنتی نیز مراقبت‌های لازم را مد نظر داشته باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • خراسان جنوبی در کاهش تصادفات جرحی رتبه اول را کسب کرد
  • رتبه‌های برتر خراسان جنوبی در کاهش تصادفات جرحی و فوتی
  • مرخصی ۱۷۱ نفر از زندانیان استان بوشهر با مراقبت پابند الکترونیک
  • کسب رتبه اول در کاهش تصادفات جرحی توسط خراسان جنوبی
  • رتبه نخست خراسان جنوبی در کاهش تصادفات جرحی
  • ایجاد اشتغال برای ۱۲۴۸ نفر از زندانیان در کردستان
  • مرخصی به ۱۷۱ زندانی تحت مراقبت پابند الکترونیکی در بوشهر
  • همراهی مردم با پلیس برای پیشگیری از سرقت
  • اشتغال هزار و ۲۴۸ نفر از زندانیان استان کردستان در ۴۶ کارگاه فعال
  • برخورداری بیش از 5500 مددجو از خدمات اشتغال و حرفه‌آموزی