Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@14:11:41 GMT

شیوع بیماری کرونا ،آب مصرفی فارس را افزایش داده است

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۸۴۶۸۸

شیوع بیماری کرونا ،آب مصرفی فارس را افزایش داده است

محمود رضایی  روز یکشنبه با بیان اینکه استان فارس دارای١١٠  شهر،  ٣٦ شهرستان و  بیش از چهار هزار روستا و آبادی است، افزود: در مجموع  حدود ۵۰۰ میلیون متر مکعب آب شرب به صورت سالانه در این استان مصرف می شود. 

رضایی ادامه داد: حدود ۱۴۵ میلیون متر مکعب از این میزان تنها به کلان شهر شیراز و شهرک های اقماری اطراف آن مربوط است که حدود ۲ میلیون نفر جمعیت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون استاندار فارس با اشاره به اینکه در پی  شیوع بیماری کرونا مصرف آب در استان فارس نیز به شدت افزایش یافته است، اظهار کرد:  با توجه به تعطیلی مدارس، دانشگاه ها و بسیاری از واحد های صنفی و تولیدی  به نظر می رسد پس از شروع بسیاری از این فعالیت ها مصرف آب در تابستان پیش رو  بیش از میانگین سالهای گذشته باشد.

رضایی تاکید کرد:  اگر شهروندان و هم استانی ها به مدیریت مصرف آب توجه‌ نکنند  ،شاهد افت فشار و یا قطعی آب برخی مناطق در زمان‌ اوج مصرف خواهیم‌بود.

وی  به بارش های اخیر  و آب گیری سدهای درودزن، رودبال، سلمان فارسی اشاره کرد و افزود: آب شرب مناطقی وسیع از مرکز و جنوب استان از آب این سدها تامین می شود.سدهای یاد شده  در شرایط مطلوبی از حجم ذخیره آب قرار دارد اما با توجه به ظرفیت لوله های انتقال و برنامه ریزی های از پیش تعیین شده، حجم آب رها سازی شده برای شرب توان تامین نیاز آب شهری در شرایط بحرانی شیوع ویروس و نیاز چند برابری به آب را ندارد.

معاون استاندار فارس از مردم خواست همچنان که در همه زمینه ها با فرهنگ غنی خود یار و یاور یکدیگر بوده اند با رعایت الگوی بهینه مصرف آب از قطعی آب و افت فشار در فصل گرما جلوگیری کنند.

رضایی همچنین با تاکید بر اهمیت تامین آب شرب شهروندان افزود:در این راستا خطوط آب رسانی شهر جهرم از سد سلمان، شهر داراب از سد رودبال، سعادت شهر از چاه های منطقه سیوند و همچنین انتقال آب از سد درود زن به شیراز و صدرا به اتمام رسیده و یا در حال تکمیل است و پروژه های متعدد دیگری در این حوزه نیز در حال آماده سازی است که در زمان مناسب مورد  بهره برداری قرار خواهد گرفت.

وی از حفر چاه های عمیق  و نیمه عمیق بسیاری در مناطق مختلف استان خبر داد و گفت: این چاه‌ها  در مدار  قرار گرفته و  برای فصل گرما و شرایط خاص مشابه آماده است.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا استان فارس تعطیلی مدارس کلان شهر ویروس آب بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی مصرف آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۴۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۶ درصدی مصرف برق در صورت افزایش قابل توجه دما

مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت توانیر گفت: نزدیک به ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار کنتور هوشمند در کشور نصب شده که ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار مورد از آنها مربوط به خانگی است و درحال حاضر ۶۰ درصد برق کشور توسط کنتور‌های هوشمند مدیریت می‌شود.

سخنگوی برق در پاسخ به سوال دیگر باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بر اساس پیشبینی که صورت گرفته تابستان امسال گرم خواهد بود و دما یک یا دو درجه بیشتر از شرایط عادی خواهد بود. سه سناریو ۳.۵، ۴.۵ و ۶ درصد رشد مصرف را پیشبینی می‌کنیم و در صورت افزایش دما قطعا رشد ۶ درصدی مصرف را شاهد خواهیم بود و اوج مصرف برق به ۷۷ هزار و ۷۵۰ مگاوات خواهد رسید. 

او افزود: بر اساس مطالعات ما ۳۵۰۰ مگاوات افزایش برق از محل تقاضا‌های جدید خواهیم داشت که شامل بخش‌ها و صنایع کوچک می‌شود. در صورتی که دما به شدتی که پیش‌بینی شده نباشد، انتظار میرود مصرف برق به ۷۵ هزار و ۵۰۰ مگاوات برسد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • علائم ورم معده یا گاستریت چیست؟
  • هشدار وزارت بهداشت غزه درباره شیوع بیماری‌های واگیردار
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • خواص دارچین شگفت‌انگیز است؛ پیشگیری از خونریزی تا کاهش فشار خون
  • ایرلند: ۱۰۰ درصد فلسطینیان غزه با شبح قحطی مواجه هستند
  • بخش عمد‌ه‌ای از سرماخوردگی‌ها کروناست
  • رشد ۶ درصدی مصرف برق در صورت افزایش قابل توجه دما
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا